Rescue_Tools_2010.pdf

(11960 KB) Pobierz
728512785 UNPDF
Rescue equipment
Holmatro
Narzędzia ratownicze
728512785.100.png 728512785.108.png 728512785.119.png 728512785.127.png
 
Technologia CORE TM
2
Siła innowacji
Od wielu lat Holmatro pozostaje w  awangardzie innowacji technicznych w  dziedzinie hydraulicznego sprzętu ratowniczego W  celu
sprostania coraz to nowym wyzwaniom w obszarze ratownictwa technicznego prowadzimy nieprzerwane prace rozwojowe mające na celu
dostarczanie najwyższej jakości rozwiązań cechujących się innowacyjnością i niezawodnością. Chcemy w ten sposób mieć swój udział
w codziennych sukcesach ratowników wykonujących swoje niezwykle trudne zadania w dziedzinie ratowania życia i mienia ludzi.
Technologia CORE™: bezpieczniej, łatwiej, szybciej
Technologia CORE™ to rewolucyjna zmiana w technice narzędzi ratowniczych i coś znacznie więcej niż tylko nowy typ sprzętu. Pozwala ona
ratownikom na zastosowanie nowego i prostszego podejścia do technik ratowniczych oraz standardowych procedur działania. Każdy, kto choć
raz skorzysta z systemu CORE™ w praktyce, odkryje jego niezaprzeczalne korzyści i nie będzie chciał już wrócić do poprzedniego systemu.
Technologia CORE™ (COaxial Rescue Equipment – współosiowe połączenia sprzętu hydraulicznego) dotyczy węży, złączy i zaworów układu
hydraulicznego. Innymi słowy, dotyczy to sposobu doprowadzania oleju z pompy do narzędzia i z powrotem. Tradycyjny układ dwuwężowy składa
się z dwóch oddzielnych węży: wysokociśnieniowego i powrotnego oraz z narzędzia ratowniczego. W systemie CORE™ zastosowano podwójny,
współosiowy wąż, którego wewnętrznym przewodem płynie olej pod wysokim ciśnieniem, a w przestrzeni między przewodem wewnętrznym
a płaszczem zewnętrznym płynie olej powracający do pompy. Zasada działania oraz wydajność narzędzi w technologii CORE™ są oczywiście
identyczne, jak w technologii z dwoma wężami. W porównaniu do systemu tradycyjnego, praca z narzędziami CORE™ jest bezpieczniejsza,
łatwiejsza i szybsza .
BEZPIECZEŃSTWO
Jeden przewód połączeniowy (wąż w wężu) – moc pod ochroną
– większe bezpieczeństwo dla ratownika – wąż wysokociśnieniowy jest osłonięty przez wąż niskociśnieniowy
niskociśnieniowy wąż powrotny
maks. 720 bar
wąż wysokociśnieniowy
olej powracający do pompy
maks. 25 bar
Wąż wzmocniony włóknem aramidowym
(nie zawiera stali)
Zgodnie ze wszystkimi międzynarodowymi normami
bezpieczeństwa
- brak ryzyka załamania lub przebicia
- współczynnik bezpieczeństwa 4:1
dla przewodów ciśnieniowego i
powrotnego
- zgodność z EN 13204 oraz NFPA
1936 (certyikaty wydane przez
niezależne instytucje)
CORE TM
system dwuwężowy – węże
zbrojone drutami stalowymi
Bezpieczne połączenia
Testowanie węży
- szybkozłącza auto-lock podłączane jednym ruchem
- rozłączenie wymaga wykonania dwóch ruchów
- przeprowadzono wszelkie próby wymagane przez odpowiednie
normy bezpieczeństwa
- jeden ruch wystarczy dla
połączenia i zablokowania
złącza
- brak ryzyka przypadkowego
rozłączenia w czasie pracy
728512785.011.png 728512785.022.png 728512785.033.png 728512785.044.png 728512785.055.png 728512785.065.png 728512785.066.png 728512785.067.png 728512785.068.png 728512785.069.png 728512785.070.png
Technologia CORE TM
3
ŁATWIEJ I SZYBCIEJ
Proste podłączanie
Wymiana narzędzi bez zamykania przepływu oleju
- wąż CORE™ można podłączyć do pompy lub narzędzia przy
pracującej lub wyłączonej pompie
- narzędzia można wymieniać w dowolnym czasie bez konieczności
odcinania przepływu zaworem na pompie
- oszczędność cennego czasu i wysiłku
Wąż wzmocniony włóknem aramidowym
Unikalne złącza CORE™
- brak ryzyka załamania węża
- łatwe zwijanie i rozwijanie
– złącza na pompie i narzędzi obracają się w pełnym zakresie
360°; brak ryzyka skręcenia węża
360 °
360 °
- płaskie powierzchnie czołowe złączy ułatwiają ich konserwację
- lekki
– łatwość
czyszczenia
- zanieczyszczenia nie
mogą przedostać się do
wnętrza złącza
Złącza zamontowane bezpośrednio na narzędziach
- mniejsze wymiary narzędzi to oszczędność miejsca w pojazdach
ratowniczych
Wąż w technologii CORE™:
waga mniejsza o ok. 40%
Tradycyjny wąż
wzmocniony
oplotem z drutów
stalowych
wolne
miejsce
Podłączanie jedną ręką
- ratownik może na stojąco podłączyć lub odłączyć narzędzie jedną ręką
- wąż na obu końcach jest pewnie zamocowany
- złącza nie zwisają luźno dzięki czemu nie są podatne na
zanieczyszczenie
728512785.071.png 728512785.072.png 728512785.073.png 728512785.074.png 728512785.075.png 728512785.076.png 728512785.077.png 728512785.078.png 728512785.079.png 728512785.080.png 728512785.081.png 728512785.082.png 728512785.083.png 728512785.084.png 728512785.085.png 728512785.086.png 728512785.087.png 728512785.088.png 728512785.089.png 728512785.090.png
 
728512785.091.png
 
728512785.092.png
 
728512785.093.png 728512785.094.png 728512785.095.png 728512785.096.png 728512785.097.png
 
 
 
728512785.098.png
 
728512785.099.png
 
728512785.101.png
 
728512785.102.png 728512785.103.png
 
728512785.104.png 728512785.105.png
 
728512785.106.png 728512785.107.png 728512785.109.png 728512785.110.png 728512785.111.png 728512785.112.png 728512785.113.png 728512785.114.png 728512785.115.png 728512785.116.png 728512785.117.png 728512785.118.png 728512785.120.png
 
728512785.121.png 728512785.122.png 728512785.123.png
 
728512785.124.png
 
728512785.125.png 728512785.126.png 728512785.128.png 728512785.129.png 728512785.130.png 728512785.131.png 728512785.132.png 728512785.133.png 728512785.134.png 728512785.135.png 728512785.136.png 728512785.137.png 728512785.001.png 728512785.002.png 728512785.003.png 728512785.004.png 728512785.005.png 728512785.006.png 728512785.007.png 728512785.008.png 728512785.009.png 728512785.010.png 728512785.012.png 728512785.013.png 728512785.014.png 728512785.015.png 728512785.016.png
Innowacyjność
4
Uchwyty z wbudowanym oświetleniem
-koniec z pracą w cieniu rzucanym przez samego ratownika,
ani w nocy, ani też w dzień, gdy jasne światło słoneczne
tworzy głębokie cienie
-jedna standardowa bateria AA zapewnia świecenie diód LED
nieprzerwanie przez 6 godzin
-wymiana baterii trwa nie więcej niż 60 sekund
Technologia i-Bolt
Nowa, rewolucyjna konstrukcja śruby centralnej
- ostrza są ściskane w sposób bezpośredni, dzięki czemu są mniej
podatne na rozgięcie, a proces cięcia jest dużo bardziej efektywny
- śruba centralna i-Bolt jest zagłębiona w uchwycie ostrzy, co zmniejsza
grubość części roboczej narzędzia i ułatwia dostęp do ciasnych
przestrzeni
- śruba i uchwyt ostrza są chronione przez osłonę ze stali nierdzewnej
tradycyjna konstrukcja śruby
nowa konstrukcja i-Bolt
Śruba mocująca ściska uchwyt
ostrzy (wykonany z miękkiego
aluminium). Ostrza są ściskane
pośrednio.
Śruba ściska ostrza bezpo-
średnio, co zwiększa skutecz-
ność cięcia.
Zawór Speed Valve
- szybki zawór Speed Valve umożliwia znacznie szybsze otwieranie
tłoków lub ramion rozpieraczy już przy ciśnieniu mniejszym niż 150
bar. Pozwala to na szybsze i bardziej skuteczne wstawienie narzędzia
we właściwe miejsce, a  tym samym skraca czas akcji ratowniczej.
Przy ciśnieniu roboczym 150 bar zawór automatycznie redukuje
szybkość otwierania do normalnej, aby zapewnić kontrolowany
i bezpieczny proces poruszania ramionami narzędzia.
Czas otwierania ramion lub tłoków rozpieraczy przy
ciśnieniu poniżej 150 bar
bez zaworu Speed Valve
z zaworem Speed Valve
0
początek pracy przy
0 bar
0
15 0 bar
150 bar
początek rozpierania, ciągnię-
cia, ściskania, podnoszenia,
pchania przy 150 bar
728512785.017.png 728512785.018.png 728512785.019.png 728512785.020.png 728512785.021.png 728512785.023.png 728512785.024.png 728512785.025.png 728512785.026.png 728512785.027.png 728512785.028.png 728512785.029.png 728512785.030.png 728512785.031.png 728512785.032.png 728512785.034.png 728512785.035.png 728512785.036.png 728512785.037.png 728512785.038.png 728512785.039.png 728512785.040.png 728512785.041.png
New Car Technology (NCT TM )
5
konlikt między bezpieczeństwem a dostępnością
Producenci samochodów coraz powszechniej stosują w samochodach wzmocnione konstrukcje oraz materiały o zwiększonej
wytrzymałości, aby lepiej chronić pasażerów w razie wypadku. Nowa technologia budowy samochodów stwarza jednak konlikt między
bezpieczeństwem a dostępnością. Inaczej mówiąc, konstrukcja samochodu, która chroni znajdujących się w nim ludzi w czasie wypadku
jednocześnie utrudnia dostęp ratowników do wnętrza pojazdu przez co trudniejsze jest wydobycie osób poszkodowanych w wypadku
samochodowym. W celu wsparcia ratowników, aby przezwyciężyć te ograniczenia Holmatro opracowało nową serię nożyc określanych
mianem New Car Technology (NCT™). Dzięki wprowadzeniu kilku specjalnych cech (patrz poniżej) nożyce te zapewniają większą
skuteczność cięcia bardziej wytrzymałych konstrukcji spotykanych w nowoczesnych samochodach.
Zaawansowana budowa ostrzy
Kształt i materiał ostrza mają istotny wpływ na jego zdolność przecinania
elementów konstrukcyjnych samochodu. Rewolucyjne ostrza Holmatro
NCT™ o charakterystycznym kącie 90° cechują się bardzo szerokim
rozwarciem końcówek. Ułatwia to objęcie ostrzami szerokich słupków
współczesnych samochodów. Układ ostrzy NCT™ w kształcie litery
„U” powoduje automatyczne wciąganie materiału głębiej między ostrza,
gdzie siła cięcia jest największa. Efekt: nadzwyczajna skuteczność
cięcia. Nowoczesne konstrukcje samochodów oraz nowe, twardsze
materiały, przecinane są o wiele skuteczniej oraz przy znacznie niższym
ciśnieniu roboczym niż w przypadku narzędzi wyposażonych w ostrza
uniwersalne (typ GP).
Rezerwa na przyszłość
Ostrza NCT™
720 bar
0 bar
70%
Ciśnienie charakterystyczne
wymagane do przecięcia słupka
B prototypu samochodu z 2009
roku za pomocą nożyc Holmatro
typu NCT™.
210 bar
- konstrukcja ostrzy o kształcie
litery “U” powoduje wciąga-
nie materiału do zagłębień,
w których siła cięcia jest
największa
- szerokie elementy konstruk-
cyjne, jak np. słupki B i C
można przecinać wykorzy-
stując miejsce największej siły
cięcia ostrzy
Zapas siły dla nożyc z ostrzami
NCT™ (70%).
Ostrza GP
202 mm
720 bar
0 bar
18%
590 bar
Ciśnienie charakterystyczne
wymagane do przecięcia słupka
B prototypu samochodu z 2009
roku za pomocą uniwersalnych
nożyc typu GP.
Zapas siły dla nożyc z ostrzami
GP (18%).
Płaska konstrukcja śruby centralnej i-Bolt
Śruba i-Bolt mocniej dociska ostrza do siecie, dzięki czemu
zmniejszone jest ryzyko rozsunięcia płaszczyzn ostrzy, a skuteczność
cięcia jest wyższa. Bardziej płaska budowa innowacyjnej śruby i-Bolt
ułatwia także dostęp nożyc do ciasnych miejsc.
Wyższa hydrauliczna siła cięcia
Do cięcia twardych materiałów oraz wzmocnionych konstrukcji
nowoczesnych samochodów potrzebna jest odpowiednio duża moc.
Poza tym, akcje ratownicze wymagają także zastosowania sprzętu
o odpowiedniej szybkości i łatwego w obsłudze. Dzięki wprowadzeniu
przez Holmatro nożyc NCT™ uzyskano zwiększenie hydraulicznej siły
cięcia przy jednakowym ciśnieniu zasilającym.
103.8 t
728512785.042.png 728512785.043.png 728512785.045.png 728512785.046.png 728512785.047.png 728512785.048.png 728512785.049.png 728512785.050.png 728512785.051.png 728512785.052.png 728512785.053.png 728512785.054.png 728512785.056.png 728512785.057.png 728512785.058.png 728512785.059.png 728512785.060.png 728512785.061.png 728512785.062.png 728512785.063.png 728512785.064.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin