ZADANIA Z ALFIKA.doc

(86 KB) Pobierz
ZADANIA Z ALFIKA

5

 

ZADANIA Z ALFIKA

1. Dwie siostry Maćka mają łącznie 22 lata Ile lat będą razem miały za 4 lata?

22

26

30

24

za mało danych do rozwiązania zadania

 

2. Jacek do jajecznicy zużył dokładnie połowę jajek znajdujących się w lodówce i jeszcze pół jajka. Z ilu jajek usmażył jajecznice, jeśli w lodówce zostało 5 jajek?

4

5

6

10

11

 

3. Cztery ołówki i trzy długopisy kosztują łącznie 21 zł, natomiast dwa ołówki i jeden długopis kosztują łącznie 8 zł. Ile kosztuje jeden ołówek?

1 zł

1 zł 50 gr

2 zł

2 zł 50 gr

inna odpowiedź

 

4. Pewna liczba po podzieleniu przez 2 daje wynik o 12 mniejszy niż po pomnożeniu przez 2, Liczba ta jest:

mniejsza niż 6

większa niż 5, ale mniejsza niż 10

równa 10

równa 12

większa niż 12

 

5.  W urnie znajdowało się 8 kulek czarnych i 10 białych. Jacek niektóre białe kulki przemalował na czarno, po czym okazało się, że czarnych kulek jest dwukrotnie więcej niż białych. Ile kulek Jacek przemalował?

2

4

6

8

10

 

6. W trzydziestoosobowej klasie jest cztery razy więcej chłopców niż dziewczynek. Ilu chłopców jest w tej klasie?

8

16

20

24

inna odpowiedź

 

 

 

 

 

7. Wytwórnia soków owocowych w ramach cięcia kosztów zmniejszyła pojemność kartonika z ćwierć litra do 200 ml. O ile więcej kartoników soku napełni dzięki temu sokiem z 20-litrowej beczki?

80

100

40

20

60

 

8.

 

„SZKOLNY KONKURS MATEMATYCZNY DLA KLAS III”

Założenia konkursu:

Konkurs adresowany jest dla uczniów klas III.

Przebiegać będzie w II etapach

 

I etap

- eliminacje klasowe - każdy chętny uczeń klasy III bierze udział w konkursie rozwiązując pierwszy zestaw zadań , nauczyciel wybiera dwóch najlepszych matematyków w swojej klasie, którzy otrzymali największą ilość punktów, na podstawie rozwiązanych zadań z zestawu pierwszego.

-jeśli kilku uczniów zdobędzie tę samą liczbę punktów , następuje dogrywka w formie dodatkowych zadań

 

II etap

- Finał konkursu szkolnego- komisja konkursowa przyznaje tytuł „Mistrza Matematyki” na podstawie rozwiązanego zestawu drugiego

- „Mistrzem Matematyki” zostaje uczeń ,który uzyskał największą liczbę punktów

- w przypadku,gdy takich uczniów będzie więcej , nastąpi dogrywka w formie dodatkowych zadań

- komisja może przyznać II i III miejsce w konkursie

 

Cele konkursu:

 

- rozwijanie zainteresowań matematycznych

uczniów

- sprawdzenie swoich umiejętności matematycznych

w oparciu o rozwiązywanie zadań rozmaitych

- dostarczenie uczniom rozrywki umysłowej

- umożliwienie uczniom

reprezentowania klasy w finale konkursu

 

Skład komisji:

 

Wchodzą nauczyciele nauczania zintegrowanego , którzy obecnie nie uczą w klasie III

 

Zadania komisji:

 

•sprawdzenie zestawu zadań wg klucza

•przyznanie punktów

•wyłonienie „Mistrza Matematyki”

 

 

I etap konkursu matematycznego w kl. III

 

Zad. 1 Oblicz :

 

195 406

. 4 . 2

-------- --------

 

 

 

Zad. 2 Oblicz sumy liczb 2567 i 391 oraz 5901 i 269 . Zapisz sposobem pisemnym .

 

Zad.3 Oblicz różnice liczb 952 i 327 oraz 1201 i 322 . Zapisz sposobem pisemnym.

 

Zad. 4 Oblicz ;

 

815 – 78 6 =

 

( 1000 - 600 ) : 5 + 126 =

 

1000 – [ ( 735 : 5 ) + ( 945 : 7 ) + 1 ] =

 

Zad. 5 Rozwiąż równania :

 

x + 327 = 815 x – 623 = 1251

 

spr: spr:

 

Zad. 6 Kamil waży 28 kg , Paweł jest o 3 kg cięższy od Kamila , a Jarek waży 2 razy więcej niż Paweł . Ile ważą razem chłopcy ?

 

Zad . 7 Na ciężarówki załadowano 255 kg mandarynek . Na pierwszą ciężarówkę załadowano 4 razy więcej niż na drugą ciężarówkę . Ile kilogramów mandarynek załadowano na pierwszą ciężarówkę , a ile kilogramów mandarynek załadowano na drugą ciężarówkę ? .

 

 

 

REGULAMIN OCENIANIA I ETAPU

KONKURSU MATEMATYCZNEGO W KL. III

 

 

ZADANIE 1 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie

( w sumie 2 punkty ) .

 

ZADANIE 2 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie

( w sumie 2 punkty ) .

 

ZADANIE 3 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie

( w sumie 2 punkty ) .

 

 

ZADANIE 4 uczeń otrzymuje 2 punkty za każde dobrze wykonane obliczenie

( w sumie 6 punktów ) .

 

ZADANIE 5 uczeń otrzymuje 1 punkty za poprawne rozwiązanie równania i 1

punkt za odpowiednie sprawdzenie ( w sumie 4 punkty ) .

 

ZADANIE 6 uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1

punkt za właściwą odpowiedz ( w sumie 3 punkty ) .

 

ZADANIE 7 uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1

punkt za właściwą odpowiedz ( w sumie 3 punkty ).

 

SUMA PUNKTÓW : 22

CZAS TRWANIA 45 MINUT .

OPRACOWAŁA : Małgorzata Kruszona

II ETAP KONKURSU MATEMATYCZNEGO KLAS III

Zad. 1 Uzupełnij brakujące cyfry:

 

 

5 .4 2 . . 867

+ 26 . 8 - 1 .3 .

----------- -----------

5 6 10 9 4633

 

 

Zad.2 Oblicz stosując kolejność działań :

 

638 + ( 2 150 – 2)=

87 – (18 – 4 2 ) + =

500 – [(255 : 5 ) + ( 21 : 7 ) – 6 ] =

Zad.3 Od iloczynu liczb 328 i 2 odejmij iloraz liczb 81 i

Zad. 4 Rozwiąż równania i sprawdź :

 

(125 – 109) x = 32 x : (272- 227 ) = 2

spr. spr.

 

 

Zad.5 Piotr i Paweł mają podzielić między siebie 140 zł.

Piotr ma otrzymać o 20 zł mniej niż Paweł.

Ile złotych otrzyma Piotr, a ile Paweł?

Odp.

 

Zad. 6 Wybrałem pewną liczbę. Odjąłem od niej 40,

następnie do otrzymanego wyniku dodałem 2000

i w rezultacie otrzymałem 3250.

Jaką liczbę wybrałem na początku?

Odp.

Zad.7 Bilet wstępu do ZOO kosztuje 2 zł, a co dziesiąta

osoba wchodzi bezpłatnie. Klasa Ani liczy 32 osoby.

Ilu uczniów wejdzie bezpłatnie ? Ile będą

kosztowały bilety dla całej klasy?

Odp.

REGULAMIN OCENIANIA II ETAPU

KONKURSU MATEMATYCZNEGO W KL. III

 

 

ZADANIE 1 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie

( w sumie 2 punkty ) .

ZADANIE 2 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie

( w sumie 3 punkty ) .

ZADANIE 3 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie

( w sumie 3 punkty ) .

ZADANIE 4 uczeń otrzymuje 1 punkt za poprawne rozwiązanie równania i1

Punkt za odpowiednie sprawdzenie ( w sumie 4 punktów ) .

ZADANIE 5 uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1

punkt za właściwą odpowiedz ( w sumie 3 punkty ) .

ZADANIE 6 uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1

punkt za właściwą odpowiedz ( w sumie 3 punkty ) .

ZADANIE 7 uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 2

punkty za właściwe odpowiedzi ( w sumie 4 punkty )

SUMA PUNKTÓW : 22

CZAS TRWANIA 45 MINUT .

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin