adaptacja- obserwacja.docx

(13 KB) Pobierz

Arkusz obserwacji

Adaptacja dziecka do przedszkola

(dla dzieci pierwszy rok uczęszczających do przedszkola)

 

IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA : ..........................................................

 

Wiek dziecka: ...... lata ....... m-ce

Data obserwacji: od .................... do ...................

 

1. Dziecko rozstaje się z rodzicami :

- zostaje bardzo chętnie tak / nie / czasami

- wchodzi do sali najczęściej uśmiechnięte tak / nie / czasami

- spokojnie reaguje na rozstanie tak / nie / czasami

 

- jest mu obojętne, nie cieszy się, ani nie protestuje - niechętnie pozostaje, jednak po namowach zgadza się - płacze, nie chce wejść do sali, nie chce się rozstać - przy rozstaniu grymasi, jednak po wyjściu rodziców po chwili uspokaja się - krzyczy, zapiera się nogami - kopie, gryzie, zachowuje się agresywne

Inne zachowanie:

........................................................................

 

2. Podczas pobytu w przedszkolu dziecko jest najczęściej :

swobodne, wesołe, smutne, onieśmielone, wystraszone, zdyscyplinowane, niezdyscyplinowane, często płacze, agresywne,

bierne, apatyczne, konfliktowe, ciche, spokojne, ruchliwe, hałaśliwe, małomówne, samodzielne, niesamodzielne,

Inne zachowanie:

........................................................................

 

3. Podczas wspólnych zabaw i zajęć zorganizowanych :

- chętnie i aktywnie bierze udział tak / nie /czasami

- jest zainteresowane zabawami i zajęciami tak / nie /czasami

 

- często jest bierne, woli słuchać i obserwować - często odmawia uczestnictwa - nie uczestniczy - przeszkadza innym - próbuje zwrócić na siebie uwagę

Inne zachowanie:

........................................................................

 

4. W towarzystwie innych dzieci :

- szuka towarzystwa grupy, chętnie bawi się z dziećmi

tak/nie/czasami

- inicjuje zabawę tak /nie/czasami

- włącza się do zabawy tak/nie/ czasami

 

- najczęściej bawi się samo - szuka towarzystwa jednego dziecka - potrzebuje pomocy by nawiązać kontakt - obserwuje, nie włącza się do zabawy

Inne zachowanie:

........................................................................

 

5. W towarzystwie dorosłych :

- sygnalizuje potrzeby   tak / nie / czasami

- szuka kontaktu    tak / nie / czasami

- reaguje na polecenia   tak / nie / czasami

- inicjuje rozmowy      tak / nie / czasami

- zadaje pytania            tak / nie / czasami

- odpowiada na pytania         tak / nie / czasami

- pyta o rodziców tak / nie / czasami

Inne zachowanie:

........................................................................

 

6. Odpoczynek

- zgadza się na odpoczynek tak / nie / czasami

- odpoczywa spokojnie tak / nie / czasami

- zasypia tak / nie / czasami

 

7. Zachowanie dziecka podczas odbioru przez opiekunów:

- okazuje radość na widok rodzica tak / nie / czasami

- nie chce wyjść z przedszkola tak / nie / czasami

- podejmuje zabawę na widok rodzica tak / nie / czasami

- odreagowuje stres płaczem na widok rodzica tak / nie / czasami

Inne zachowania:

........................................................................

 

8. Inne spostrzeżenia i uwagi :

........................................................................

........................................................................

 

9. ZMIANY W ZACHOWANIU DZIECKA po miesiącu uczęszczania do przedszkola

- Zachowanie nie zmieniło się

- Nastąpiła zamiana w zakresie:

........................................................................

........................................................................

 

Data:                                                                                                                              Podpis nauczyciela:

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin