4-latki, luty.doc

(117 KB) Pobierz
Plan wynikowy pracy dydaktyczno- wychowawczej dla dzieci 3-4 letnich

Plan wynikowy pracy dydaktyczno- wychowawczej dla dzieci 3-4 letnich

 

 

 

 

LUTY

Tematyka:

I „Sporty zimowe”

II „Będę dobrym dyżurnym”

 

Obszary edukacyjne:

I. Obszar edukacji społeczno- moralnej

·         Pełnienie doraźnych i jednodniowych dyżurów przy sprzątaniu zabawek, kredek.

·         Słuchanie starszych kolegów pełniących dyżur w grupie, podporządkowanie się ich poleceniom i uwagom.

·         Pomaganie nauczycielce w rozkładaniu przyborów i pomocy do zajęć, zawieszaniu tablic graficznych, obrazków.

·         Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą, uczenie się słuchania innych kolegów

II. Obszar edukacji w zakresie mowy i myślenia

·         Nabywanie odwagi i umiejętności wypowiadania własnych myśli w kontaktach zespołowych: w konkretnych sytuacjach życia codziennego.

·         Uczestniczenie w zajęciach zmierzających do rozwijania procesów poznawczych.

·         Rozwiązywanie prostych zagadek o bliskich, znanych przedmiotach.

·         Słuchanie krótkich utworów literackich o treściach bliskich dzieciom ilustrowanych obrazkami.

·         Odczytywanie treści obrazka i opowiadanie, co dzieje się na obrazku.

·         Uczenie się budowania poprawnych, prostych i zrozumiałych zdań.

·         Wykonywanie łatwych ćwiczeń mięśni narządów mowy.

·         Wykonywanie ćwiczeń oddechowych: wdech, szybki i głęboki przez nos i deeługi, powolny wydech ustami.

III. Obszar edukacji matematycznej

·         Posługiwanie się pojęciem para przy określaniu zbioru dwuelementowego (wykorzystanie okazów naturalnych- para łyżew).

·         Posługiwanie się liczebnikami głównymi w zakresie 3.

·         Porównywanie liczebności zbioru (o jeden mniej, o jeden więcej, równo), sprawdzanie poprzez przyporządkowanie po jednym elemencie z każdego zbioru.

·         Poznawanie i tworzenie zbiorów według jednego określonego kryterium, np. przydatności.

IV. Obszar edukacji zdrowotnej

·         Informowanie nauczycielki o złym samopoczuciu, skaleczeniu czy określonej dolegliwości.

·         Przestrzeganie zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych.

·         Opanowanie umiejętności samodzielnego i kulturalnego jedzenia:

- prawidłowe posługiwanie się łyżką,

- posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: dziękuję, proszę, smacznego,

- przestrzeganie zakazu zbliżania się i dotykania naczyń z gorącymi potrawami.

V. Obszar edukacji kulturowo- estetycznej

·         Rwanie bibuły na małe kawałki- próby formowania kulek z bibuły

·         Rysowanie kredkami ołówkowymi.

·         Lepienie z masy solnej całymi dłońmi i palcami.

·         Malowanie farbami plakatowymi przy pomocy pędzelka oraz palców: rozwijanie wyobraźni, ekspresji śmiałości i płynności ruchów.

·         Próby nazywania swoich wytworów lub treści w nich zawartych.

·         Próby oceny swych wytworów.

·         Przyzwyczajenie do prawidłowego trzymania narzędzia malarskiego i rysunkowego.

VI. Obszar edukacji muzycznej

·         Wysłuchiwanie i rozróżnianie dźwięków otoczenia.

·         Słuchanie piosenek z tekstem o treści zrozumiałej dla dzieci.

·         Układanie rymów do wyrazów: nogi, boki, maluchy, itd.

·         Słuchanie piosenki ze zmianą artykulacyjną- straccato oraz legato- reagowanie ruchem na zmianę,

·         Udział z zabawach ćwiczących prawidłowe oddychanie.

·         Wykonywanie ćwiczeń rytmicznych w oparciu o piosenki.

·         Nabywanie swobody w ruchowej wypowiedzi inspirowanej tekstem.

VII. Obszar edukacji w zakresie przygotowania do pisania i czytania

·         Wykonywanie prostych czynności samoobsługowych związanych z jedzeniem.

·         Systematyczny udział w zabawach ruchowych.

·         Słuchowe odróżnianie mowy prawidłowej od nieprawidłowej.

·         Słuchanie i rozumienie prawidłowej mowy dorosłych.

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 11 w/g K. Wlaźnik

 

Zabawy ruchowe:

·         Z elementem biegu Przynieś woreczek

·         Z elementem czworakowania „Coś ty kotku chciał?”.

·         Z elementem równowagi „Wejdź na taboret”.

·         Zabawa orientacyjno- porządkowa „Grzechotki

Zabawy dydaktyczne:

·         Jaka to zabawka?”- utrwalenie kształtów kilku znanych już uprzednio zabawek.

·         Proszę okazać bilet!”- utrwalenie znajomości barw- czerwonej, niebieskiej, zielonej i żółtej.

Zabawy ortofoniczne:

·         Powiedz, co schowaliśmy”- ćwiczenie mięśni narządów mowy na przez powtarzanie głoski k, ćwiczenie spostrzegawczości.

·         „Jak Mruczek uczył się pływać”- ćwiczenie mięśni narządów mowy na samogłosce a, dwugłosce au, tyłu języka na spółgłoskach k i h.

Zabawy oddechowe- Bombelkowa muzyka”- rozwijanie pojemności płuc- prawidłowy wdech nosem i powolny wydech ustami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMATY KOMPLEKS-OWE

DATA

TEMATY

CEL PODSTAWOWY

CELE OPERACYJNE

 

S

P

O

R

T

Y

 

Z

I

M

O

W

E

1.02.2008r

piątek

 

 

Sporty zimowe”- praca z obrazkiem

·         Zapoznanie dzieci ze sportami, jakie możemy uprawiać w czasie zimy,

·         Ukazanie dyscyplin sportowych biorących udział w Zimowych Igrzyskach Olimpijskich,

·         Ukazanie użyteczności uprawiania sportu- dobra kondycja, samopoczucie, zdrowie,

·         Próba odpowiedzi na pytania: „Czy uprawiasz jakieś sporty zimowe?”,

·         Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą, uczenie się słuchania swoich kolegów

·         Poznaje spoty, jakie można uprawiać w czasie zimy,

·         Poznaje dyscypliny sportowe zaliczane do konkurencji biorących udział w Zimowych Igrzyskach Olimpijskich,

·         Rozumie konieczność uprawiania sportu,

·         Próbuje odpowiedzieć na pytanie „Czy uprawiasz jakieś sporty zimowe?”,

·         Kolejno wypowiada się podczas rozmów z całą grupą, uczy się słuchania swoich kolegów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

Ę

D

Ę

 

D

O

B

R

Y

M

 

D

Y

Ż

U

R

N

Y

M

 

 

 

B

Ę

D

Ę

 

D

O

B

R

Y

M

D

Y

Ż

U

R

N

Y

M

 

 

B

Ę

D

Ę

 

D

O

B

R

Y

M

D

Y

Ż

U

R

N

Y

M

 

 

B

Ę

D

Ę

 

D

O

B

R

Y

M

D

Y

Ż

U

R

N

Y

M

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin