5
ZADANIA Z ALFIKA
1. Dwie siostry Maćka mają łącznie 22 lata Ile lat będą razem miały za 4 lata?
22
26
30
24
za mało danych do rozwiązania zadania
2. Jacek do jajecznicy zużył dokładnie połowę jajek znajdujących się w lodówce i jeszcze pół jajka. Z ilu jajek usmażył jajecznice, jeśli w lodówce zostało 5 jajek?
4
6
10
11
3. Cztery ołówki i trzy długopisy kosztują łącznie 21 zł, natomiast dwa ołówki i jeden długopis kosztują łącznie 8 zł. Ile kosztuje jeden ołówek?
1 zł
1 zł 50 gr
2 zł
2 zł 50 gr
inna odpowiedź
4. Pewna liczba po podzieleniu przez 2 daje wynik o 12 mniejszy niż po pomnożeniu przez 2, Liczba ta jest:
mniejsza niż 6
większa niż 5, ale mniejsza niż 10
równa 10
równa 12
większa niż 12
5. W urnie znajdowało się 8 kulek czarnych i 10 białych. Jacek niektóre białe kulki przemalował na czarno, po czym okazało się, że czarnych kulek jest dwukrotnie więcej niż białych. Ile kulek Jacek przemalował?
2
8
6. W trzydziestoosobowej klasie jest cztery razy więcej chłopców niż dziewczynek. Ilu chłopców jest w tej klasie?
16
20
7. Wytwórnia soków owocowych w ramach cięcia kosztów zmniejszyła pojemność kartonika z ćwierć litra do 200 ml. O ile więcej kartoników soku napełni dzięki temu sokiem z 20-litrowej beczki?
80
100
40
60
8.
„SZKOLNY KONKURS MATEMATYCZNY DLA KLAS III”
Założenia konkursu:
Konkurs adresowany jest dla uczniów klas III.
Przebiegać będzie w II etapach
I etap
- eliminacje klasowe - każdy chętny uczeń klasy III bierze udział w konkursie rozwiązując pierwszy zestaw zadań , nauczyciel wybiera dwóch najlepszych matematyków w swojej klasie, którzy otrzymali największą ilość punktów, na podstawie rozwiązanych zadań z zestawu pierwszego.
-jeśli kilku uczniów zdobędzie tę samą liczbę punktów , następuje dogrywka w formie dodatkowych zadań
II etap
- Finał konkursu szkolnego- komisja konkursowa przyznaje tytuł „Mistrza Matematyki” na podstawie rozwiązanego zestawu drugiego
- „Mistrzem Matematyki” zostaje uczeń ,który uzyskał największą liczbę punktów
- w przypadku,gdy takich uczniów będzie więcej , nastąpi dogrywka w formie dodatkowych zadań
- komisja może przyznać II i III miejsce w konkursie
Cele konkursu:
- rozwijanie zainteresowań matematycznych
uczniów
- sprawdzenie swoich umiejętności matematycznych
w oparciu o rozwiązywanie zadań rozmaitych
- dostarczenie uczniom rozrywki umysłowej
- umożliwienie uczniom
reprezentowania klasy w finale konkursu
Skład komisji:
Wchodzą nauczyciele nauczania zintegrowanego , którzy obecnie nie uczą w klasie III
Zadania komisji:
•sprawdzenie zestawu zadań wg klucza
•przyznanie punktów
•wyłonienie „Mistrza Matematyki”
I etap konkursu matematycznego w kl. III
Zad. 1 Oblicz :
195 406
. 4 . 2
-------- --------
Zad. 2 Oblicz sumy liczb 2567 i 391 oraz 5901 i 269 . Zapisz sposobem pisemnym .
Zad.3 Oblicz różnice liczb 952 i 327 oraz 1201 i 322 . Zapisz sposobem pisemnym.
Zad. 4 Oblicz ;
815 – 78 6 =
( 1000 - 600 ) : 5 + 126 =
1000 – [ ( 735 : 5 ) + ( 945 : 7 ) + 1 ] =
Zad. 5 Rozwiąż równania :
x + 327 = 815 x – 623 = 1251
spr: spr:
Zad. 6 Kamil waży 28 kg , Paweł jest o 3 kg cięższy od Kamila , a Jarek waży 2 razy więcej niż Paweł . Ile ważą razem chłopcy ?
Zad . 7 Na ciężarówki załadowano 255 kg mandarynek . Na pierwszą ciężarówkę załadowano 4 razy więcej niż na drugą ciężarówkę . Ile kilogramów mandarynek załadowano na pierwszą ciężarówkę , a ile kilogramów mandarynek załadowano na drugą ciężarówkę ? .
REGULAMIN OCENIANIA I ETAPU
KONKURSU MATEMATYCZNEGO W KL. III
ZADANIE 1 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie
( w sumie 2 punkty ) .
ZADANIE 2 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie
ZADANIE 3 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie
ZADANIE 4 uczeń otrzymuje 2 punkty za każde dobrze wykonane obliczenie
( w sumie 6 punktów ) .
ZADANIE 5 uczeń otrzymuje 1 punkty za poprawne rozwiązanie równania i 1
punkt za odpowiednie sprawdzenie ( w sumie 4 punkty ) .
ZADANIE 6 uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1
punkt za właściwą odpowiedz ( w sumie 3 punkty ) .
ZADANIE 7 uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1
punkt za właściwą odpowiedz ( w sumie 3 punkty ).
SUMA PUNKTÓW : 22
CZAS TRWANIA 45 MINUT .
OPRACOWAŁA : Małgorzata Kruszona
II ETAP KONKURSU MATEMATYCZNEGO KLAS III
Zad. 1 Uzupełnij brakujące cyfry:
5 .4 2 . . 867
+ 26 . 8 - 1 .3 .
----------- -----------
5 6 10 9 4633
Zad.2 Oblicz stosując kolejność działań :
638 + ( 2 150 – 2)=
87 – (18 – 4 2 ) + =
500 – [(255 : 5 ) + ( 21 : 7 ) – 6 ] =
Zad.3 Od iloczynu liczb 328 i 2 odejmij iloraz liczb 81 i
Zad. 4 Rozwiąż równania i sprawdź :
(125 – 109) x = 32 x : (272- 227 ) = 2
spr. spr.
Zad.5 Piotr i Paweł mają podzielić między siebie 140 zł.
Piotr ma otrzymać o 20 zł mniej niż Paweł.
Ile złotych otrzyma Piotr, a ile Paweł?
Odp.
Zad. 6 Wybrałem pewną liczbę. Odjąłem od niej 40,
następnie do otrzymanego wyniku dodałem 2000
i w rezultacie otrzymałem 3250.
Jaką liczbę wybrałem na początku?
Zad.7 Bilet wstępu do ZOO kosztuje 2 zł, a co dziesiąta
osoba wchodzi bezpłatnie. Klasa Ani liczy 32 osoby.
Ilu uczniów wejdzie bezpłatnie ? Ile będą
kosztowały bilety dla całej klasy?
REGULAMIN OCENIANIA II ETAPU
( w sumie 3 punkty ) .
ZADANIE 4 uczeń otrzymuje 1 punkt za poprawne rozwiązanie równania i1
Punkt za odpowiednie sprawdzenie ( w sumie 4 punktów ) .
ZADANIE 5 uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1
ZADANIE 7 uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 2
punkty za właściwe odpowiedzi ( w sumie 4 punkty )
Jasia545