WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
grudzień 2010 rok
3- latki „Ananaski”
1. Smoki czy dinozaury.
2. Kiedy jest mi nudno.
3. Nadchodzi zima.
4. Nadchodzą święta.
5. Zimowe opowieści.
Tydzień I
„ Smoki czy dinozaury”
TREŚCI PROGRAMOWE
AKTYWNOŚĆ I DZIAŁALNOŚĆ DZIECKA
CELE OGÓLNE
CELE OPERACYJNE
KARTY PRACY
ZAJĘCIA RUCHOWE
Opowiadamy:
- swobodne rozmowy:
* wyrażanie swoich myśli, przeżyć w rozmowach z dorosłymi,
- rozmowy swobodne na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych.
- rozwijanie umiejętności płynnego mówienia:
* wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu.
(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej, MAC Edukacja, Kielce 2009, s. 14, 16).
1. Ślady przeszłości
Rozmowa na temat wiersza W. Żaby-Żabińskiej „Dinozaury” Spacer po osiedlu.
- poznanie wyglądu i nazw dinozaurów
- obserwacja przyrody. ( 14,3,12)
Dziecko:
– potrafi rozpoznać dinozaura na obrazku,-
- zna nazwy wybranych dinozaurów.
• Ćwiczenia równowagi „Wirujące płatki”.
Zabawa ruchowa „Dinozaury chodzące i fruwające”.
Zabawa „Chodzenie i dotykanie”.
Zabawa ruchowa „Rytmiczny bieg”.
Zabawa z elementem wyprostnym „Bałwanek”
Wszystkie zabawy zostały ułożone przez autora.
2. To były dinozaury Wykonanie dinozaura różnymi technikami.
– rozwijanie sprawności manualnej. (9, 12)
– potrafi ulepić, wykleić, pomalować dinozaura.
3. Do czego człowiekowi potrzebny jest węgiel?
Zabawy przy piosence „Hej, w kopalni”
– rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się. (8,4)
– potrafi poruszać się rytmicznie.
4. Zabawy matematyczne
Zabawa dydaktyczna „Kolorowe paski”.
– rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami długi, krótki,
- liczenie w zakresie 3.
(13,10)
– stosuje określenia długi, krótki,
- potrafi liczyć w zakresie 3.
5. Czeka nas spotkanie z Mikołajem – malujemy portret.
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności dobierania kolorów.(8,9)
- wypełnia kontur farbą.
Tydzień II
„ Kiedy jest mi nudno”
Nasza grupa
– Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:
• podejmowanie prób wspólnych zabaw.
1. Wspólne zabawy pod hasłem W co się bawić, kiedy jest nam nudno?
– zachęcanie do wspólnej zabawy
– bawi się wspólnie z kolegami
Zabawy orientacyjno-porządkowe: Usiądź – wstań, Na krzesełko, za krzesełko, Mówiące klocki, Figurki.
• Zabawa twórcza Szukamy przedmiotów.
• Zabawa ruchowa z elementem podskoku Pajacyki.
• Zabawa ruchowa Kolor do koloru.
• Zabawa bieżna Dogoń piłkę.
• Zabawa ruchowa rozwijająca koncentrację uwagi Krok do przodu, krok do tyłu.
...
Karolina8185