original-version-potezna-sprzedaz-nieznane-strategie-sukcesu_potesp.pdf

(6589 KB) Pobierz
665685086 UNPDF
PotŒ¿na sprzeda¿
nieznane strategie
sukcesu
Autor: Kevin Hogan; Dave Lakhani; Gary May;
Mollie Marti; Eliot Hoppe; Larry Adams
T‡umaczenie: Cezary Welsyng
ISBN: 978-83-246-1569-8
Strategies for Sales Success
Format: A5, stron: 296
Ksi„¿ka dla najcenniejszych aktyww w firmie!
Dowiedz siŒ, jak z dobrego sprzedawcy sta siŒ prawdziw„ gwiazd„. Jak z gwiazdy
sprzeda¿y sta siŒ supergwiazd„. Bowiem w‡anie Ty napŒdzasz tŒ machinŒ.
Kevin Hogan znw to zrobi‡. Jest ca‡kowicie niepoprawny. Po spektakularnym sukcesie
ksi„¿ki Ukryta perswazja (wejd na stronŒ tego tytu‡u na onepress.pl i przeczytaj opinie
zachwyconych Czytelnikw), ktra nie schodzi‡a z pierwszych miejsc list bestsellerw
przez d‡ugie miesi„ce, posun„‡ siŒ jeszcze dalej. W Ukrytej perswazji demaskowa‡ i odziera‡
z tajemniczych naukowych terminw najskuteczniejsze techniki wywierania wp‡ywu
na innych ludzi w r¿nych sytuacjach ¿yciowych. Teraz postanowi‡ skupi siŒ na procesie
sprzeda¿y. Zebra‡ ca‡„ swoj„ wiedzŒ, do‡o¿y‡ do niej dowiadczenia wyj„tkowego zespo‡u
sprzeda¿owego, pochodz„cego z czterech kontynentw, i stworzy‡ prawdziw„ pere‡kŒ
zestaw nowatorskich technik sprzeda¿y perswazyjnej. Nie jeste jeszcze pewien,
co powiniene z nimi zrobi? Podpowiemy Ci wykorzystaj je, a przekonasz siŒ, ¿e i Ty
mo¿esz zosta gwiazd„ sprzeda¿y!
To nie jest ksi„¿ka dla konserwatystw. Pomija ca‡„ tradycjŒ szkoleæ sprzeda¿owych.
Nie znajdziesz tu sztucznych metod finalizowania transakcji lub bezmylnie
przetwarzanych, w k‡ko powtarzanych porad. Nic z tych rzeczy! Przygotuj siŒ na poznanie
najskuteczniejszych technik wp‡ywania na ludzi oraz taktyk anga¿uj„cych emocje klienta.
To nie teorie, a strategie wyprbowane na ¿ywym organizmie. Ich skuteczno
udowodniono w najmniej sprzyjaj„cych salach konferencyjnych i najbardziej wymagaj„cym
otoczeniu biznesowym wiata. Czy jeste na to gotowy?
Oto, co teraz sprzedaje siŒ w sprzeda¿y:
PiŒ podstawowych pytaæ myl„cego handlowca.
Technika wycofywania siŒ.
Strategia skutecznego zasiewu.
Metody sprzedawania grupie, u¿ywane w salach konferencyjnych.
Okrutna prawda o kierowaniu siΠwartociami.
Sekrety dzisiejszych czo‡owych dyrektorw sprzeda¿y (dotycz„ce zarz„dzania
sprzeda¿„).
Najnowsze strategie dotycz„ce perswazji w sprzeda¿y, prowadz„ce do szybkiego
finalizowania transakcji.
665685086.003.png 665685086.004.png 665685086.005.png 665685086.006.png 665685086.001.png 665685086.002.png
SPIS TREŚCI
Wstęp, który warto przeczytać
Sprzedaż, której nikt nie rozumie ..........................................5
C ZĘŚĆ IZ EWNĘTRZNE ASPEKTY SPRZEDAŻY .................. 11
1„Wcofać się” z transakcji?! (Gary May) ........................... 13
2 Skuteczny zasiew (GM) .................................................... 29
3 Skupianie uwagi klienta (GM) ..........................................45
4 Projekcja ról (GM) .............................................................63
5Najważniejszy element procesu sprzedaży? .....................79
...z pewnością najmniej rozwinięta umiejętność
(Eliot Hoppe) ....................................................................79
6Twoja własna, wspaniała impreza promocyjna
(Larry Adams) ....................................................................97
7 Sprzedawanie grupie
— sztuka oddziaływania na masy (Dave Lakhani) ............... 111
C ZĘŚĆ II W EWNĘTRZNE ASPEKTY SPRZEDAŻY ............... 121
8 Lepsze wyniki dzięki sprzedaży
opartej na wartościach (Dr Mollie Marti) ....................... 123
9Identyikowanie sę z klientem (EH) .............................. 141
10 Zostań wyjątkowym sprzedawcą,
wykorzystując swoje mocne strony (LA) ........................ 159
11 Siła strategii, procesów i rutyna w sprzedaży (MM)........169
12 Rutyna — rytuał osiągania sukcesu (MM) ...................... 187
13 Wspieranie sukcesu
— zarządzanie czasem i energią (MM) ........................... 205
14 Rytuały umożliwiające pozyskiwanie klientów (MM) .... 221
C ZĘŚĆ III M ARKA W SPRZEDAŻY ................................... 243
15 Budowanie własnej marki
— jak stać się unikatem na rynku (LA) .......................... 245
C ZĘŚĆ IV Z ARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ ............................ 257
16 A więc chcesz zostać dyrektorem sprzedaży? (EH) ....... 259
17 Sekrety zarządzania sprzedażą (EH) ...............................267
18 Finał (DL) ........................................................................279
Bibliografia .......................................................................... 283
O autorach ........................................................................... 287
4
5
NAJWAŻNIEJSZY ELEMENT
PROCESU SPRZEDAŻY?
...Z PEWNOŚCIĄ NAJMNIEJ ROZWINIĘTA UMIEJĘTNOŚĆ
[Od redakcji: Eliot Hoppe, sprzedawca oraz dyrektor
sprzedaży, a także wzięty i odnoszący sukcesy konsultant
i szkoleniowiec. Co więcej, jest też wspaniałym człowie-
kiem].
Głównym celem prowadzenia rozmowy z klientem jest nakłonienie
go do korzystania z Twoich usług. Aby klient Cię polubił i obdarzył
zaufaniem, musisz wykazać się wiarygodnością, wiedzą, zaradno-
ścią, pasją, a także chęcią poznania klienta i jego firmy. Aby być
skutecznym, musisz być dociekliwy i zadawać pytania.
Wielu przedstawicieli handlowych wydaje się niechętnie zgłębiać
wiedzę na temat kluczowych zagadnień dotyczących klienta, nie
zależy im też na poznaniu szczegółów dotyczących przedsiębiorstwa
klienta, technik w nim stosowanych oraz obszarów wymagających
usprawnień. Liczne firmy poświęcają dużo uwagi szkoleniom z za-
kresu procesu sprzedaży i wiedzy na temat produktów. Stanowi to
bardzo ważny element procesu sprzedaży, aczkolwiek wiele firm
zapomina o inwestowaniu w umiejętność zadawania trafnych pytań
oraz rozumienia strategii zadawania właściwych pytań we właściwym
czasie. Proces zadawania tego typu pytań znacząco redukuje zmar-
nowany wysiłek oraz zwiększa wydajność handlowców.
Ten rozdział rozpoczynam swoim osobistym wyzwaniem dla
Ciebie.
Zanim zagłębisz się w tę książkę, chciałbym, abyś przestał czytać
po tym akapicie. Chciałbym, abyś zamknął książkę, wziął długopis
i kartkę papieru i zapisał każde pytanie, które obecnie zadajesz klien-
tom. Będzie to inwestycja Twojego czasu. Pragnę, byś zapisał każde
z pytań dokładnie w sposób, w jaki je zadajesz, słowo po słowie. Nie
spiesz się. To ćwiczenie okaże się bardzo cenne i pozwoli Ci w pełni
docenić korzyści płynące z efektywnego zadawania pytań. Zrób to
w tym momencie. Zamknij książkę i zapisz każde z pytań na kartce.
Kiedy już to zrobisz, powróć do lektury.
Wyobraź sobie następującą sytuację. Właśnie skończyłeś pierw-
szą rozmowę handlową z potencjalnym klientem. Spotkanie dobie-
gło końca, obaj wstajecie i kończycie spotkanie, podając sobie ręce
w uścisku. Opuszczacie biuro klienta i zmierzacie w kierunku recepcji,
gdzie dochodzi do formalnego pożegnania. W ostatnim momencie
spoglądasz klientowi w oczy, uśmiechasz się, dziękujesz i podajesz
rękę po raz ostatni. Oboje zmierzacie w swoim kierunku, Twój klient
do swojego biura, zaś Ty w stronę samochodu. Kiedy już tam docie-
rasz, zaczynasz analizować rozmowę oraz rozważać czynności, do
których podjęcia się zobowiązałeś.
Pojawia się jednak mały problem. Ta rozmowa różniła się od pozo-
stałych. Siedząc w samochodzie, mówisz do siebie: „Prawdopodobnie
nie doprowadzi to do niczego”. Coś poszło nie tak. Nie otrzymałeś
odpowiedzi, których oczekiwałeś, i nie jesteś pewien, czy udało Ci się
nawiązać kontakt z klientem. Zastanawiasz się, czy klient był napraw-
dę zainteresowany Twoją ofertą, czy tylko zasięgał informacji. Co do
czynności, do których się zobowiązałeś, umówiłeś się na drugie spo-
tkanie, co jest rzeczą pozytywną, aczkolwiek zastanawiasz się teraz
nad tym, czy ten klient w rzeczywistości może się stać użytkowni-
kiem Twojego produktu lub usługi. Zastanawiasz się, czy przygo-
towania do następnego spotkania nie będą zwykłą stratą czasu i jak
wiele zaangażowania włożyć w następną rozmowę.
Technika zadawania trafnych pytań pozwala wyeliminować
wszelkiego rodzaju posprzedażowe wątpliwości, odkryć motywy
80
Zgłoś jeśli naruszono regulamin