Java Receptury.pdf
(
339 KB
)
Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Java. Receptury
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Ian F. Darwin
T³umaczenie: Piotr Rajca
ISBN: 83-7197-902-9
Tytu³ orygina³
u:
Java Cookbook
Format: B5, stron: 886
Przyk³ady na ftp: 1157 kB
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Ksi¹¿ka „Java. Receptury” zawiera kolekcjê rozwi¹zañ setek problemów, z którymi
programici u¿ywaj¹cy jêzyka Java spotykaj¹ siê bardzo czêsto. Receptury znajduj¹
zastosowanie w szerokim spektrum zagadnieñ: od ca³kiem prostych, takich jak
okrelanie zmiennej rodowiskowej CLASSPATH, a¿ do ca³kiem z³o¿onych programów
pokazuj¹cych jak obs³ugiwaæ dokumenty XML lub wzbogaciæ sw¹ aplikacjê
o mechanizmy obs³ugi poczty elektronicznej.
Niezale¿nie od tego, jak planujesz wykorzystaæ tê ksi¹¿kê — czy jako ród³o pomys³ów
i inspiracji, czy te¿ jako sposób poszerzenia swej wiedzy o jêzyku Java — zawsze bêdzie
ona stanowiæ wa¿n¹ czêæ Twojej biblioteki. Ma³o która ksi¹¿ka prezentuje tak wiele
mo¿liwoci Javy oraz nauczy Ciê praktycznego wykorzystania omawianych zagadnieñ.
W ksi¹¿ce zosta³y omówione nastêpuj¹ce zagadnienia:
• Kompilacja, uruchamianie oraz testowanie programów napisanych w Javie
• Interakcja ze rodowiskiem
• £añcuchy znaków oraz dopasowywanie wzorców
• Tablice oraz inne kolekcje danych
• Programowa obs³uga portów szeregowych i równoleg³ych
• Pliki, katalogi i system plików
• Tworzenie programów sieciowych pe³ni¹cych funkcje klientów oraz serwerów
• Aplikacje internetowe, w tym tak¿e aplety
• Serwlety oraz dokumenty JSP
• Poczta elektroniczna
• Obs³uga baz danych
• Wykorzystanie XML
• Programowanie rozproszone
• Introspekcja
• Tworzenie programów wielojêzycznych
• Wykorzystanie grafiki oraz dwiêku
• Tworzenie graficznego interfejsu u¿ytkownika
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treci
Wstp................................................................................................................................ 15
Rozdział 1. Rozpoczynanie pracy: kompilacja, uruchamianie i testowanie...31
1.0. Wprowadzenie...................................................................................................................31
1.1. Kompilacja i uruchamianie programów napisanych w Javie — JDK................................32
1.2. Edycja i kompilacja programów przy u#yciu edytorów wyposa#onych
w kolorowanie syntaktyczne.............................................................................................37
1.3. Kompilacja, uruchamianie i testowanie programów przy u#yciu IDE .............................39
1.4. Wykorzystanie klas przedstawionych w niniejszej ksi*#ce...............................................44
1.5. Automatyzacja kompilacji przy wykorzystaniu skryptu jr ...............................................45
1.6. Automatyzacja procesu kompilacji przy u#yciu programu make.....................................46
1.7. Automatyzacja kompilacji przy u#yciu programu Ant.....................................................48
1.8. Uruchamianie apletów ...................................................................................................... 51
1.9. Komunikaty o odrzuconych metodach .............................................................................53
1.10. Testowanie warunkowe bez u#ycia dyrektywy #ifdef ....................................................55
1.11. Komunikaty testowe........................................................................................................57
1.12. Wykorzystanie programu uruchomieniowego................................................................58
1.13. Testowanie jednostkowe — jak unikn*4 konieczno5ci stosowania
programów uruchomieniowych?.....................................................................................60
1.14. Dekompilacja plików klasowych Javy.............................................................................63
1.15. Zapobieganie mo#liwo5ci dekompilacji plików klasowych Javy.....................................65
1.16. Uzyskiwanie czytelnych komunikatów o wyj*tkach.......................................................66
1.17. Poszukiwanie przykładowych kodów :ródłowych.........................................................68
1.18. Program Debug................................................................................................................70
Rozdział 2. Interakcja ze rodowiskiem............................................................ 71
2.0. Wprowadzenie...................................................................................................................71
2.1. Pobieranie warto5ci zmiennych 5rodowiskowych.............................................................71
4
Spis treci
2.2. Wła5ciwo5ci systemowe ....................................................................................................73
2.3. Tworzenie kodu zale#nego od u#ywanej wersji JDK........................................................75
2.4. Tworzenie kodu zale#nego od u#ywanego systemu operacyjnego ..................................77
2.5. Efektywne wykorzystanie zmiennej CLASSPATH ...........................................................79
2.6. Stosowanie rozszerzaj*cych interfejsów programistycznych lub API
zapisanych w plikach JAR.................................................................................................82
2.7. Analiza argumentów podanych w wierszu wywołania programu...................................83
Rozdział 3. Ła#cuchy znaków i przetwarzanie tekstów..................................89
3.0. Wprowadzenie...................................................................................................................89
3.1. Odczytywanie fragmentów łaAcucha ................................................................................92
3.2. Dzielenie łaAcuchów znaków za pomoc* obiektu klasy StringTokenizer.........................93
3.3. Ł*czenie łaAcuchów znaków przy u#yciu operatora + i klasy StringBuffer .....................96
3.4. Przetwarzanie łaAcucha znaków po jednej literze.............................................................97
3.5. Wyrównywanie łaAcuchów znaków..................................................................................98
3.6. Konwersja pomiEdzy znakami Unicode a łaAcuchami znaków ...................................... 101
3.7. Odwracanie kolejno5ci słów lub znaków w łaAcuchu..................................................... 102
3.8. Rozwijanie i kompresja znaków tabulacji........................................................................ 104
3.9. Kontrola wielko5ci liter.................................................................................................... 108
3.10. Wcinanie zawarto5ci dokumentów tekstowych ............................................................ 109
3.11. Wprowadzanie znaków niedrukowalnych.................................................................... 111
3.12. Usuwanie odstEpów z koAca łaAcucha .......................................................................... 112
3.13. Przetwarzanie danych rozdzielonych przecinkami....................................................... 113
3.14. Program — proste narzEdzie do formatowania tekstów............................................... 118
3.15. Program — fonetyczne porównywanie nazwisk........................................................... 120
Rozdział 4. Dopasowywanie wzorców i wyra(enia regularne...................... 125
4.0. Wprowadzenie................................................................................................................. 125
4.1. Składnia wyra#eA regularnych........................................................................................ 128
4.2. Jak wyra#enia regularne działaj* w praktyce? ................................................................ 130
4.3. Wykorzystanie wyra#eA regularnych w jEzyku Java ...................................................... 132
4.4. Interaktywne testowanie wyra#eA regularnych .............................................................. 134
4.5. Okre5lanie tekstu pasuj*cego do wzorca......................................................................... 135
4.6. ZastEpowanie okre5lonego tekstu ................................................................................... 136
4.7. Wy5wietlanie wszystkich wyst*pieA wzorca .................................................................. 137
4.8. Wy5wietlanie wierszy zawieraj*cych fragment pasuj*cy do wzorca.............................. 139
4.9. Kontrola wielko5ci znaków w metodach match() i subst() ............................................. 141
4.10. Prekompilacja wyra#eA regularnych.............................................................................. 141
Spis treci
5
4.11. Odnajdywanie znaków nowego wiersza....................................................................... 143
4.12. Program — analizowanie danych.................................................................................. 144
4.13. Program — pełna wersja programu grep...................................................................... 146
Rozdział 5. Liczby............................................................................................. 151
5.0. Wprowadzenie................................................................................................................. 151
5.1. Sprawdzanie, czy łaAcuch znaków stanowi poprawn* liczbE......................................... 154
5.2. Zapisywanie du#ych warto5ci w zmiennych „mniejszych” typów................................. 155
5.3. Pobieranie ułamka z liczby całkowitej bez konwertowania go
do postaci zmiennoprzecinkowej.................................................................................... 156
5.4. Wymuszanie zachowania dokładno5ci liczb zmiennoprzecinkowych............................ 158
5.5. Porównywanie liczb zmiennoprzecinkowych................................................................. 160
5.6. Zaokr*glanie warto5ci zmiennoprzecinkowych.............................................................. 161
5.7. Formatowanie liczb ......................................................................................................... 162
5.8. Konwersje pomiEdzy ró#nymi systemami liczbowymi
— dwójkowym, ósemkowym, dziesiEtnym i szesnastkowym ....................................... 165
5.9. Operacje na grupie liczb całkowitych.............................................................................. 166
5.10. Posługiwanie siE cyframi rzymskimi............................................................................. 167
5.11. Formatowanie z zachowaniem odpowiedniej postaci liczby mnogiej........................... 172
5.12. Generowanie liczb losowych ......................................................................................... 173
5.13. Generowanie lepszych liczb losowych .......................................................................... 174
5.14. Obliczanie funkcji trygonometrycznych ........................................................................ 176
5.15. Obliczanie logarytmów.................................................................................................. 176
5.16. Mno#enie macierzy........................................................................................................ 177
5.17. Operacje na liczbach zespolonych.................................................................................. 179
5.18. Obsługa liczb o bardzo du#ych warto5ciach ................................................................. 181
5.19. Program TempConverter............................................................................................... 183
5.20. Program — generowanie liczbowych palindromów ..................................................... 186
Rozdział 6. Daty i godziny............................................................................... 191
6.0. Wprowadzenie................................................................................................................. 191
6.1. Okre5lanie bie#*cej daty.................................................................................................. 193
6.2. Wy5wietlanie daty i czasu w zadanym formacie ............................................................ 194
6.3. Przedstawianie dat w innych systemach......................................................................... 196
6.4. Konwersja liczb okre5laj*cych datE i czas na obiekt Calendar lub ilo54 sekund............. 197
6.5. Analiza łaAcuchów znaków i ich zamiana na daty.......................................................... 198
6.6. Konwersja dat wyra#onych w formie sekund na obiekt Date......................................... 200
6.7. Dodawanie i odejmowanie dat przy wykorzystaniu klas Date oraz Calendar............... 201
6
Spis treci
6.8. Obliczanie ró#nic pomiEdzy dwiema datami.................................................................. 202
6.9. Porównywanie dat...........................................................................................................203
6.10. Okre5lanie dnia tygodnia, miesi*ca lub roku oraz numeru tygodnia ........................... 205
6.11. Wy5wietlanie kalendarza............................................................................................... 207
6.12. Czasomierze o du#ej dokładno5ci.................................................................................. 209
6.13. Wstrzymywanie wykonywania programu .................................................................... 211
6.14. Program — usługa przypominaj*ca .............................................................................. 212
Rozdział 7. Strukturalizacja danych w jzyku Java ...................................... 215
7.0. Wprowadzenie................................................................................................................. 215
7.1. Strukturalizacja danych przy u#yciu tablic...................................................................... 216
7.2. Modyfikacja wielko5ci tablic............................................................................................ 218
7.3. Klasa podobna do tablicy, lecz bardziej dynamiczna...................................................... 219
7.4. Iteratory — dostEp do danych w sposób niezale#ny od ich typów ................................ 221
7.5. Strukturalizacja danych przy wykorzystaniu list poł*czonych....................................... 223
7.6. Odwzorowywanie przy wykorzystaniu klas Hashtable oraz HashMap ........................ 225
7.7. Zapisywanie łaAcuchów znaków w obiektach Properties i Preferences ......................... 226
7.8. Sortowanie kolekcji.......................................................................................................... 230
7.9. Sortowanie w jEzyku Java 1.1.......................................................................................... 234
7.10. Unikanie konieczno5ci sortowania danych.................................................................... 235
7.11. Zbiory ............................................................................................................................ 237
7.12. Odnajdywanie obiektu w kolekcji ................................................................................. 238
7.13. Zamiana kolekcji na tablicE............................................................................................ 240
7.14. Tworzenie własnego iteratora........................................................................................ 241
7.15. Stos................................................................................................................................. 243
7.16. Struktury wielowymiarowe........................................................................................... 244
7.17. Kolekcje.......................................................................................................................... 246
7.18. Program — porównanie szybko5ci działania ................................................................ 246
Rozdział 8. Techniki obiektowe....................................................................... 251
8.0. Wprowadzenie................................................................................................................. 251
8.1. Wy5wietlanie obiektów — formatowanie obiektów przy u#yciu metody toString() ...... 253
8.2. Przesłanianie metody equals ........................................................................................... 255
8.3. Przesłanianie metody hashCode...................................................................................... 257
8.4. Metoda clone ................................................................................................................... 259
8.5. Metoda finalize ................................................................................................................ 261
8.6. Wykorzystanie klas wewnEtrznych................................................................................. 263
8.7. Tworzenie metod zwrotnych przy wykorzystaniu interfejsów....................................... 264
Plik z chomika:
janowiec
Inne pliki z tego folderu:
Asembler dla procesorow Intel Vademecum profesjonalisty.pdf
(400 KB)
Asembler cwiczenia praktyczne.pdf
(358 KB)
Architektura systemow zarzadzania przedsiebiorstwem Wzorce projektowe.pdf
(829 KB)
Architektura oprogramowania Metody oceny oraz analiza przypadkow.pdf
(429 KB)
Aplikacje w Visual C++ 2005 Przyklady.pdf
(296 KB)
Inne foldery tego chomika:
PHP
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin