SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW KLAS POCZĄTKOWYCH
CELE:
a) ogólne:
- rozwijanie twórczej aktywności uczniów
- usprawnianie motoryki małej i ruchów precyzyjnych
b) szczegółowe:
- zna znaczenie i poprawną pisownię pojęć: monogram, stempel
- działa twórczo projektując stemple z plasteliny
METODY:
a) podająca
b) operacyjna
FORMY PRACY:
- indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- blok rysunkowy
- farby
- plastelina
- pędzle
- kubeczki na wodę
- nakrętki słoików
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie.
2. Wprowadzenie pojęć: monogram, stempel.
3. Przedstawienie i omówienie sposobu realizacji zadania.
4. Przygotowanie miejsca pracy, zaprojektowanie i wykonanie stempli przez dzieci.
5. Prezentacja prac.
6. Uprzątnięcie stanowisk pracy.
7. Podsumowanie i zakończenie zajęć. Pożegnanie uczniów.
kornik.21