/----------------------------------\ - Advanced Combat plugin by Adul - \----------------------------------/ Version 3.2PL ------------------------------------ Dzi�ki za �ci�gni�cie tego plug'a! Oto Adcvaced Combat [Zaawansowana technika walki] 3.0 dla Morrwind, kt�ry jest wspania�� cRPG. Jego jedyn� wad� jest spos�b walki. Jest zbyt... standardowy. Mam na my�li, �e podczas walki licz� si� jedynie umiej�tno�ci postaci i jej atrybuty, nie Twoja taktyka. Ten mod dodaje kilka nowych element�w, kt�re pozwol� czerpa� wi�ksz� przyjemno�� z walki. >:) INSTALACJA *skopiuj pliki .esp bezpo�rednio do folderu Morrowind\Data Files *w oknie startowym gry, w "Plikach Danych" zaznacz wtyczki, kt�re chcesz uruchomi�. Ka�dy efekt mo�esz uruchomi� oddzielnie. Wi�cej na ko�cu tego dokumentu. UWAGI Plugin jest wywa�ony, nie uczyni gry ci�sz� czy �atwiejsz�. Czyni j� po prostu przyjemniejsz�. ZNANE B��DY B��d zwi�zany z efektami czar�w zosta� poprawiony. Mo�liwe, �e podczas gry dostrze�esz efekt b�ysku, nie przejmuj si� nim. Jest normalny. I nie uwa�am, �eby specjalnie przeszkadza�. ------------------------------------ ***Krytyczne uderzenie*** Uderzenie krytyczne jest perfekcyjnym ciosem, zadaj�cym olbrzymie obra�enia. Masz okre�lon�, procentow� szans� na takie trafienie. Wynosi ona tyle, ile umiej�tno�� korzystania z broni, kt�rej u�ywasz, podzielona przez dziesi��. Tak wi�c maj�c poziom D�ugiego Ostrza 46, u�ywaj�c katany za ka�dym ciosem masz 4,6% szansy na zadanie krytycznego ciosu. ------------------------------------ ***Efekty zranienia*** Je�li posta� b�dzie ranna, jej mo�liwo�ci (wsp�czynniki) zmalej�. Po prostu nie mo�na zachowywa� si� normalnie z no�em w plecach. poni�ej znajduje si� lista czterech poziom�w zranienia, okre�lone procentowym stanem punkt�w Zdrowia: W pe�ni zdrowy (61% albo wi�cej) brak utrudnie� Lekko ranny (41-60%) tracenie 2 punkt�w kondycji -5 do Si�y -5 do Zwinno�ci -5 do Szybko�ci Ranny (21-40%j) tracenie 3 punkt�w kondycji 10 do Si�y -10 do Zwinno�ci -10 do Szybko�ci 10% o�lepienia Ci�ko ranny (20% i mniej) tracenie 5 punkt�w kondycji -20 do Si�y -20 do Zwinno�ci -20 do Szybko�ci 30% o�lepienia ------------------------------------ *** Krwawienie*** Kiedy Twoja posta� zostaje trafiona, i dostaje wi�cej obra�e�, ni� wynosi jej wytrzyma�o��, zacznie krwawi�. Np., je�li posiada Wytrzyma�o�� r�wn� 30, a otrzyma co najmniej 31 punkt�w obra�e�, rana b�dzie krwawi�. Podczas krwawienia posta� b�dzie powoli traci� Zdrowie. By powstrzyma� up�yw krwi rzu� (wypij) zakl�cie (mikstur�) z efektem Przywr�cenia Zdrowia, albo u�yj banda�a. Mo�esz u�y� dowolnej cz�ci odzienia jako banda�a. Je�li krwawisz, zdejmij np. koszul�, a potem za�� ponownie; posta� u�yje jej do zatrzymania krwotoku. Posk�adane ubrania s� dost�pne w Domu Cechowym Arrille'a w Seyda Neen. UWAGI Je�li korzystasz z przedmiotu o sta�ym efekcie "Przywr�cenie Zdrowia", posta� nie b�dzie krwawi�a. ------------------------------------ ***Style walki *** Style walki to sposoby zachowania si� podczas starcia. Prze��czanie pomi�dzy nimi jest proste: naci�nij kr�tko (0,5 s. albo mniej) na klawisz skradania si� (zazwyczaj Alt). Kiedy uruchomiony jest styl walki, posta� odnosi pewne korzy�ci, ale r�wnie� odczuwa pewne minusy. Wszystko si� zako�czy, kiedy zmienisz styl walki na kolejny. Styl normalny Styl ten odpowiada dotychczasowemu zachowaniu postaci, tak jakby mod w to nie ingerowa�. Korzy�ci: �adnych Utrudnienia: �adnych Styl defensywny Twoja posta� b�dzie intensywniej i zas�ania� si� tarcz�. Obni�y to niekt�re wsp�czynniki. Korzy�ci: +20 do tarczy Utrudnienia: -20 do szybko�ci i zr�czno�ci Styl Uniku Posta� b�dzie ostro�niejsza podczas walki. Naturalnie, wp�ynie to na niekt�re Atrybuty. Korzy�ci: sanktuarium 20 pkt. Utrudnienia: -20 pkt. do wytrzyma�o�ci i si�y woli Nokaut To pot�ny, ale trudny w zastosowaniu styl, kt�ry pozwoli b�yskawicznie powali� Twojego przeciwnika poprzez podbiegni�cie do niego i... walni�cie go. Korzy�ci: aktywuj, a potem, dop�ki widzisz message box, podbiegnij do wroga i go uderz, zadaj�c mu znacz�ce straty w kondycji. Druga strona medalu: Bieg m�czy Twoj� posta� bardziej, ni� zwykle (mo�esz zada� tylko jeden cios, zanim sam/a nie omdlejesz) ------------------------------------ *** �cie�ki *** �cie�ki s� specjalnymi zdolno�ciami, maj�cymi zar�wno zalety, jak i wady. Mo�na je rzuca� jak zakl�cia, jednak nie traci si� na tym punkt�w many. Korzy�ci danej �cie�ki b�d� odczuwalne podczas trwania efektu "zakl�cia", ale minusy b�d� obecne ca�y czas. �cie�ki s� na trzy kategorie: �cie�k� Wojownika �cie�k� Z�odzieja �cie�k� Maga Ka�da zawiera kolejne trzy, co w sumie daje dziewi��. Oczywi�cie, wpierw trzeba si� ich nauczy�, by m�c z nich korzysta�, jednak mo�esz zna� jednocze�nie �cie�ki tylko spo�r�d jednej kategorii. Je�li b�dziesz zna� kt�r�� kategori� �cie�ek i przeczytasz ksi��k� o innej, dotychczasowa zostanie zast�piona now�. Odpowiednie ksia�ki-zwoje mo�esz kupi� u Jobashy w Vivek w Dzielnicy Przybysz�w. [Aby zmieni� �cie�k� nale�y po�o�y� ksi��k� na stoliku czy na pod�odze i wtedy j� przeczyta�. Dokonuj�c tego w oknie ekwipunku nie zmienimy drogi, kt�r� pod��amy -przyp. t�um.] �cie�ka Wojownika Nied�wied� Bonus: +75 do si�y i szybko�ci i 10 przywr�cenia kondycji (60 sekund) Druga strona medalu: -1 od Inteligencji (permanentnie) Troll Bonus: 25 przywr�cenia Zdrowia i Kondycji (15 sekund) Druga strona medalu: -1 od Osobowo�ci (permanentnie) Obro�ca Bonus: Tarcza 50 pkt., Tarcza od ognia, mrozu i pora�e� (30 sekund) Druga strona medalu: -1 od Szybko�ci (permanentnie) �cie�ka Z�odzieja Ryzykant Bonus: +100 do szcz�cia (15 sekund) Druga strona medalu: -1 od Wytrzyma�o�ci (permanentnie) �otrzyk Bonus: +100 do atletyki i akrobatyki (60 sekund) Druga strona medalu: -1 od Osobowo�ci (permanentnie) Cie� Bonus: +75 do skradania i +50 pkt. kameleona (30 sekund) Druga strona medalu: -1 od Si�y Woli (permanentnie) �cie�ka Maga Artysta Bonus: +200 do zaklinania [sic! -przyp. t�um. ;-] (30 sekund) Druga strona medalu: -1 od si�y Iluzjonista Bonus: 75 pkt. odbicia (60 sekund) Druga strona medalu: -1 od Wytrzyma�o�ci M�drzec Bonus: +15 do wszystkich szk� magii, 25pkt. odnowy Many (15 sekund) Druga strona medalu: -1 od zwinno�ci ------------------------------------ *** Pliki *** Nazwy plik�w i to, co dodaj� do gry: Advanced_Combat_Base_PL.esp Uderzenie krytyczne Style walki Advanced_Combat_Injury_Effects_PL.esp Efekty obra�e� Advanced_Combat_Bleeding_PL.esp Krwawienie Advanced_Combat_Paths_PL.esp �cie�ki ------------------------------------ *** Historia zmian *** v3.2: Poprawienie b��d�w v3.0: Mod zosta� rozdzielony na mniejsze v2.4: Poprawienie b��d�w, dodanie Krwawienia v2.0: Efekty obra�e� v1.1: Nokaut v1.0: Wydanie moda v0.1: Beta, tylko do test�w ------------------------------------ *** Specjalne podzi�kowania dla: *** Niki za pomys� �cie�ek Succubus za pomys� Nokautu Acid_Basik5 za pomys� krwawienia ----------------------------------- Wykonane by Adul (Adam Zsoldos), gracza i moddera w�gierskiego. By uzyska� wi�cej informacji odwied� moj� stron� internetow� http://www.adul.net/ Je�li odkryjesz jakie� b��dy, albo po prostu chcesz podzieli� si� opini� o tym plug'u, wy�lij mi maila: adul@adul.net OD T�UMACZA Spolonizowane przez Double T. Je�li masz jakiekolwiek uwagi dotycz�ce warstwy j�zykowej polskiej wersji, wy�lij mi maila jurekto@poczta.onet.pl albo skontaktuj si� ze mn� poprzez forum AW: http://www.elderscrolls.phx.pl/forum/index.php?showuser=6684 (link do mojego profilu. �eby wys�a� mi wiadomo�� musisz by� zarejestrowany. Alternatywnie mo�esz napisa� w pytaniach go�cinnych: http://www.elderscrolls.phx.pl/forum/index.php?showforum=47 ) /----------------------------------\ - Baw si� dobrze!!! - \----------------------------------/
pawlaczento