bajki terapeutyczne.doc

(42 KB) Pobierz
Cykl spotkań „Chwile z książką”

Cykl spotkań „Chwile z książką”

Bajki terapeutyczne

 

Cele

·         Poznanie treści bajki „Karolina w krainie baśni”- M. Molicka

·         Skupienie uwagi na treść bajki – słuchanie

·         Wpływ literatury na rozwiązywanie problemów związanych z trudnościami szkolnymi, odrzuceniem w grupie rówieśniczej

·         Poznanie sposobów na rozwiązywanie sytuacji problemowej za pomocą bajek terapeutycznych

·         Wyrażanie emocji w formie pracy plastycznej

 

Środki dydaktyczne:

Bajki terapeutyczne – M. Molicka, Media Rodzina cz.2, kolorowe kartki do wyboru na prace plastyczne, kredki, flamastry

 

Metody pracy:

Rozmowa na temat książek, dyskusja w związku z treścią bajki, rundka: pytania-odpowiedzi, prace plastyczne, wystawa

 

Przebieg zajęć

 

I Powitanie dzieci – przeglądanie egzemplarzy książek, zachęcanie do wypowiedzi, wybieranie bajki do czytania – argumentowanie wyboru

 

II Część właściwa

  1. Zapoznanie z treścią bajki

·         Mobilizowanie do uważnego słuchania, przyjęcie wygodnej pozycji, eliminowanie zakłóceń zewnętrznych, wyciszenie, przegląd ilustracji dotyczących bajki

·         Odczytywanie tekstu przez nauczyciela – przerywanie w miejscach ważnych, stawianie pytań, oczekiwanie na odpowiedź w dalszej części tekstu, komentowanie sytuacji zgłaszanych przez słuchaczy

Ćwiczenia związane z treścią bajki

·         Rysowanie na wybranym kolorze papieru postaci z bajki

·         Podpisywanie elementów rysunku

·         Omawianie treści bajki na podstawie rysunków

 

III Podsumowanie

·         Udzielenie pochwały za wykonanie zadań

·         Odpowiedź na główne pytanie „Jak Karolina poradziła sobie w trudnej sytuacji”

·         Wystawa prac

 


Cykl spotkań „Chwile z książką”

Bajki terapeutyczne

 

Cele

·         Poznanie treści bajki „Dziewczynka z obrazka”- M. Molicka

·         Skupienie uwagi na treść bajki – słuchanie

·         Wpływ literatury na rozwiązywanie problemów związanych z trudnościami szkolnymi, odrzuceniem w grupie rówieśniczej

·         Poznanie sposobów na rozwiązywanie sytuacji problemowej za pomoc ą bajek terapeutycznych

·         Wyrażanie emocji w formie pracy plastycznej

 

Środki dydaktyczne:

Bajki terapeutyczne – M. Molicka, Media Rodzina, kolorowe kartki do wyboru na prace plastyczne, kredki, flamastry

 

Metody pracy:

Rozmowa na temat książek, dyskusja w związku z treścią bajki, rundka: pytania-odpowiedzi, prace plastyczne, wystawa

 

Przebieg zajęć

 

I Powitanie dzieci – przeglądanie egzemplarzy książek, zachęcanie do wypowiedzi, wybieranie bajki do czytania – argumentowanie wyboru

 

II Część właściwa

  1. Zapoznanie z treścią bajki

·         Mobilizowanie do uważnego słuchania, przyjęcie wygodnej pozycji, eliminowanie zakłóceń zewnętrznych, wyciszenie, przegląd ilustracji dotyczących bajki

·         Odczytywanie tekstu przez nauczyciela – przerywanie w miejscach ważnych, stawianie pytań, oczekiwanie na odpowiedź w dalszej części tekstu, komentowanie sytuacji zgłaszanych przez słuchaczy

Ćwiczenia związane z treścią bajki

·         Rysowanie na wybranym kolorze papieru postaci z bajki

·         Podpisywanie elementów rysunku

·         Omawianie treści bajki na podstawie rysunków

 

III Podsumowanie

·         Udzielenie pochwały za wykonanie zadań

·         Odpowiedź na główne pytanie „Jak Ania poradziła sobie w trudnej sytuacji”

·         Wystawa prac

 

Opracowała i przeprowadziła

B. Jakuta

 


Cykl spotkań „Chwile z książką”

Bajki terapeutyczne

 

Cele

·         Poznanie treści bajki „Piłeczka”- M. Molicka

·         Skupienie uwagi na treść bajki – słuchanie

·         Wpływ literatury na rozwiązywanie problemów związanych z niespełnieniem oczekiwań rodziców

·         Poznanie sposobów na rozwiązywanie sytuacji problemowej za pomocą bajek terapeutycznych

·         Wyrażanie emocji w formie pracy plastycznej

 

Środki dydaktyczne:

Bajki terapeutyczne – M. Molicka, Media Rodzina cz.2, kolorowe kartki do wyboru na prace plastyczne, kredki, flamastry

 

Metody pracy:

Rozmowa na temat książek, dyskusja w związku z treścią bajki, rundka: pytania-odpowiedzi, prace plastyczne, wystawa

 

Przebieg zajęć

 

I Powitanie dzieci – przeglądanie egzemplarzy książek, zachęcanie do wypowiedzi, wybieranie bajki do czytania – argumentowanie wyboru

 

II Część właściwa

  1. Zapoznanie z treścią bajki

·         Mobilizowanie do uważnego słuchania, przyjęcie wygodnej pozycji, eliminowanie zakłóceń zewnętrznych, wyciszenie, przegląd ilustracji dotyczących bajki

·         Odczytywanie tekstu przez nauczyciela – przerywanie w miejscach ważnych, stawianie pytań, oczekiwanie na odpowiedź w dalszej części tekstu, komentowanie sytuacji zgłaszanych przez słuchaczy

Ćwiczenia związane z treścią bajki

·         Rysowanie na wybranym kolorze papieru postaci z bajki

·         Podpisywanie elementów rysunku

·         Omawianie treści bajki na podstawie rysunków

 

III Podsumowanie

·         Udzielenie pochwały za wykonanie zadań

·         Odpowiedź na główne pytanie „W jaki sposób można uzyskać zrozumienie u rodziców”

·         Wystawa prac

 

Opracowała i przeprowadziła

B. Jakuta

 


Cykl spotkań „Chwile z książką”

Bajki terapeutyczne

 

Cele

·         Poznanie treści bajki „Duch krecik”- M. Molicka

·         Skupienie uwagi na treść bajki – słuchanie

·         Wpływ literatury na rozwiązywanie problemów związanych ze strachem przed duchami

·         Poznanie sposobów na rozwiązywanie sytuacji problemowej za pomocą bajek terapeutycznych

·         Wyrażanie emocji w formie pracy plastycznej

 

Środki dydaktyczne:

Bajki terapeutyczne – M. Molicka, Media Rodzina, kolorowe kartki do wyboru na prace plastyczne, kredki, flamastry

 

Metody pracy:

Rozmowa na temat książek, dyskusja w związku z treścią bajki, rundka: pytania-odpowiedzi, prace plastyczne, wystawa

 

Przebieg zajęć

 

I Powitanie dzieci – przeglądanie egzemplarzy książek, zachęcanie do wypowiedzi, wybieranie bajki do czytania – argumentowanie wyboru

 

II Część właściwa

  1. Zapoznanie z treścią bajki

·         Mobilizowanie do uważnego słuchania, przyjęcie wygodnej pozycji, eliminowanie zakłóceń zewnętrznych, wyciszenie, przegląd ilustracji dotyczących bajki

·         Odczytywanie tekstu przez nauczyciela – przerywanie w miejscach ważnych, stawianie pytań, oczekiwanie na odpowiedź w dalszej części tekstu, komentowanie sytuacji zgłaszanych przez słuchaczy

Ćwiczenia związane z treścią bajki

·         Rysowanie na wybranym kolorze papieru postaci z bajki

·         Podpisywanie elementów rysunku

·         Omawianie treści bajki na podstawie rysunków

 

III Podsumowanie

·         Udzielenie pochwały za wykonanie zadań

·         Odpowiedź na główne pytanie „W jaki sposób można pokonać strach”

·         Wystawa prac

 

Opracowała i przeprowadziła

B. Jakuta

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin