Aduls_Advanced_Combat_PL.txt

(8 KB) Pobierz
/----------------------------------\
-  Advanced Combat plugin by Adul  -
\----------------------------------/

            Version 3.2PL

------------------------------------
Dzi�ki za �ci�gni�cie tego plug'a!

Oto Adcvaced Combat [Zaawansowana technika walki] 3.0 dla
Morrwind, kt�ry jest wspania�� cRPG.
Jego jedyn� wad� jest spos�b walki. Jest zbyt... standardowy.
Mam na my�li, �e podczas walki licz� si� jedynie umiej�tno�ci postaci i jej atrybuty,
nie Twoja taktyka.
Ten mod dodaje kilka nowych element�w, kt�re pozwol� czerpa� wi�ksz� przyjemno�� z walki. >:)

INSTALACJA
*skopiuj pliki .esp bezpo�rednio do folderu Morrowind\Data Files
*w oknie startowym gry, w "Plikach Danych" zaznacz wtyczki, kt�re chcesz uruchomi�.
Ka�dy efekt mo�esz uruchomi� oddzielnie. Wi�cej na ko�cu tego dokumentu.

UWAGI
Plugin jest wywa�ony, nie uczyni gry ci�sz� czy �atwiejsz�.
Czyni j� po prostu przyjemniejsz�.

ZNANE B��DY
B��d zwi�zany z efektami czar�w zosta� poprawiony.
Mo�liwe, �e podczas gry dostrze�esz efekt b�ysku, nie przejmuj si� nim.
Jest normalny. I nie uwa�am, �eby specjalnie przeszkadza�.

------------------------------------

	***Krytyczne uderzenie***

Uderzenie krytyczne jest perfekcyjnym ciosem, zadaj�cym olbrzymie obra�enia.
Masz okre�lon�, procentow� szans� na takie trafienie.
Wynosi ona tyle, ile umiej�tno�� korzystania z broni, kt�rej u�ywasz, podzielona przez dziesi��.
Tak wi�c maj�c poziom D�ugiego Ostrza 46, u�ywaj�c katany za ka�dym ciosem masz 4,6% szansy
na zadanie krytycznego ciosu.

------------------------------------

	***Efekty zranienia***

Je�li posta� b�dzie ranna, jej mo�liwo�ci (wsp�czynniki) zmalej�.
Po prostu nie mo�na zachowywa� si� normalnie z no�em w plecach.
poni�ej znajduje si� lista czterech poziom�w zranienia,
okre�lone procentowym stanem punkt�w Zdrowia:

   W pe�ni zdrowy (61% albo wi�cej)
	brak utrudnie�

  Lekko ranny (41-60%)
	tracenie 2 punkt�w kondycji
	-5 do Si�y
	-5 do Zwinno�ci
	-5 do Szybko�ci

  Ranny (21-40%j)
	tracenie 3 punkt�w kondycji
	10 do Si�y
	-10 do Zwinno�ci
	-10 do Szybko�ci
	10% o�lepienia

   Ci�ko ranny (20% i mniej)
      tracenie 5 punkt�w kondycji
      -20 do Si�y
      -20 do Zwinno�ci
      -20 do Szybko�ci
      30% o�lepienia

------------------------------------

          *** Krwawienie***

Kiedy Twoja posta� zostaje trafiona, i dostaje wi�cej obra�e�,
ni� wynosi jej wytrzyma�o��, zacznie krwawi�. Np.,
je�li posiada Wytrzyma�o�� r�wn� 30, a otrzyma co najmniej 31 punkt�w obra�e�,
rana b�dzie krwawi�. Podczas krwawienia posta� b�dzie powoli traci� Zdrowie.
By powstrzyma� up�yw krwi rzu� (wypij) zakl�cie (mikstur�) z efektem Przywr�cenia Zdrowia,
albo u�yj banda�a.
Mo�esz u�y� dowolnej cz�ci odzienia jako banda�a. Je�li krwawisz, zdejmij np. koszul�, a potem za�� ponownie;
posta� u�yje jej do zatrzymania krwotoku.
Posk�adane ubrania s� dost�pne w Domu Cechowym Arrille'a w Seyda Neen.

UWAGI
Je�li korzystasz z przedmiotu o sta�ym efekcie "Przywr�cenie Zdrowia",
posta� nie b�dzie krwawi�a.

------------------------------------

        ***Style walki ***

Style walki to sposoby zachowania si� podczas starcia.
Prze��czanie pomi�dzy nimi jest proste:
naci�nij kr�tko (0,5 s. albo mniej) na klawisz skradania si� (zazwyczaj Alt).
Kiedy uruchomiony jest styl walki, posta� odnosi pewne korzy�ci,
ale r�wnie� odczuwa pewne minusy.
Wszystko si� zako�czy, kiedy zmienisz styl walki na kolejny.

Styl normalny
  Styl ten odpowiada dotychczasowemu zachowaniu postaci,
  tak jakby mod w to nie ingerowa�.
	Korzy�ci: �adnych
	Utrudnienia: �adnych

Styl defensywny
  Twoja posta� b�dzie intensywniej i zas�ania� si� tarcz�.
  Obni�y to niekt�re wsp�czynniki.
	Korzy�ci: +20 do tarczy
	Utrudnienia: -20 do szybko�ci i zr�czno�ci

Styl Uniku
  Posta� b�dzie ostro�niejsza podczas walki.
  Naturalnie, wp�ynie to na niekt�re Atrybuty.
	Korzy�ci: sanktuarium 20 pkt.
	Utrudnienia: -20 pkt. do wytrzyma�o�ci i si�y woli

Nokaut
  To pot�ny, ale trudny w zastosowaniu styl,
  kt�ry pozwoli b�yskawicznie powali� Twojego przeciwnika
  poprzez podbiegni�cie do niego i... walni�cie go.
	Korzy�ci: aktywuj, a potem, dop�ki widzisz message box,
	               podbiegnij do wroga i go uderz, zadaj�c mu znacz�ce straty w kondycji.
	Druga strona medalu: Bieg m�czy Twoj� posta� bardziej, ni� zwykle
			(mo�esz zada� tylko jeden cios, zanim sam/a nie omdlejesz)

------------------------------------

            *** �cie�ki ***
�cie�ki s� specjalnymi zdolno�ciami, maj�cymi zar�wno zalety, jak i wady.
Mo�na je rzuca� jak zakl�cia, jednak nie traci si� na tym punkt�w many.
Korzy�ci danej �cie�ki b�d� odczuwalne podczas trwania efektu "zakl�cia",
ale minusy b�d� obecne ca�y czas.
�cie�ki s� na trzy kategorie:
	�cie�k� Wojownika
	�cie�k� Z�odzieja
	�cie�k� Maga
Ka�da zawiera kolejne trzy, co w sumie daje dziewi��.
Oczywi�cie, wpierw trzeba si� ich nauczy�, by m�c z nich korzysta�,
jednak mo�esz zna� jednocze�nie �cie�ki tylko spo�r�d jednej kategorii.
Je�li b�dziesz zna� kt�r�� kategori� �cie�ek i przeczytasz ksi��k� o innej,
dotychczasowa zostanie zast�piona now�.
Odpowiednie ksia�ki-zwoje mo�esz kupi� u Jobashy w Vivek w Dzielnicy Przybysz�w.
[Aby zmieni� �cie�k� nale�y po�o�y� ksi��k� na stoliku czy na pod�odze i wtedy j� przeczyta�.
Dokonuj�c tego w oknie ekwipunku nie zmienimy drogi, kt�r� pod��amy -przyp. t�um.]

�cie�ka Wojownika
    Nied�wied�
	Bonus: +75 do si�y i szybko�ci i 10 przywr�cenia kondycji (60 sekund)
	Druga strona medalu: -1 od Inteligencji (permanentnie)
    Troll
	Bonus: 25 przywr�cenia Zdrowia i Kondycji (15 sekund)
	Druga strona medalu: -1 od Osobowo�ci (permanentnie)
    Obro�ca
	Bonus: Tarcza 50 pkt., Tarcza od ognia, mrozu i pora�e� (30 sekund)
	Druga strona medalu: -1 od Szybko�ci (permanentnie)

�cie�ka Z�odzieja
    Ryzykant
	Bonus: +100 do szcz�cia (15 sekund)
	Druga strona medalu: -1 od Wytrzyma�o�ci (permanentnie)
    �otrzyk
	Bonus: +100 do atletyki i akrobatyki (60 sekund)
	Druga strona medalu: -1 od Osobowo�ci (permanentnie)
    Cie�
	Bonus: +75 do skradania i +50 pkt. kameleona (30 sekund)
	Druga strona medalu: -1 od Si�y Woli (permanentnie)

�cie�ka Maga
    Artysta
	Bonus: +200 do zaklinania [sic! -przyp. t�um. ;-] (30 sekund)
	Druga strona medalu: -1 od si�y
    Iluzjonista
	Bonus: 75 pkt. odbicia (60 sekund)
	Druga strona medalu: -1 od Wytrzyma�o�ci
    M�drzec
	Bonus: +15 do wszystkich szk� magii, 25pkt. odnowy Many (15 sekund)
	Druga strona medalu: -1 od zwinno�ci

------------------------------------

           *** Pliki ***
Nazwy plik�w i to, co dodaj� do gry:

Advanced_Combat_Base_PL.esp
   Uderzenie krytyczne
   Style walki
Advanced_Combat_Injury_Effects_PL.esp
   Efekty obra�e�
Advanced_Combat_Bleeding_PL.esp
   Krwawienie
Advanced_Combat_Paths_PL.esp
   �cie�ki

------------------------------------

      *** Historia zmian ***

v3.2: Poprawienie b��d�w
v3.0: Mod zosta� rozdzielony na mniejsze
v2.4: Poprawienie b��d�w, dodanie Krwawienia
v2.0: Efekty obra�e�
v1.1: Nokaut
v1.0: Wydanie moda
v0.1: Beta, tylko do test�w

------------------------------------

     *** Specjalne podzi�kowania dla: ***

Niki		za pomys� �cie�ek
Succubus		za pomys� Nokautu
Acid_Basik5	za pomys� krwawienia
-----------------------------------

Wykonane by Adul (Adam Zsoldos), gracza i moddera w�gierskiego.
By uzyska� wi�cej informacji odwied� moj� stron� internetow�

http://www.adul.net/

Je�li odkryjesz jakie� b��dy, albo po prostu chcesz podzieli� si� opini� o tym plug'u,
wy�lij mi maila:

adul@adul.net

OD T�UMACZA
Spolonizowane przez Double T.
Je�li masz jakiekolwiek uwagi dotycz�ce warstwy j�zykowej polskiej wersji,
wy�lij mi maila

jurekto@poczta.onet.pl

albo skontaktuj si� ze mn� poprzez forum AW:

http://www.elderscrolls.phx.pl/forum/index.php?showuser=6684
(link do mojego profilu. �eby wys�a� mi wiadomo�� musisz by� zarejestrowany.
Alternatywnie mo�esz napisa� w pytaniach go�cinnych:

http://www.elderscrolls.phx.pl/forum/index.php?showforum=47                    )

/----------------------------------\
-           Baw si� dobrze!!!           -
\----------------------------------/
Zgłoś jeśli naruszono regulamin