UWS 156.01.05 - Instrukcja i Schemat.pdf
(
416 KB
)
Pobierz
UWS 156.01.05 - Instrukcja i Schemat
-
-
UNIWERSALNYWŁĄCZNIKŚWIATEŁ
„
TVR 200
Ver.156.01.05
1.
FUNKCJEUNIWERSALNEGOWŁĄCZNIKAŚWIATEŁ:
·
automatycznezałączanieświatełpokilkusekundachoduruchomieniasilnika,iwyłączanieichpo
skończeniujazdy;
·
oświetlaniedrogiprzedpojazdemuruchamianewyjściemdrugiegokanałuzalarmu;
·
oświetlaniedrogiprzedpojazdemuruchamianeprzełącznikiemzima/lato;
·
oszczędnośćakumulatoraipewnośćzawszewłączonychświateł;
·
moŜliwośćzgaszeniaświatełprzywciąŜzałączonymtrybieautomatycznegowłączeniaświateł
wpojeździe;
moŜliwośćwyboruczterechtrybówpracydopasowującychpodłączenieukładudoróŜnychmodeli
samochodów;
·
przełącznikzima/lato.
2.
MONTAśURZĄDZENIA.
MontaŜurządzeniapowinnaprzeprowadzićosobaoodpowiednichkwalifikacjach,zgodnie
zzaleceniamiproducentaumieszczonymiwinstrukcjimontaŜu.
JedynieprofesjonalnymontaŜgwarantujepoprawnedziałaniecałegosystemu.
Aby w pełni wykorzystać moŜliwości Uniwersalnego Włącznika Świateł powinno się dokładnie
zanalizowaćjegomoŜliwości,iwybraćoptymalnerozwiązanie.
3.
OPISTRYBÓWPRACYustawianychzworami.
Wyborutrybupracydokonujemypoprzezzdjęcieodpowiedniejzworywurządzeniu(wyłącznieprzy
odłączonym zasilaniu urządzenia!). Tryby pracy urządzenia są podobne w działaniu, jednak
wykorzystująinaczejsygnaływejścioweiwyjściowe.
Zwora(12)odpowiadazadziałaniewyjśćnatomiastzwora(34)zadziałaniewejść.
ZWORA(12)ZWARTAwybierarodzajpracydlapołączeniawykorzystującegoprzekaźnikAjako
wyjścieświatełpozycyjnych,przekaźnikBjakowyjścieświatełmijania,przekaźnikCjakowyjście
światełdrogowych.
ZWORA(12)ROZWARTAwybierarodzajpracydlapołączeniawykorzystującegoprzekaźnikA
jakowyjścieświatełpozycyjnych,przekaźnikBjakowyjścienp.podświetleniatablicy,przekaźnikC
jakowyjścieświatełmijania.
ZWORA(34)ZWARTAwybierarodzajpracydlapołączeniawykorzystującego:Fjakowejściena
którymmasiępojawić+12Vpouruchomieniusamochodu,Djakowejściezmianyświatełzmijania
nadrogowe(+12Vpozmianienadrogowe).
ZWORA(34)ROZWARTAwybierarodzajpracydlapołączeniawykorzystującego:Ejakowejście
+12Vpojawiającesiępoprzekręceniustacyjkiwpozycjęzapłoniniezanikającypodczasrozruchu,
Fjakowejścienaktórymmasiępojawić+12Vwmomencierozruchusilnika,Djakowejściezmiany
światełzmijanianadrogowe(+12Vpozmianienadrogowe).
4.
OPISDZIAŁANIAURZĄDZENIA:
TRYB1:ZWORA12ZWARTA,34ZWARTA(Rys.1.):
Wykorzystywanewejścia:
D: +12Vpozmianieświatełnadrogowe.
F: +12Vpouruchomieniusamochodu,
Funkcjewyjść:
A: wyjścieświatełpozycyjnych,
B: wyjścieświatełmijania,
C: wyjścieświatełdrogowych.
GWARANCJA.
Producentudzielagwarancjinaokres24miesięcyoddatyzakupuizobowiązujesiędobezpłatnej
naprawyurządzenia,jeŜeliwokresietymwystąpiąwadyzwinyproducenta.WadliweurządzenienaleŜy
dostarczyć do miejsca zakupu w stanie czystym i na własny koszt wraz z niniejszą gwarancją,
paragonem zakupu lub fakturą VAT i krótkim opisem uszkodzenia. Koszt demontaŜu i montaŜu
urządzeniaponosiuŜytkownik.Gwarancjanieobejmujewszystkichuszkodzeńpowstałychwwyniku
nieprawidłowegouŜytkowania,samowolnychregulacji,przeróbekinapraw.
Producent:
AMT,57100Strzelin,ul.DzierŜoniowska14
WyprodukowanowPolsce
Danetechniczne:
Napięciezasilania
DC12V Temperaturapracyw
o
C
30÷+85
Maxpobórprądu
300mA Masanetto
0.091kg
MaxprądobciąŜeniawyjść
3x300mA
UrządzenietospełniawymogidyrektywyEMC89/336EEC
KompatybilnośćElektromagnetyczna
PosiadahomologacjęnazgodnośćzRegulaminemNr10EKGONZ
Numerhomologacji E2010R022099
Ochronaśrodowiska
ProdukttenniemoŜebyćtraktowanyjakoodpaddomowyiwrzuconydośmieci.
Abychronićśrodowiskanaturalnezapewnijprawidłowąutylizacje.
InformacjedotyczącerecyklinguniniejszegoproduktuotrzymaszwpunkciesprzedaŜy
lubuprzedstawicieliwładzlokalnych.
TVR 2007 ™ TVR 2007 ™
TVR 200
TVR 2007
™”
·
-
-
Pouruchomieniupojazdu(+12VnawejściuF)iupłynięciu5sekundnastępujezałączenieświateł
pozycyjnych(A),apokolejnych2sekundachzałączenieświatełmijania(B).Zmianaświateł
zmijanianadrogowe(+12VnawejściuD)powodujewyłączenieświatełmijania(B),iwłączenie
światełdrogowych(C).Ponownazmianaświatełnamijaniapowodujewyłączenieświatełdrogowych
(C),iwłączenieświatełmijania(B).
Wmomenciewyłączeniasilnika(brak+12VnawejściuF)powodujenatychmiastowewyłączenie
świateł.
TRYB2:ZWORA12ROZWARTA,34ZWARTA(Rys.2.):
Wykorzystywanewejścia:
D: +12Vpozmianieświatełnadrogowe.
F: +12Vpouruchomieniusamochodu,
Funkcjewyjść:
A: wyjścieświatełpozycyjnych,
B: wyjścieoświetleniatablicy,
C: wyjścieświatełmijania.
Pouruchomieniupojazdu(+12VnawejściuF)iupłynięciu5sekundnastępujezałączenieświateł
pozycyjnych(A)ioświetleniatablicy(B),apokolejnych2sekundachzałączenieświatełmijania(C).
Zmianaświatełzmijanianadrogowe(+12VnawejściuD)powodujewyłączenieświatełmijania
(C).Ponownazmianaświatełnamijaniapowodujewłączenieświatełmijania(C).
Wmomenciewyłączeniasilnika(brak+12VnawejściuF)powodujenatychmiastowewyłączenie
świateł.
UWAGA! Wtymtrybie,jeŜeliświatłamijaniazasilająrównieŜobwódświatełdrogowych,aza
zmianęświatełodpowiedzialnyjestprzełącznikświatełwpojeździe,niepodłączamy
wejściaD!
Poprzekręceniustacyjki(+12VnawejściuE)anastępnieuruchomieniupojazdu(impuls+12Vna
wejściuF)iupłynięciu5sekundnastępujezałączenieświatełpozycyjnych(A)ioświetleniatablicy
(B),apokolejnych2sekundachzałączenieświatełmijania(C).Zmianaświatełzmijaniana
drogowe(+12VnawejściuD)powodujewyłączenieświatełmijania(C).Ponownazmianaświateł
namijaniapowodujewłączenieświatełmijania(C).
Wmomenciewyłączeniasilnika(brak+12VnawejściuE)powodujenatychmiastowewyłączenie
świateł.
UWAGA! Wtymtrybie,jeŜeliświatłamijaniazasilająrównieŜobwódświatełdrogowych,aza
zmianęświatełodpowiedzialnyjestprzełącznikświatełwpojeździe,niepodłączamy
wejściaD!
5.
OBSŁUGAURZĄDZENIA:
·
Automatycznesterowanieświatłami.
Ustawienie przełącznika „zima 1/lato 0” w pozycji „zima 1” powoduje załączenie trybu
automatycznegozałączeniaświatełpodokonaniurozruchupojazdu.Funkcjatarealizowanajest
wdwóchetapach.Popięciusekundachodrozruchunastępujezałączenieświatełpozycyjnych
apokolejnychdwóchświatełmijania.Zgaszeniesamochodupowodujewyłączenieświateł.
Ustawienieprzełącznikawpozycji„lato0”wyłączadziałanietejfunkcji.
Oświetlaniedrogiprzedpojazdem–sterowanepilotemzalarmu.
PodłączenieukładuautomatycznegowłącznikadoalarmuwyposaŜonegowwyjścietzwdrugiego
kanałuumoŜliwiaczasowezałączanieświatełwpojeździezwyłączonymsilnikiem.Abyrealizować
tęfunkcjęnaleŜyzastosowaćsiędoschematuzrys.5.
·
Oświetleniedrogiprzedpojazdem–załączaneprzełącznikiem„zima1/lato0”.
W pojeździe z wyłączonym silnikiem i stacyjką w pozycji wyłączonej układ ma moŜliwość
czasowegozałączeniaświateł.BezwzględunapołoŜenieprzełącznika„zima1lato0”kaŜde
ustawienieprzełącznikawpozycję1uruchamiaproceduręzałączeniaświatełnaczas30sekund.
Jeśliwciągupięciusekundprzełączymyprzełącznik„zima1/lato0”więcejrazywpozycję1.
Światłazostanązałączonenaczas30sekundxilośćprzełączeńdopozycji1.
·
Wyłączenie świateł przy włączonym silniku i zapalonych światłach w trybie
automatycznym.
Wtymceluprzełącznik„zima1/lato0”przełączyćwpozycję0.Jeślichcemyabyprzyponownym
rozruchusilnikaświatłazałączyłysięautomatycznieponownieprzełącznikustawićwpozycje1.
JeślichcemyzałączyćświatłaponowniebezgaszeniasilnikanaleŜyponownieprzełącznik„zima
1/lato0”przełączyćdopozycji0anastępnie1cospowodujezałączenieświatełpoupływiepięciu
sekund.
TRYB3:ZWORA12ZWARTA,34ROZWARTA(Rys.3.):
Wykorzystywanewejścia:
D: +12Vpozmianieświatełnadrogowe,
E: +12VpoprzekręceniustacyjkiwpozycjęZAPŁONiROZRUCH,
F: jakowejścienaktórymmasiępojawić+12Vwmomencierozruchusilnika(np.
sterowanierozrusznikiem).
Funkcjewyjść:
A: wyjścieświatełpozycyjnych,
B: wyjścieświatełmijania,
C: wyjścieświatełdrogowych.
Poprzekręceniustacyjki(+12VnawejściuE)anastępnieuruchomieniupojazdu(impuls+12Vna
wejściuF)iupłynięciu5sekundnastępujezałączenieświatełpozycyjnych(A),apokolejnych2
sekundachzałączenieświatełmijania(B).Zmianaświatełzmijanianadrogowe(+12Vnawejściu
D)powodujewyłączenieświatełmijania(B),iwłączenieświatełdrogowych(C).Ponownazmiana
światełnamijaniapowodujewyłączenieświatełdrogowych(C),iwłączenieświatełmijania(B).
Wmomenciewyłączeniasilnika(brak+12VnawejściuE)powodujenatychmiastowewyłączenie
świateł.
TRYB4:ZWORA12ROZWARTA,34ROZWARTA(Rys.4.):
Wykorzystywanewejścia:
D: +12Vpozmianieświatełnadrogowe,
E: +12VpoprzekręceniustacyjkiwpozycjęZAPŁONiROZRUCH,
F: jakowejścienaktórymmasiępojawić+12Vwmomencierozruchusilnika(np.
sterowanierozrusznikiem).
Przeł
ą
cznik
zima 1 / lato 0
+12Volt
Rys.5.–Załączeniefunkcjioświetlaniadrogidopojazduzapomocą
wyjściadrugiegokanałuzalarmu.
Do wyjscia drugiego kanału z alarmu
masa
Funkcjewyjść:
A: wyjścieświatełpozycyjnych,
B: wyjścieoświetleniatablicy,
C: wyjścieświatełmijania.
UWAGI!
Zalecanawartośćbezpiecznika:
B1– 1A
FabryczniezałoŜonesązwory(12)oraz(34)cooznacza,Ŝesterownikprzygotowany
jestdopodłączeniawejścia(F)doładowaniazalternatoraakaŜdezwyjśćsteruje
oddzielnymprzekaźnikiemświateł.
TVR 2007 ™ TVR 2007 ™
·
-
-
Rys.4.–InstrukcjamontaŜudlaTrybu4:
Rys.1.–InstrukcjamontaŜudlaTrybu1:
Przeł
ą
cznik
“zima 1 / lato 0”
Przeł
ą
cznik
“zima 1 / lato 0”
Czarny cienki
Czarny cienki
Czarny
Czarny
Masa
Masa
(F) Wejście od alternatora
+12V po uruchomieniu silnika
(F) Wejście sterowania rozrusznikiem
ACC pozycja rozruch (+12V)
RóŜowy
RóŜowy
Fioletowy
(E) Stacyjka ACC - pozycja
zapłon i rozruch (+12V)
(E) Przełącznik zmiany świateł
dla samochodów Renault
(zmiana na drogowe poprzez
przytrzymanie 'cynkówki'
powyŜej 2 sekund)
Fioletowy
(D) Przełącznik zmiany świateł
na drogowe (+12V)
Szary
(D) Przełącznik zmiany świateł
na drogowe (+12V)
Szary
Czerwony
Czerwony
(A) Zasilanie oświetlenia
tablicy
B1
B1
(A) Zasilanie świateł
pozycyjnych
87
87
87a
87a
86
86
85
Masa
85
Masa
30
30
Oświetlenie
tablicy
Światła
pozycyjne
87
(B) Zasilanie świateł
pozycyjnych
87
(B) Zasilanie świateł
mijania
87a
87a
86
86
85
30
85
30
Światła
pozycyjne
Światła
mijania
87
(C) Zasilanie świateł
mijania
87
(C) Zasilanie świateł
drogowych
87a
87a
86
86
85
30
85
30
Światła
mijania
Masa
UWAGA!
Wyjścia sterownika (A) ,(B), (C) są wyjściami niskoprądowymi
o obciąŜalności do 300 mA. Mogą więc być wykorzystywane
wyłącznie do wysterowania cewek przekaźników. Ich uszkodzenia
na skutek przeciąŜenia nie są objęte gwarancją.
Światła
drogowe
Masa
UWAGA!
Wyjścia sterownika (A) ,(B), (C) są wyjściami niskoprądowymi
o obciąŜalności do 300 mA. Mogą więc być wykorzystywane
wyłącznie do wysterowania cewek przekaźników. Ich uszkodzenia
na skutek przeciąŜenia nie są objęte gwarancją.
1 2 3 4
1 2 3 4
TVR 2007 ™ TVR 2007 ™
-
-
Rys.2.–InstrukcjamontaŜudlaTrybu2:
Rys.3.–InstrukcjamontaŜudlaTrybu3:
Przeł
ą
cznik
“zima 1 / lato 0”
Przeł
ą
cznik
“zima 1 / lato 0”
Czarny cienki
Czarny cienki
Czarny
Czarny
Masa
Masa
(F) Wejście sterowania rozrusznikiem
ACC pozycja rozruch (+12V)
(F) Wejście od alternatora
+12V po uruchomieniu silnika
RóŜowy
RóŜowy
Fioletowy
(E) Stacyjka ACC - pozycja
zapłon i rozruch (+12V)
Szary
(D) Przełącznik zmiany świateł
na drogowe (+12V)
Szary
(D) Przełącznik zmiany świateł
na drogowe (+12V)
Czerwony
(A) Zasilanie oświetlenia
tablicy
B1
B1
(A) Zasilanie świateł
pozycyjnych
87
87
87a
87a
86
86
85
Masa
85
Masa
30
30
Oświetlenie
tablicy
Światła
pozycyjne
87
(B) Zasilanie świateł
pozycyjnych
87
(B) Zasilanie świateł
mijania
87a
87a
86
86
85
30
85
30
Światła
pozycyjne
Światła
mijania
87
(C) Zasilanie świateł
mijania
87
(C) Zasilanie świateł
drogowych
87a
87a
86
86
85
30
85
30
Światła
mijania
Masa
UWAGA!
Wyjścia sterownika (A) ,(B), (C) są wyjściami niskoprądowymi
o obciąŜalności do 300 mA. Mogą więc być wykorzystywane
wyłącznie do wysterowania cewek przekaźników. Ich uszkodzenia
na skutek przeciąŜenia nie są objęte gwarancją.
Światła
drogowe
Masa
UWAGA!
Wyjścia sterownika (A) ,(B), (C) są wyjściami niskoprądowymi
o obciąŜalności do 300 mA. Mogą więc być wykorzystywane
wyłącznie do wysterowania cewek przekaźników. Ich uszkodzenia
na skutek przeciąŜenia nie są objęte gwarancją.
1 2 3 4
1 2 3 4
TVR 2007 ™ TVR 2007 ™
Plik z chomika:
andrzejelek
Inne pliki z tego folderu:
AVALLONE 203.01.03.pdf
(82 KB)
BASTION Instrukcja montazu.pdf
(2120 KB)
BRAMSTER 173.01.10 - Instrukcja i Schemat.pdf
(458 KB)
BRAMSTER ASTER 211.01.08.pdf
(215 KB)
BRAMSTER LASERBOX 200.03.07 - Instrukcja.pdf
(253 KB)
Inne foldery tego chomika:
alarm can
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin