makiawel_biznes_plan.doc

(745 KB) Pobierz
Politechnika Śląska

Politechnika Śląska
Wydział XXXXXXXXXXXX

 

Studia na kierunku:

XXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

 

 

 

 

 

 

KAWIARNIA

„MAGNES”

 

 

 

 

 

 

 

Biznes Plan dla Kawiarni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekt wykonał:

 

Makiawel

 

 

 

 

SPIS TREŚCI:              str.

  1. Streszczenie              4

 

  1. Charakterystyka firmy              5
    1. Historia firmy              5
    2. Nazwa i adres firmy              5
    3. Status prawny              5
    4. Informacje o wspólnikach              5
    5. Zasięg terytorialny              5
    6. Lokalizacja              6

 

  1. Strategia bazowa              8
  1. Misja              8
  2. Wizja              8
  3. Cele strategiczne              8
  4. Sposoby realizacji              8

 

  1. Produkt/Usługa.               9

 

  1. Rynek              11
  1. Charakterystyka rynku              11
  2. Segmentacja rynku              11
  3. Konkurencja              13
  4. Dostawcy              15
  5. Analiza 5 sił Portera              15

 

  1. Marketing/Sprzedaż              17
  1. Strategia promocji i reklamy              17
  2. Strategia cenowa              17
  1. Technika i logistyka
  1. Godziny otwarcia              17
  2. Organizacja pracy             
  3. Logistyka             
  4. Jakość             
  1. . System zarządzania i zasoby kadrowe              19
  1. Charakterystyka kadry zarządcze              19
  2. Struktura organizacyjna              19
  3. Podział odpowiedzialności i funkcji.              19
  4. System kształcenia, motywowania              20
  1. Projekcje ekonomiczno- finansowe              21
  1. Tabela 1. Planowane przychody ze sprzedaży              21
  2. Tabela 2. Koszty całkowite produkcji              21
  3. Tabela 3. Nakłady inwestycyjne              21
  4. Tabela 4. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy              22
  5. Tabela 5. Rachunek zysków i strat              22
  6. Tabela 6.Roczna projekcja przepływów finansowych              23
  7. Tabela 7. Projekcja przepływów finansowych na rok 2005, 2006              24
  8. Tabela 8. Uproszczony bilans              24
  9. Tabela 9. Analiza wskaźnikowa              25
  10. Tabela 10. Analiza progu rentowności              25

 

  1. Uproszczona analiza SWOT              28
  1. Możliwości              28
  2. Zagrożenia              29
  3. Silne strony              30
  4. Słabe strony              30
  5. Podsumowanie              31

 

  1. Plan wdrażania w życie              32
  2. Załączniki              33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I. Streszczenie

 

Przedstawiony biznes plan obejmuje działalność okres 3 lat jego realizacji.

Głównym celem naszego biznes planu jest chęć przedstawienia go przyszłym kredytodawcom i inwestorom, aby uzyskać środki finansowe na rozpoczęcie i prowadzenie działalności.

Opracowany przez nas biznes plan ma pełnić także funkcję kontrolną tzn. służyć kontroli podejmowanych i realizowanych przez nas przedsięwzięć.

Wykorzystując posiadaną wiedzę informatyczną jak i ekonomiczną postanowiliśmy razem utworzyć własny biznes.

Podmiotem naszego biznes planu jest nowo powstająca kawiarnia w Siemianowicach Śląskich. Głównym celem naszej działalności jest zapewnienie naszym przyszłym klientom możliwości spędzenia wolnego czasu w miłej i sympatycznej atmosferze.

Siemianowice Śląskie liczą ok. 50 tys. mieszkańców, a na dobrą sprawę nie ma tam kawiarenki z prawdziwego zdarzenia. Inne dzielnice wielkich miast posiadają po kilka tego rodzaju lokali.

Naszym potencjalnym klientem będą osoby w różnym przedziale wiekowym, zamierzamy do nich docierać poprzez ogłoszenia w prasie lokalnej.

Nie zagraża nam bezpośrednia konkurencja, gdyż z naszych badań wynika, że w okolicy nie ma podobnej działalności.

Zapraszamy do zapoznania się z kolejnymi rozdziałami naszego biznes planu. Wierzymy, ze przekonują one do naszego planowanego przedsięwzięcia, a tym samym wpłyną na pozytywne rozpatrzenie złożonego przez nas wniosku o kredyt na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. Charakterystyka spółki

 

1. Historia spółki

 

Spółka powstała 01.01.2005 r. w Siemianowicach Śląskich na mocy umowy spisanej przez wspólników zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.

 

2. Nazwa i adres firmy

 

Kawiarnia „MAGNES”

Ul.

41 – 106 Siemianowice Śląskie

tel.

e-mail: tomek@makiawel.cba.pl

NIP:

REGON

 

3. Status prawny

 

Spółka jawna zgłoszona do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Urząd Miasta w Siemianowicach Śląskich w dniu 01.01.2005 r.

 

4. Informacje o wspólnikach

 

Makiawel – Technik mechanik - posiada 2-letnią praktykę w księgowości,

bbbbbbbbbb – Technik budowlany -posiada 8-letnią praktykę na stanowisku kierowniczym.

cccccccccccc - Technik handlowy- posiada 3-letnią praktykę w zakresie handlu.

ddddddddddd - Technik telekomunikacji- posiada 3-letnią praktykę w zakresie ekonomii.

 

5. Zasięg terytorialny

 

Zasięg naszej działalności obejmuje pobliskie osiedla i dzielnice Siemianowic Śląskich.

 

 

6. Lokalizacja

 

 

Mapa 1. Umiejscowienie kawiarni

 

 

 

 

 

 

Mapa.2. Położenia miasta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Strategia bazowa

 

1. Misja

Misja naszej firmy jest stworzenie i utrzymanie wyjątkowej atmosfery, która zapewni naszym klientom najlepsze warunki do odpoczynku i spotkań towarzyskich lub biznesowych.

              Miła obsługa i stonowana muzyka pomoże nam utrzymywać stałych klientów i pozyskać nowych. Pragniemy stworzyć wrażenie, że ta kawiarenka jest stworzona by zadowolić naszych gości.

 

2. Wizja

Działalność usługowa polegająca na umożliwieniu wszystkim naszym klientom spędzenia mile czasu przy kawie, herbacie lub piwie i różnych słodkościach i przekąskach, posłuchaniu dobrej muzyki.

 

3. Cele strategiczne

ü      Pozyskanie 15 stałych klientów ciągu 2 miesięcy od daty rozpoczęcia działalności.

ü      Powiększenie wynajętego lokalu w ciągu 1 roku od daty rozpoczęcia działalności o 30 %.

ü      Umocnienie swojej pozycji na rynku lokalnym

ü      Uzyskanie dochodu pozwalającego na zwrot zainwestowanego kapitału w ciągu 3 lat od rozpoczęcia działalności

ü      Zapewnienie sobie oraz wspólnikom zatrudnienia

ü      Uzyskanie odpowiednich przychodów umożliwiających pokrycie kosztów i uzyskania nadwyżki finansowej w ciągu 3 lat prowadzenia działalności

ü      Dostosowanie produktów oraz usług w taki sposób, aby potrafiły zaspokoić potrzeby klientów

 

4. Sposób realizacji

ü      Zaprojektowanie i rozpowszechnianie plakatów informacyjnych i reklamowych.

ü      Reklama w lokalnej gazecie

ü      Okresowe promocje cenowe produktów

ü      Stworzenie logo firmy

ü      Wprowadzenie karty stałego klienta

 

 

IV. Produkt / usługa

 

Kawiarnia „MAGNES” zaproponuje klientom sposób na miłe spędzenie czasu oferując cały wachlarz:

-suchych przekąsek (tj. chipsy, kruche ciastka, herbatniki, czy solone paluszki);

-deserów (ciastka, lody-cukiernia „Hotel Silesia”);

-napojów gorących (czekolada, kawa parzona, kawa expresso, cappuccino w kilku odcieniach smakowych przodującej na rynku firmy Tchibo oraz herbatę równie znanej marki LIPTON);

-napojów chłodzących (soki owocowe, napoje gazowane, piwo butelkowe i kuflowe firmowane przez Kompanię Piwowarską S.A.).

 

W naszym lokalu dobrze będą się czuli zarówno emeryci np. spotykając się na partyjkę szachów czy plotki (na nich liczymy zwłaszcza rano) jak i rodziny z dziećmi, będące akurat na spacerze czy pary chcące w spokojnej i dyskretnej atmosferze spędzić ze sobą trochę czasu a także ludzie dorośli chcący odpocząć po pracy przy dobrej kawie, herbacie czy złocistym napoju w towarzystwie przyjaciół. Kawiarnia „Magnes” jest również idealnym miejscem do spotkań biznesowych- kawa i dobry deser w towarzystwie stonowanej muzyki sprawia, iż miło omawia się lub finalizuje interesy.

 

Najbliższa konkurencja nie posiada produktów nawet porównywalnych z naszą jakością oferując jako dodatek do podanego piwa oferują tylko paluszki i chipsy. Nas wyróżnia nie tylko szeroki asortyment cukierniczy, ale ich najwyższa jakość. Co do piwa to wybraliśmy markę przodującą na rynku a odpowiedni stosunek jakości do ceny sprawia, że nasze piwo jest ofertą najbardziej atrakcyjną. Kawa w wielu odmianach spod marki Tchibo oraz kilka odmian i typów herbaty firmy Lipton pomoże zaspokoić najbardziej wyszukane gusty naszych klientów. Ponadto atmosferę umila przyjemna i stonowana muzyka – w przypadku konkurencji jest to głośna „współczesna rąbanka”, która na pewno nie umila przyjemnego spędzenia czasu ( przynajmniej nie dla naszego segmentu rynku). Żadna konkurencja nie oferuje czasopism – w Naszej Kawiarni dyspozycji naszych klientów postawimy kilka tytułów codziennej prasy (Gazeta Wyborcza, Dziennik Zachodni itp.) i czasopism dla mężczyzn (Biznesmen, Sukces, Wprost, Newsweek itp.) i kobiet (Gala, Cosmopolitan, Naj itp.).

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin