Kiedy e-mail. Kiedy telefon. Kiedy spotkanie.pdf
(
343 KB
)
Pobierz
Kiedy e-mail? Kiedy telefon? Kiedy spotkanie?
telefon? Kiedy spotkanie?
Autor: Judith Taylor
TĀumaczenie: Joanna Sugiero
ISBN: 83-7361-609-8
TytuĀ oryginaĀu
:
Communication at Work
Format: 121
Obecnie w typowym ľrodowisku pracy coraz powszechniej wykorzystuje siķ
elektroniczne ľrodki przekazu informacji. Wcale nie oznacza to, Ńe zdolnoľci
interpersonalne schodzĴ na margines. Wrķcz przeciwnie! KaŃdy z nas powinien
umieě skutecznie komunikowaě siķ z innymi, sprawnie posĀugujĴc siķ wspĀczesnymi
metodami i narzķdziami. Wybr wĀaľciwej formy komunikacji ma niebanalne
znaczenie dla wynikw Twojej pracy, a takŃe osiĴgania zaĀoŃonych celw.
KsiĴŃka omawia najwaŃniejsze sposoby porozumiewania siķ na gruncie zawodowym,
ksztaĀtuje i doskonali zwiĴzane z nimi umiejķtnoľci, takie jak:
¤ profesjonalna komunikacja;
¤ prowadzenie rozmw przez telefon;
¤ posĀugiwanie siķ sĀowem pisanym;
¤ komunikacja bezpoľrednia;
¤ etykieta uŃytkownika poczty e-mail.
Ten praktyczny przewodnik pomoŃe Ci stosowaě z powodzeniem wszystkie formy
komunikacji, jakie uznasz za potrzebne.
O autorze:
Judith Taylor
kieruje WydziaĀem Szkolenia i Rozwoju Kadr na University College
w Londynie. Ma duŃe doľwiadczenie w pracy nad rozwijaniem zdolnoľci
interpersonalnych. Jest wspĀautorkĴ ksiĴŃki How to Design and Deliver Equal
Opportunities Training, opublikowanej przez wydawnictwo Kogan Page.
Kiedy e-mail? Kiedy
194, stron: 96
×
Spis treści
Wprowadzenie 7
Zmiany w pracy................................................................................. 7
1. Profesjonalizm i komunikacja w pracy 11
Profesjonalizm ................................................................................. 11
Komunikacja ....................................................................................12
2. Telefon 29
Wprowadzenie ................................................................................ 29
Znaczenie telefonu ......................................................................... 30
Cztery najważniejsze powody,
dla których korzystamy z telefonu............................................ 30
Co robić, a czego nie robić?............................................................35
Szkolenie pracowników ................................................................. 45
Podsumowanie................................................................................ 47
3. Skuteczne pisanie tekstów 49
Czytelność ....................................................................................... 50
Organizacja pracy podczas pisania ...............................................55
4. Komunikacja bezpośrednia 63
Poprawa komunikacji między pracownikami.............................63
Trening ............................................................................................. 67
Rozwiązywanie konfliktów ........................................................... 69
Zebrania ............................................................................................71
Negocjacje ........................................................................................ 78
Płeć.................................................................................................... 80
6
K
IEDY E
-
MAIL
? K
IEDY TELEFON
? K
IEDY SPOTKANIE
?
5. Poczta e-mail 81
Zarządzanie pocztą elektroniczną ................................................81
Co wyjątkowego jest w e-mailach? ................................................ 83
E-mail i emocje................................................................................ 87
Wiadomości e-mail i stres.............................................................. 89
Profesjonalizm
i komunikacja w pracy
Profesjonalizm
Czytając wprowadzenie, miałeś okazję przekonać się, że istnieje
wiele sposobów na to, aby osiągnąć większą niezależność w pracy.
Większość z nas jest dumna ze swojej pracy i lubi wykonywać ją
dobrze. Jednak nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, jakie
skutki może wywołać to, co robimy lub co mówimy do innych
osób. Za kontakt z klientami odpowiedzialni są najczęściej naj-
młodsi pracownicy firmy i to do nich należy wytworzenie pozy-
tywnego jej wizerunku. Takie kwestie jak standardy, oczekiwania,
autorytety, odpowiedzialność i kontrola powinny być wyraźnie
określone i przedstawione wszystkim pracownikom firmy. Do-
brym pomysłem jest również przeprowadzenie szkolenia, które-
go przedmiotem będzie praca nad zdobywaniem pewności siebie
oraz rozwijanie innych umiejętności.
Musimy wiedzieć, z kim się komunikujemy i dlaczego. W nie-
których okolicznościach przydatna jest umiejętność posługiwa-
nia się swobodnym stylem, ale pamiętaj, aby nigdy nie w zabrakło
w nim uprzejmości ani taktu. Nigdy nie zapominaj, że reprezen-
tujesz swoją firmę. Wrażenia, jakie wywołują poszczególni jej pra-
cownicy, przyczyniają się do kreowania jej ogólnego wizerunku —
jeżeli będzie on pozytywny, wszyscy na tym skorzystają.
12
K
IEDY E
-
MAIL
? K
IEDY TELEFON
? K
IEDY SPOTKANIE
?
Praca samodzielna nie oznacza izolacji. Wręcz przeciwnie —
wymaga ona włożenia większego wysiłku w komunikację ze współ-
pracownikami, informowania ich na bieżąco, sprawienia, aby
poczuli się doceniani, a także podkreślenia wkładu każdego
z nich w osiągnięcie poszczególnych celów oraz w ogólny sukces
całej drużyny. Bardzo ważne jest, aby znaleźć czas na spotkania
z ludźmi i odbieranie telefonów przynajmniej co jakiś czas.
Równie ważne jest przeprowadzenie działań, które podwyższą
morale pracowników oraz tchną w nich ducha pracy zespołowej
i pozwolą uniknąć niebezpieczeństw związanych z izolacją.
Komunikacja
Ludzie w pracy komunikują się z bardzo różnych powodów, a czy-
nią to za pomocą mowy, pisma, komunikacji niewerbalnej, liczb,
rysunków i grafik. Wykorzystują także rozmaite media, takie jak
telefon czy poczta e-mailowa, organizują spotkania bezpośrednie,
wideokonferencje, piszą listy oraz notatki. Osoby posiadające wy-
sokie umiejętności komunikacyjne potrafią określić, jaki będzie
najbardziej odpowiedni sposób przekazania danej informacji.
Zawsze łatwiej jest krytykować umiejętności komunikowania
się u innych osób niż u siebie. Większość ludzi jest prawdopo-
dobnie przekonana, że są komunikatywni — to inni mają z tym
problem! Jednak powinni oni (zwłaszcza dyrektorzy) spojrzeć
krytycznie na swoje umiejętności komunikowania się z innymi
ludźmi i trochę nad nimi popracować.
Dobra komunikacja wymaga cierpliwości, umiejętności i po-
święcenia. Konieczne są:
♦
precyzja, aby wysyłać jasne, czytelnie sformułowane
wiadomości;
♦
wrażliwość na uczucia i opinie osoby, której przekazujemy
wiadomość;
♦
umiejętność przekazywania informacji (chodzi tu o to,
aby określone informacje przekazać w najbardziej
odpowiedni sposób).
Komunikujemy się po to, aby zrozumieć innych i żeby nas zro-
zumiano; jest to więc proces dwustronny. Polega on na tym, że
wiadomość jest wysyłana do odbiorcy, po czym następuje jej
Plik z chomika:
marzena_kaszowska
Inne pliki z tego folderu:
Postaw na swoim! Niech inni robią to, co zechcesz.rar
(19524 KB)
Poradnik Pani Domu.rar
(95 KB)
Poradnik dla szukających pracy.rar
(258 KB)
Podrecznik obsługi klienta.rar
(287 KB)
Doskonalenie komunikacji międzyludzkiej.rar
(64 KB)
Inne foldery tego chomika:
◄ WIELKA ENCYKLOPEDIA MAŁEGO PRZEDSIĘBIORCY
◄ WIELKANOC
◄ WIERSZE -różne
◄ WZÓR CV I LISTU MOTYWACYJNEGO
◄ WZORY UMÓW,PODAN I WNIOSKÓW
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin