OCENA ŚRÓDROCZNA W KLASIE PIERWSZEJ.doc

(46 KB) Pobierz
OCENA ŚRÓDROCZNA UCZNIA KLASY PIERWSZEJ

Propozycja oceny śródrocznej na semestr pierwszy klasy pierwszej

 

Warto pamiętać, że Nauczyciel, oceniając poziom umiejętności i wiadomości ucznia, powinien uwzględnić skalę przyjętą w wewnątrzszkolnym systemie oceniania (WSO).

 

Przykładowa  skala oceny:

zachowania                                                                                                   wiadomości i umiejętności

Z – zawsze                                                                                                  -bardzo dobrze

C – często                                                                                                   -dobrze

Cz – czasami                                                                                                   -potrzebuje wsparcia

 

 

 

 

OCENA ŚRÓDROCZNA UCZNIA KLASY PIERWSZEJ

 

 

EDUKACJA SPOŁECZNA Z ELEMENTAMI ETYKI - ZACHOWANIE

-          współpracuje w zespole i bawi się w grupie,

-          zna i stosuje zwroty grzecznościowe,

-          przestrzega ustalonych reguł (zasad),

-          wywiązuje się ze swoich obowiązków,

-          zna i przestrzega zasad bezpiecznej pracy i zabawy,

-          pomaga innym,

-          kończy rozpoczętą pracę,

-          potrafi właściwie zachować się w różnych miejscach i sytuacjach,

-          pracuje samodzielnie, we właściwym tempie,

Inne:...........................................................................................

 

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA

 

W zakresie umiejętności społecznych:

-          wypowiada się, używając bogatego słownictwa,

-          opowiada historyjki obrazkowe,

-          wypowiada się pełnymi zdaniami na wskazany temat,

Inne:...........................................................................................

 

W zakresie umiejętności czytania:

-          czyta:

              oskami,

              sylabami,

wyrazami,

-          czyta poprawnie znany tekst,

-          czyta ze zrozumieniem,

Inne:...........................................................................................

 

 

 

 

W zakresie umiejętności pisania i wiedzy o języku:

-          prawidłowo pisze i łączy litery,

-          dokonuje analizy głoskowej i sylabowej wyrazów,

-          zna pojęcie głoski i litery,

-          wymienia samogłoski,

-          układa wyrazy z rozsypanek literowych i sylabowych,

-          przepisuje bezbłędnie,

-          pisze z pamięci,

-          dba o estetykę pisma,

Inne:...........................................................................................

 

W zakresie małych form teatralnych:

-          aktywnie uczestniczy w zajęciach,

-          wciela się w role,

-          z pamięci recytuje wiersze,

Inne: ..........................................................................................

 

 

EDUKACJA MUZYCZNA

-          śpiewa piosenki,

-          odtwarza rytm,

-          słucha i bawi się przy muzyce,

-          aktywnie uczestniczy w zajęciach,

Inne:...........................................................................................

 

 

EDUKACJA PLASTYCZNA

-              przynosi na zajęcia potrzebne materiały i narzędzia,

-          pracuje twórczo i z zaangażowaniem,

-          kończy rozpoczętą pracę,

-          dba o estetykę wykonywanej pracy,

Inne:...........................................................................................

 

 

EDUKACJA PRZYRODNICZA

 

W zakresie rozumienia i poszanowania świata roślin i zwierząt:

-          rozpoznaje i nazywa poznane rośliny i zwierzęta,

-          zna zagrożenia ze strony zwierząt,

-          potrafi pomóc zwierzętom przetrwać zimę,

Inne:...........................................................................................

 

W zakresie rozumienia warunków atmosferycznych:

-          wymienia pory roku i ich cechy charakterystyczne,

-          dokonuje obserwacji,

-          podejmuje próby wnioskowania,

-          zna zagrożenia ze strony zjawisk przyrodniczych,

Inne:...........................................................................................

 

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

 

W zakresie czynności umysłowych ważnych dla uczenia się matematyki:

-          ustala równoliczność porównywanych zbiorów,

-          klasyfikuje obiekty według podanej cechy,

-          określa kierunki i położenie przedmiotów,

Inne:...........................................................................................

 

W zakresie liczenia i sprawności rachunkowych:

-          poprawnie przelicza i dolicza,

-          porównuje liczby,

-          stosuje liczby porządkowe,

-          sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie …

na konkretach,

w pamięci,

-          rozwiązuje i układa zadania proste zadania z treścią,

Inne:...........................................................................................

 

 

ZAJĘCIA TECHNICZNE

 

W zakresie wychowania technicznego:

-          zna ogólne zasady działania urządzeń technicznych,

-          majsterkuje,

-          pracuje wytrwale, kończy rozpoczętą pracę,

-          jest przygotowany do zajęć,

-          dba o estetykę wykonywanej pracy,

Inne:...........................................................................................

 

W zakresie dbałości o bezpieczeństwo własne i innych:

-          utrzymuje ład i porządek wokół siebie,

-          bezpiecznie posługuje się narzędziami i urządzeniami technicznymi,

-          działa zgodnie z instrukcją,

-          wie, jak należy bezpiecznie poruszać się po drogach i korzystać ze środków komunikacji,

Inne:...........................................................................................

 

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE I EDUKACJA ZDROWOTNA

 

W zakresie sprawności fizycznej ( i współz...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin