plan pracy na grudzień.docx

(41 KB) Pobierz

PLAN  PRACY

 

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

 

grudzień  2010 rok

3- latki  „Ananaski

 

 

 

 

 

1.      Smoki czy dinozaury.

2.   Kiedy jest mi nudno.

3.   Nadchodzi zima.

4.   Nadchodzą święta.

5.   Zimowe opowieści.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tydzień I                                      

Smoki czy dinozaury

 

TREŚCI  PROGRAMOWE

AKTYWNOŚĆ  I DZIAŁALNOŚĆ DZIECKA

CELE  OGÓLNE

CELE  OPERACYJNE

KARTY PRACY

ZAJĘCIA  RUCHOWE

Opowiadamy:

- swobodne rozmowy:

* wyrażanie swoich myśli, przeżyć
w rozmowach z dorosłymi,

- rozmowy swobodne na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych.

- rozwijanie umiejętności płynnego mówienia:

* wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu.

 

 

(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej, MAC Edukacja, Kielce 2009, s. 14, 16).

1.       Ślady przeszłości

Rozmowa na temat wiersza W. Żaby-Żabińskiej „Dinozaury
Spacer po osiedlu.

- poznanie wyglądu i nazw dinozaurów

- obserwacja przyrody.
( 14,3,12)

 

 

Dziecko:

              potrafi rozpoznać dinozaura na obrazku,-

- zna nazwy wybranych dinozaurów.

 

 

 

              Ćwiczenia równowagi „Wirujące płatki”.

Zabawa ruchowa „Dinozaury chodzące i fruwające”.

Zabawa „Chodzenie i dotykanie”.

Zabawa ruchowa „Rytmiczny bieg”.

Zabawa z elementem wyprostnym „Bałwanek”

Wszystkie zabawy zostały ułożone przez autora.

 

 

2. To były dinozaury
Wykonanie dinozaura różnymi technikami.

              rozwijanie sprawności manualnej. (9, 12)

 

              potrafi ulepić, wykleić, pomalować dinozaura.

 

 

 

3. Do czego człowiekowi potrzebny jest węgiel?

Zabawy przy piosence „Hej, w kopalni”

              rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się. (8,4)

 

              potrafi poruszać się rytmicznie.

 

 

4. Zabawy matematyczne

Zabawa dydaktyczna „Kolorowe paski”.

              rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami długi, krótki,

- liczenie w zakresie 3.

(13,10)

              stosuje określenia długi, krótki,

- potrafi liczyć w zakresie 3.

 

 

 

5. Czeka nas spotkanie z Mikołajem – malujemy portret.

 

- rozwijanie sprawności manualnej,

- rozwijanie umiejętności dobierania kolorów.(8,9)

 

 

- wypełnia kontur farbą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tydzień II                                   

  Kiedy jest mi nudno

 

TREŚCI  PROGRAMOWE

AKTYWNOŚĆ  I DZIAŁALNOŚĆ DZIECKA

CELE  OGÓLNE

CELE  OPERACYJNE

KARTY PRACY

ZAJĘCIA  RUCHOWE

 

Nasza grupa

              Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

• podejmowanie prób wspólnych zabaw.

 

 

 

(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej, MAC Edukacja, Kielce 2009, s. 14, 16).

 

1. Wspólne zabawy pod hasłem W co się bawić, kiedy jest nam nudno? 

 

 

– zachęcanie do wspólnej zabawy

 

Dziecko:

– bawi się wspólnie z kolegami

 

Zabawy orientacyjno-porządkowe: Usiądź – wstań, Na krzesełko, za krzesełko, Mówiące klocki, Figurki.

              Zabawa twórcza Szukamy przedmiotów.

              Zabawa ruchowa z elementem podskoku Pajacyki.

              Zabawa ruchowa Kolor do koloru.

              Zabawa bieżna Dogoń piłkę.

              Zabawa ruchowa rozwijająca koncentrację uwagi Krok do przodu, krok do tyłu.
 

 

 

 

 

Wszystkie zabawy zostały ułożone przez autora.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin