Scenariusz zajęcia – czerwiec 2009r.
Temat: „Rzepka” – słuchanie wiersza ilustrowanego obrazkami Cele główne:
· Wyrabianie nawyku uważnego słuchania;
· Doskonalenie umiejętności wykonania zadania wspólnie z rodzicem np.: wykonanie kwiatka
· Integrowanie grupy;
Cele operacyjne: dziecko:•Uważnie słucha treści wiersza, powtarza jego fragmenty•Reaguje na polecenia nauczyciela;•Naśladuje ruchy nauczyciela•Tańczy z rodzicami przy muzyce „ Taniec kołowaniec”•Wykonuje kwiatek z rurki od napojów i szablonów •Przedstawia się imieniem
Metody:•Słowna – wiersz, piosenka, rozmowa•Oglądowa – pokaz, obserwacja•Czynna – zadania stawiane do wykonania•Pedagogika zabawy•Aktywizująca- integracyjna,
Forma:
· Praca z całą grupą
· IndywidualnaPomoce: CD Pory roku z piosenką dziecięcą” – Nr 16- Taniec kołowaniec, CD – Wszyscy wędrują” – Nr 11 ilustracje do wiersza „Rzepka”; Wiersz „ Rzepka” Juliana Tuwima; zestaw zabaw porannych- opowieść ruchowa, piłka , rurki do napojów, szablony , klej
1. Powitanie przy piosence „ Wszyscy są witam was zaczynamy już czas. Jestem ja , jesteś ty . Raz, dwa trzy.”
2. Zabawa z piłką „ Mam na imię…” – dzieci siedzą w kole , pani przedstawia się „ Mam na imię …. „, podaje piłkę dziecku obok – dziecko przedstawia się itd. Piłka wraca do pani.
3. Zestaw zabaw porannych przy muzyce „ Wszyscy wędrują” (CD-11)- opowieść ruchowa”
- Nastał ranek. Wszyscy idziemy do przedszkola - marsz – mama trzyma dziecko za rączkę
- W drzwiach przedszkola wita nas pani - zatrzymanie, skinienie głową i powiedzenie "dzień dobry".
- W szatni zdejmujemy buty, ściągamy kurtki, płaszczyki - naśladowanie ściągania obuwia, zdejmowania wierzchniego okrycia.
- Wchodzimy do sali - marsz w dowolnych kierunkach.
- Myjemy ręce - naśladowanie mycia rąk.
- Jemy śniadanie - przejście do siadu, naśladowanie nabierania zupy mlecznej łyżką, picie z kubka.
- Po śniadaniu pora na zabawę. Jest piękna pogoda zatem wychodzimy na plac zabaw. Skaczemy na skakankach, podrzucamy piłki. Podrzucamy klaszcząc w ręce - naśladowanie czynności, o których mowa.
- Wracamy do przedszkola wąskim chodnikiem. -marsz
- Jesteśmy zmęczeni, pora odpocząć - leżenie w dowolnie wybranej pozycji na dywanie.
4. Słuchanie wiersza „ Rzepka” Juliana Tuwima ilustrowanego obrazkami
W trakcie recytacji dzieci i ich rodzice powtarzają fragmenty wiersza
5. Próba inscenizacji przez rodziców i dzieci- naśladowanie ruchów bohaterów wiersza
6. Zabawa taneczna przy piosence „Taniec kołowaniec” ( CD Pory roku z piosenką dziecięcą” – Nr 16)
7. Zaproszenie do wykonania kwiatka z rurki do napojów i szablonów
8. Czynności higieniczne
9. Poczęstunek owocową herbatką
10. Zabawy w kącikach zainteresowań.
11. Pożegnanie- „Dowidzenia . Do miłego zobaczenia.
Przygotowała : Wiesława Kruczkowska
k.wiesia4