4b.pdf

(250 KB) Pobierz
Microsoft Word - S.o.ce.Plan,schemat punktowania.doc
PLAN TESTU „ SŁOŃCE”
Kategoria umiejętności
Liczba
punktów
Waga
Numery zadań
Czytanie
10
25%
1, 2 ,3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 22I
Pisanie
10
25%
23I, 23II, 25I-VII
Rozumowanie
8
20%
12, 13, 14, 17, 18, 21II,
24I, 24III
Korzystanie z informacji
4
10%
7, 11, 21I (2 p.)
Wykorzystywanie wiedzy
w praktyce
15, 16, 19, 20, 23III, 24II,
24IV, 24V
8
20%
Klucz odpowiedzi do zadań zamkniętych
Numer zadania
Odpowiedź
1.
D
2.
B
3.
D
4.
A
5.
D
6.
C
7.
D
8.
C
9.
B
10.
D
11.
B
12.
B
13.
C
14.
D
15.
C
16.
A
17.
C
18.
C
19.
B
20.
A
1
387990396.009.png 387990396.010.png 387990396.011.png 387990396.012.png
Schemat punktowania zadań otwartych zestawu „ Słońce”
Kryteria punktowania
Liczba
punktów
Numer
standardu
ZADANIE 21.
Poprawne sformułowanie krótkiej odpowiedzi.
I. Za poprawne wpisanie nazw (glukozę, tlen ) - 2 punkty
II. Za poprawne wpisanie nazwy procesu (fotosynteza/ą)
- 1 punkt
0 – 3
4.1
3.6
ZADANIE 22.
Poprawne sformułowanie odpowiedzi
I. Za poprawne wpisanie nazwy ( Wrocław ) - 1 punkt
0 - 1
1.4
ZADANIE 23.
Poprawne zredagowanie instrukcji
I. Za konsekwentne użycie albo czasowników w trybie
rozkazującym, albo bezokoliczników, albo orzeczeń
modalnych ( możliwość jednego odstępstwa na cztery
punkty) - 1 punkt
2.1
II. Za zapisanie poprawnie w punktach co najmniej
trzech rad - 1 punkt
III. Za udzielenie celowych rad świadczących
o rozumieniu potrzeby stosowania zasad
bezpieczeństwa i zdrowego trybu życia
( co najmniej trzech),
np. 1. Pij dużo napojów.
2. Załóż czapkę.
3. Posmaruj się kremem.
4. Nie siedź długo na słońcu.
5. Nie wchodź rozgrzany do zimnej wody.
6. Załóż przewiewne ubranie.
- 1 punkt
2.3
0 - 3
5.8
ZADANIE 24.
Obliczenie ceny towaru
I. Za ustalenie sposobu rozwiązania (zapis działania
561 l : 0,33 l ) - 1 punkt
II. Za obliczenie liczby butelek z wodą mineralną ( wynik
1700 butelek) - 1 punkt
III. Za zapisanie działania potrzebnego do obliczenia
ceny ( zapis 1700 x 89 lub 1700 x 0,89) - 1 punkt
IV. Za obliczenie wartości towaru (151300 gr lub 1513 zł)
- 1 punkt
V. Za zamianę groszy na złotówki ( zapis 89 gr = 0,89 zł
albo wynik mnożenia podzielony przez 100 )
- 1 punkt
0 - 5
3.8
5.3
3.8
5.3
5.3
ZADANIE 25.
Zredagowanie opowiadania
I. Za napisanie opowiadania na temat ( o zdarzeniu,
które miało miejsce w słoneczny dzień ) - 1punkt
0 – 1
2.1
2
387990396.001.png 387990396.002.png
II. Za zachowanie chronologii zdarzeń ( przebieg
zdarzeń zrozumiały dla czytelnika ) - 1 punkt
0 - 1
2.1
III. Za wzbogacenie narracji przez wprowadzenie
elementów opisu pogody ( lub miejsca, postaci )
- 1 punkt
0 - 1
2.1
IV. Za poprawność językową :
- 0 – 1 błąd - 2 punkty
- 2 – 3 błędy - 1 punkt
- powyżej 4 błędów - 0 punktów
0 – 2
2.3
V. Za poprawność ortograficzną
( dopuszczalny 1 błąd ) - 1 punkt
V. Kryterium dla ucznia z dysleksją
Za wypowiedź:
- komunikatywną ( pomimo błędów w zapisie ) - 1 punkt
2.3
0 – 1
2.5
VI. Za poprawność interpunkcyjną ( dopuszczalne
2 błędy) - 1 punkt
VI. Kryterium dla ucznia z dysleksją
Za wypowiedź logicznie uporządkowaną - 1 punkt
0 – 1
2.3
VII. Za układ graficzny ( przynajmniej dwa akapity )
i estetykę zapisu - 1 punkt
0 - 1
2.5
3
387990396.003.png 387990396.004.png
KARTOTEKA DO ZESTAWU ZADAŃ PT. „ SŁOŃCE”
Nr
zad.
Badana czynność ucznia
Nr
stand.
Liczba
pkt
Typ
zad.
Uczeń:
1. Odczytuje wiadomości o wierzeniach Inków
1.1
1
WW
2. Wyszukuje informacje o uczuciach bohaterów
1.1
1
WW
3. Znajduje odpowiedź na temat pogańskiego kultu przyrody
1.1
1
WW
4. Odnajduje informacje na temat wiary Inków
1.1
1
WW
5. Odczytuje informacje o symbolice Słońca
1.1
1
WW
6. Rozpoznaje epitet
1.2
1
WW
7. Wskazuje źródła informacji
4.1
1
WW
8. Wyszukuje w tekście informacje o M. Koperniku
1.1
1
WW
9. Odczytuje informacje z tekstu popularnonaukowego (o odkryciach
Kopernika)
1.1
1
WW
10. Odkrywa sens przenośny wyrażenia sfery niebieskie
1.1
1
WW
11. Wskazuje źródło informacji
4.1
1
WW
12. Umieszcza daty w przedziałach czasowych
3.1
1
WW
13 Wykonuje obliczenia dotyczące upływu czasu między
wydarzeniami
3.1
1
WW
14 Opisuje zjawiska o charakterze powtarzalnym spotykane
w najbliższym otoczeniu
3.7
1
WW
15. Rozumie potrzebę stosowania zasad zdrowego stylu życia
5.8
1
WW
16. Posługuje się poznanymi terminami do opisywania zjawisk
i sytuacji spotykanych w środowisku
5.1
1
WW
17. Zauważa, że niektóre zjawiska mogą się powtarzać
3.7
1
WW
18. Rozpoznaje cechy charakterystyczne figur geometrycznych
3.6
1
WW
19. Wykonuje obliczenia dotyczące czasu
5.3
1
WW
20. Wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności liczb
5.5
1
WW
21. I. Posługuje się źródłem informacji
II. Rozpoznaje cechy charakterystyczne przemian
zachodzących w środowisku
4.1
3.6
2
1
L
1
387990396.005.png 387990396.006.png
22. I. Odczytuje informacje z mapy i odpowiada na proste
pytanie
1.4
1
L
23. I. Nadaje wypowiedzi formę instrukcji
II. Dostosowuje zapis do formy wypowiedzi (zapisuje
w punktach)
III. Rozumie potrzebę stosowania zasad bezpieczeństwa
i zdrowego trybu życia
2.1
2.5
5.8
1
1
1
KO
24.
I. Ustala sposób rozwiązania zadania – zapis prowadzący
do obliczenia liczby butelek
II. Wykonuje obliczenia dotyczące objętości
III. Zapisuje działanie potrzebne do obliczenia wartości
towaru (ustala sposób)
IV. Wykonuje obliczenia dotyczące pieniędzy
V.
3.8
5.3
3.8
5.3
5.3
1
1
1
1
1
RO
Zamienia grosze na złotówki
25.
I. Pisze opowiadanie na temat (o zdarzeniu latem )
II. Zachowuje chronologię zdarzeń
III. Wzbogaca narrację przez wprowadzenie opisu pogody
(lub opisu miejsca albo opisu postaci )
IV. Dba o poprawność językową
V. Przestrzega norm ortograficznych
VI. Przestrzega norm interpunkcyjnych
VII. Dba o układ graficzny ( przynajmniej dwa akapity )
2.1
2.1
2.1
2.3
2.3
2.3
2.5
1
1
1
2
1
1
1
RO
2
387990396.007.png 387990396.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin