Politechnika ŚląskaWydział XXXXXXXXXXXX
Studia na kierunku:
XXXXXXXXXXXXXXXXXX
KAWIARNIA
„MAGNES”
Biznes Plan dla Kawiarni
Projekt wykonał:
Makiawel
SPIS TREŚCI: str.
I. Streszczenie
Przedstawiony biznes plan obejmuje działalność okres 3 lat jego realizacji.
Głównym celem naszego biznes planu jest chęć przedstawienia go przyszłym kredytodawcom i inwestorom, aby uzyskać środki finansowe na rozpoczęcie i prowadzenie działalności.
Opracowany przez nas biznes plan ma pełnić także funkcję kontrolną tzn. służyć kontroli podejmowanych i realizowanych przez nas przedsięwzięć.
Wykorzystując posiadaną wiedzę informatyczną jak i ekonomiczną postanowiliśmy razem utworzyć własny biznes.
Podmiotem naszego biznes planu jest nowo powstająca kawiarnia w Siemianowicach Śląskich. Głównym celem naszej działalności jest zapewnienie naszym przyszłym klientom możliwości spędzenia wolnego czasu w miłej i sympatycznej atmosferze.
Siemianowice Śląskie liczą ok. 50 tys. mieszkańców, a na dobrą sprawę nie ma tam kawiarenki z prawdziwego zdarzenia. Inne dzielnice wielkich miast posiadają po kilka tego rodzaju lokali.
Naszym potencjalnym klientem będą osoby w różnym przedziale wiekowym, zamierzamy do nich docierać poprzez ogłoszenia w prasie lokalnej.
Nie zagraża nam bezpośrednia konkurencja, gdyż z naszych badań wynika, że w okolicy nie ma podobnej działalności.
Zapraszamy do zapoznania się z kolejnymi rozdziałami naszego biznes planu. Wierzymy, ze przekonują one do naszego planowanego przedsięwzięcia, a tym samym wpłyną na pozytywne rozpatrzenie złożonego przez nas wniosku o kredyt na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
II. Charakterystyka spółki
1. Historia spółki
Spółka powstała 01.01.2005 r. w Siemianowicach Śląskich na mocy umowy spisanej przez wspólników zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.
2. Nazwa i adres firmy
Kawiarnia „MAGNES”
Ul.
41 – 106 Siemianowice Śląskie
tel.
e-mail: tomek@makiawel.cba.pl
NIP:
REGON
3. Status prawny
Spółka jawna zgłoszona do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Urząd Miasta w Siemianowicach Śląskich w dniu 01.01.2005 r.
4. Informacje o wspólnikach
Makiawel – Technik mechanik - posiada 2-letnią praktykę w księgowości,
bbbbbbbbbb – Technik budowlany -posiada 8-letnią praktykę na stanowisku kierowniczym.
cccccccccccc - Technik handlowy- posiada 3-letnią praktykę w zakresie handlu.
ddddddddddd - Technik telekomunikacji- posiada 3-letnią praktykę w zakresie ekonomii.
5. Zasięg terytorialny
Zasięg naszej działalności obejmuje pobliskie osiedla i dzielnice Siemianowic Śląskich.
6. Lokalizacja
Mapa 1. Umiejscowienie kawiarni
Mapa.2. Położenia miasta
III. Strategia bazowa
1. Misja
Misja naszej firmy jest stworzenie i utrzymanie wyjątkowej atmosfery, która zapewni naszym klientom najlepsze warunki do odpoczynku i spotkań towarzyskich lub biznesowych.
Miła obsługa i stonowana muzyka pomoże nam utrzymywać stałych klientów i pozyskać nowych. Pragniemy stworzyć wrażenie, że ta kawiarenka jest stworzona by zadowolić naszych gości.
2. Wizja
Działalność usługowa polegająca na umożliwieniu wszystkim naszym klientom spędzenia mile czasu przy kawie, herbacie lub piwie i różnych słodkościach i przekąskach, posłuchaniu dobrej muzyki.
3. Cele strategiczne
ü Pozyskanie 15 stałych klientów ciągu 2 miesięcy od daty rozpoczęcia działalności.
ü Powiększenie wynajętego lokalu w ciągu 1 roku od daty rozpoczęcia działalności o 30 %.
ü Umocnienie swojej pozycji na rynku lokalnym
ü Uzyskanie dochodu pozwalającego na zwrot zainwestowanego kapitału w ciągu 3 lat od rozpoczęcia działalności
ü Zapewnienie sobie oraz wspólnikom zatrudnienia
ü Uzyskanie odpowiednich przychodów umożliwiających pokrycie kosztów i uzyskania nadwyżki finansowej w ciągu 3 lat prowadzenia działalności
ü Dostosowanie produktów oraz usług w taki sposób, aby potrafiły zaspokoić potrzeby klientów
4. Sposób realizacji
ü Zaprojektowanie i rozpowszechnianie plakatów informacyjnych i reklamowych.
ü Reklama w lokalnej gazecie
ü Okresowe promocje cenowe produktów
ü Stworzenie logo firmy
ü Wprowadzenie karty stałego klienta
IV. Produkt / usługa
Kawiarnia „MAGNES” zaproponuje klientom sposób na miłe spędzenie czasu oferując cały wachlarz:
-suchych przekąsek (tj. chipsy, kruche ciastka, herbatniki, czy solone paluszki);
-deserów (ciastka, lody-cukiernia „Hotel Silesia”);
-napojów gorących (czekolada, kawa parzona, kawa expresso, cappuccino w kilku odcieniach smakowych przodującej na rynku firmy Tchibo oraz herbatę równie znanej marki LIPTON);
-napojów chłodzących (soki owocowe, napoje gazowane, piwo butelkowe i kuflowe firmowane przez Kompanię Piwowarską S.A.).
W naszym lokalu dobrze będą się czuli zarówno emeryci np. spotykając się na partyjkę szachów czy plotki (na nich liczymy zwłaszcza rano) jak i rodziny z dziećmi, będące akurat na spacerze czy pary chcące w spokojnej i dyskretnej atmosferze spędzić ze sobą trochę czasu a także ludzie dorośli chcący odpocząć po pracy przy dobrej kawie, herbacie czy złocistym napoju w towarzystwie przyjaciół. Kawiarnia „Magnes” jest również idealnym miejscem do spotkań biznesowych- kawa i dobry deser w towarzystwie stonowanej muzyki sprawia, iż miło omawia się lub finalizuje interesy.
Najbliższa konkurencja nie posiada produktów nawet porównywalnych z naszą jakością oferując jako dodatek do podanego piwa oferują tylko paluszki i chipsy. Nas wyróżnia nie tylko szeroki asortyment cukierniczy, ale ich najwyższa jakość. Co do piwa to wybraliśmy markę przodującą na rynku a odpowiedni stosunek jakości do ceny sprawia, że nasze piwo jest ofertą najbardziej atrakcyjną. Kawa w wielu odmianach spod marki Tchibo oraz kilka odmian i typów herbaty firmy Lipton pomoże zaspokoić najbardziej wyszukane gusty naszych klientów. Ponadto atmosferę umila przyjemna i stonowana muzyka – w przypadku konkurencji jest to głośna „współczesna rąbanka”, która na pewno nie umila przyjemnego spędzenia czasu ( przynajmniej nie dla naszego segmentu rynku). Żadna konkurencja nie oferuje czasopism – w Naszej Kawiarni dyspozycji naszych klientów postawimy kilka tytułów codziennej prasy (Gazeta Wyborcza, Dziennik Zachodni itp.) i czasopism dla mężczyzn (Biznesmen, Sukces, Wprost, Newsweek itp.) i kobiet (Gala, Cosmopolitan, Naj itp.).
...
sisi88