Lekajcie sie. Tom II. Rozdzial II. int.pdf

(868 KB) Pobierz
713377900 UNPDF
R ozdział ii
Benedykt xvi 1 – kontynuacja destrukcji
Oiara Mszy polega dziś na torturowaniu liturgii
(Nicolas Gómez Davila 2 )
stawianie jej na równi z innymi „religiami”. Mówi o zbawieniu wszyst-
kich ludzi mocą samej męki Chrystusa na Krzyżu.
Przejdźmy do konkretów.
Podczas pobytu w Istambule w grudniu 2006 roku odprawiał modlitwy
na sposób muzułmański, zwrócony twarzą do Mekki, składając hołd Maho-
metowi. Agencja Reuters donosiła:
Papież Benedykt XVI zakończył w piątek drażliwą wizytę zamyka-
jącą przeszkody pomiędzy islamem i katolicyzmem. Wśród podzię-
kowań za jego wizytę w słynnym błękitnym meczecie w Istambule,
gdzie pomodlił się zwracając się do Mekki...
Dziennik „Aksam”:
Wizyta, której wszyscy się obawiali, zakończyła się piękną niespo-
dzianką. W meczecie sułtana Ahmeta zwrócił się w modlitwie do
Mekki, jak to robią muzułmanie.
Kardynał Joseph Ratzinger, z wykształcenia teolog, został mianowany
przez Jana Pawła II prefektem Kongregacji Doktryny Wiary w 1982 roku i od
1
Dlaczego kard. J. Ratzinger przyjął imię Benedykt XVI? Istnieją trzy spekulacje na ten
temat. Pierwsza – w nawiązaniu do słynnej przepowiedni Malachiasza dotyczącej
(rzekomo) tego papieża, którego określił jako „Gloria Olivae” (chwała oliwki), ponie-
waż jednym z symboli zakonu św. Benedykta jest gałązka oliwna. Druga: przyjęcie
takiego imienia w prosty sposób łączy Benedykta XVI z zakonem benedyktynów.
I jeszcze wspiera tę hipotezę data urodzenia: Benedykt XVI urodził się 16 kwietnia,
w dniu śmierci św. Benedykta Józefa Labre – 16 kwietnia 1783 r. W herbie rodzin-
nym kard. Ratzingera widnieje głowa murzyna – także „oliwkowa”. A może tu
Malachiasz okazał się wizjonerem prawdziwszym? Niepokojące jest to, że na „Gloria
Olivae” prawie kończy się poczet papieży Malachiasza. Po nim ma być „Petrus
Romanus” (Rzymianin). Co więcej – przy „Petrus Romanus” brak jest numeru!
2
„Katolicki myśliciel: bez katedry, bez ambony, bez urzędu” – pisał o nim Gerd-Klaus
Kaltenbrunner.
N astępca Jana Pawła II kontynuuje linię relatywizacji religii katolickiej,
10
R ozdział ii
713377900.003.png
Benedykt xvi – kontynuacja destrukcji
11
tej pory napisał 25 książek. Tradycjonaliści zrozumieli natychmiast, po opub-
likowaniu (rzekomej) Trzeciej Tajemnicy fatimskiej, że jest ona fałszerstwem
i została skomponowana przez duet: kard. Ratzinger – kard Bertone . Jako
eksperta powołali tylko jednego znawcę tego tematu – Eduarda Dhanisa, któ-
ry następnie stwierdził, że przeważająca część Tajemnicy została rzekomo
wymyślona przez siostrę Łucję. Dhanis jest przeciwnikiem Fatimy i chce ją
zdyskredytować.
Niezawodnym kryterium rozpoznania postawy Benedykta XVI jest jego
stosunek do Żydów i do ich religii. Dla katolików nieprzekraczalną granicą
jest nauczanie Chrystusa o wyłączności, jedyności jego nauczania i przestrze-
gania przez wiernych jako jedynej drogi zbawienia. Tym samym żydzi muszą
się nawrócić, podobnie jak wszyscy wyznawcy wszystkich innych „religii”
i wierzeń. Od pontyikatów Jana XXIII, Pawła VI i Jana Pawła II już nie mu-
szą: wszyscy zostaną zbawieni . Przychodzi nam znów powołać się na papie-
ża Eugeniusza IV, który na soborze lorenckim /1469/ oznajmił ex cathedra :
Ktokolwiek pragnie zbawienia, musi wyznawać wiarę katolicką
/.../ we wcielenie naszego Pana Chrystusa Syna Bożego, że sam jest
Bogiem i człowiekiem.
W Ewangelii św. Jana /8; 23–24/ Chrystus mówi:
Wy jesteście z tego świata. Ja nie jestem z tego świata. Powiedzia-
łem wam, że pomrzecie w grzechach swoich. Tak, jeżeli nie uwierzy-
cie, że JA JESTEM. 3
W 2001 roku papieska komisja pontyikalna opublikowała książkę „The
Jewish People and Their Sacret Scriptures in the Christian Bible”. Ta praca
zaprzecza prawdzie, iż Stare Przymierze dobiegło końca z chwilą odrzucenia
/przez żydów/ Mesjasza Chrystusa. Tamci – że ono trwa nadal samą mocą
wybraństwa nadanego żydom przez Boga. Żydzi nadal oczekują na przyjście
prawdziwego, ich Mesjasza.
Kościół przedsoborowy nauczał przez ponad 1900 lat, iż Stare Przymie-
rze żydów dobiegło końca z chwilą narodzin Chrystusa i zostało zastąpione
przez Nowe Przymierze w Kościele Chrystusowym.
Wspomniany sobór lorencki nauczał, że ci, którzy jeszcze uznają Stare
Przymierze i praktykują religię żydowską, popełniają grzech śmiertelny i że:
Jeżeli któregoś dnia nie naprawią swojego błędu, pozostaną odłą-
czeni od wiary i nie są godni uczestniczenia w zbawieniu wiecz-
nym.
3
Jezus jako jedyny i prawdziwy Zbawiciel stosuje do siebie określenie Boga.
713377900.004.png
 
12
R ozdział ii
Tymczasem w tej książce
stwierdza się, iż „Mesjańskie ocze-
kiwania żydów wcale nie są darem-
ne” /cz. II, A, 7/.
Czy to nie przeczy Ewangelii?
Święty Paweł w II Kor.: 3; 12–
15 stwierdza coś zupełnie innego:
Żywiąc przeto taką nadzieję, z jawną
swobodą postępujemy, a nie tak, jak Moj-
żesz, który zakrywał sobie twarz, ażeby
synowie Izraela nie patrzyli na koniec
tego, co było przemijające. Ale stępiały ich
umysły. I tak aż do dnia dzisiejszego, gdy
czytają Stare Przymierze, pozostaje [nad
nimi] stara zasłona, bo odsłania się ona
w Chrystusie.
Dodajmy jeszcze cytat z Ewan-
gelii św. Jana 5; 32
Zaprawdę, zaprawdę powiadam wam:
nie Mojżesz dał wam chleb /.../
Don Luigi Villa , Direttore della Rivista
cattolica bresciana „Chiesa viva” .
I Jeszcze św. Łukasza, 16; 16
Aż do Jana sięgało Prawo i Prorocy; odtąd głosi się Dobrą Nowinę o króle-
stwie Bożym, i każdym gwałtem wdziera się do niego. 4
Wstęp do tej książki napisał kard. J. Ratzinger.
Czas na cytat z książki kard. Ratzingera „Bóg i świat” 5 .
Jest oczywiście możliwe czytać Stary Testament w taki sposób, że
on nie odnosi się do Chrystusa; on nie odnosi się [wcale] do Chry-
stusa. Gdyby żydzi zauważyli, że te obietnice spełnią się w Chrystu-
sie, to nie byłoby tylko kwestią ich złej woli, lecz mesjańskości tych
tekstów/.../ Istnieją bardzo ważne powody, które usprawiedliwia-
ją odrzucenie Starego Testamentu w jego odniesieniach do Chry-
stusa /.../ Z drugiej strony istnieją też bardzo solidne podstawy,
aby odnieść Stary Testament do Chrystusa. Ostatecznie o to chodzi
w dyskusjach między żydami i chrześcijanami. 6
Późniejszy Benedykt XVI potwierdza, że istnieją „całkiem solidne pod-
stawy” , aby nie wierzyć, że Stary Testament odnosi się do Chrystusa jako
4
Pismo Święte.
5
Cytują o.o. Michael i Peter Dimond: „The Truth What Really Happened to the
Catholic Church after Vatican II”, s. 246.
6
Przekład o. Pawła /Briana Maguire, Irlandczyka/ dla autora.
713377900.005.png 713377900.001.png
 
Benedykt xvi – kontynuacja destrukcji
13
wielekroć zapowiadanego w Sta-
rym Testamencie Mesjasza. Trzeba
zatem sięgnąć do źródła, do Ewan-
gelii. Chrystus już po Zmartwych-
wstaniu, w drodze do Emaus mówi
/Łuk. 24; 25–27/
Na to On rzekł do nich:
„O, nierozumni, jak nie-
skore są wasze serca do
wierzenia we wszystko,
co powiedzieli prorocy.
Czyż Mesjasz nie miał
tego cierpieć, aby wejść
do swojej chwały? I za-
czynając od Mojżesza
przez wszystkich pro-
roków wykładał im, co
we wszystkich
Pismach odnosiło
się do niego”. 7
Kard. J. Ratzinger i rabbi Sirat otwierają Mię-
dzynarodową Konferencję żydów
i chrześcijan (1994 r.) w Jerozolimie
I jeszcze Ewangelia św.
Jana, 5; 39–40:
Badacie Pis-
ma, ponieważ są-
dzicie, że w nich
zawarte jest ży-
cie wieczne: to
one właśnie dają
o Mnie świade-
ctwo.
I dalej, św. Jan, 45–47:
Nie mniemaj-
cie jednak, że to
Ja was oskarżę
przed Bogiem.
Waszym oskar-
życielem jest
Mojżesz, w któ-
rym wy pokła-
dacie nadzieję.
Gdybyście jednak
uwierzyli Moj-
Kard. J. Ratzinger jako prefekt Kongregacji
Doktryny Wiary wspólnie z Marią Jepsen –
pierwszą w Niemczech protestancką biskup
/biskupką? biskupicą?/ odprawiają ekumeniczne
modły wieczorne /3 II 1998/ w Hamburgu.
M. Jepsen popierała małżeństwa homoseksualnych
zboczeńców, a kard. J. Ratzinger popierał M.
Jepsen, czyli „Ręka rękę myła”. Z: „Quen Pensor
du Papa Benoit XVI? /Co myśleć o papieżu
Benedykcie XVI?/.
7
„Pismo Święte...” Wyd. Pallotinum, s. 1212.
713377900.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin