TEMAT1 MÓJ PRZYJACIEL ZABAWY DRAMOWE.doc

(29 KB) Pobierz
TEMAT: " MÓJ PRZYJACIEL "- zabawy dramowe

TEMAT: " MÓJ PRZYJACIEL "- zabawy dramowe .
 

CELE:

·         rozwijanie wyobraźni i twórczej inwencji dzieci

·         kształcenie umiejętności konstruowania dialogów

·         nabywanie umiejętności bycia w roli

·         doskonalenie języka podczas zabaw dramatycznych i inscenizacyjnych opartych na własnych tekstach dzieci

·         budowanie wartości i pozytywnych zachowań prospołecznych

METODY PRACY :

·         słowna /rozmowa, ćw. dramowe , kończenie opowiadania, inscenizacja improwizowana , wywiad/

·         czynna / operowanie sylwetami podczas inscenizacji improwizowanej , improwizacja ruchowa do piosenki /

FORMA PRACY:

·         zespołowa

·         zbiorowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

·         paski z wydrukowanymi tematami rozmów , sylwety do teatrzyku , teatrzyk

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

1.      Rozmowa na temat : " Kto może być przyjacielem ? "
Przykładowe pytania:

o        Kto to jest przyjaciel?

o        Czy dobrze jest mieć przyjaciela i dlaczego ?

o        Kto może być Twoim przyjacielem ?

o        Czy to , że masz przyjaciela pomaga ci w życiu czy przeszkadza ?

o        Jak okazać koledze , że uważamy go za przyjaciela?

 

2.      Scenki dramowe w wykonaniu dzieci : "Telefon do przyjaciela"
/ dzieci w parach losują paski z wydrukowanymi tematami rozmów /
Tematy rozmów :

o        Masz urodziny i zapraszasz swoją przyjaciółkę .

o        Chcesz umówić się z kolegą na grę w piłkę .

o        Chcesz pożyczyć od koleżanki zabawkę .

o        Jesteś na wakacjach i dzwonisz do kolegi .

o        Twój kolega jest chory i dzwonisz do niego .

 

3.      Opowiadanie nauczycielki : " O pewnym Marku "
     Pewnego dnia mały chłopiec o imieniu Marek wyszedł ze swoim pieskiem Azorem na spacer. Marek bawił się z pieskiem na dworze , rzucał mu patyk , a piesek brał patyk w zęby i przynosił Markowi do ręki . Marek w nagrodę głaskał swojego przyjaciela i dawał smakołyk . Tak Marek z Azorem bawili się na spacerze. W tym czasie na plac , na którym bawił się Marek ze swoim pieskiem przyszedł drugi chłopiec - Grześ . Grześ miał dzisiaj zły dzień, nawet w przedszkolu dostał zły znaczek za zachowanie . Gdy zobaczył grzeczną zabawę Marka z pieskiem od razu pomyślał , że trzeba im tę zabawę popsuć . Zaczaił się za drzewem i rzucił w Azorka śniegową kulką . Uderzony Azor przeraźliwie pisnął i skulił się. Marek widząc co się stało ...

o        / nauczyciel przerywa opowiadanie i prosi aby dzieci dokończyły je /

 

4.      Ćwiczenia dramowe : " Kończymy opowiadanie "

o        /dzieci tworzą dalszy ciąg opowiadania /

 

5.      Zabawa ruchowa do piosenki : " Zimowa wyliczanka"

 

6.      Inscenizacja improwizowana opowiadania : "O pewnym Marku" z wykorzystaniem przygotowanych sylwet .

o        / dzieci operując sylwetami przedstawiają opowiadanie po swojemu , wg własnych pomysłów/

 

7.      Przeprowadzenie wywiadu z Markiem i Grzesiem

o        W rolę przeprowadzającego wywiad wciela się nauczyciel , dzieci wcielają się w postacie z opowiadania .
/ mogą trzymać sylwety bohaterów opowiadania /

o        Przykładowe pytania do prowadzonego wywiadu :

§         Grzesiu co skłoniło cię do tego , aby zepsuć zabawę Markowi z psem ?

§         Co przez to osiągnąłeś ?

§         Grzesiu czy chciałbyś znaleźć się w takiej sytuacji jak Marek?

§         Co myślałbyś o chłopcu , który tak się zachowuje ?

§         Marku jak się czułeś kiedy Grzesio rzucił w Azorka śnieżną kulką ?

§         Marku czy Grzesio mógłby być twoim przyjacielem ?

 

8.      Wykonanie obrazka dla swojego najlepszego kolegi lub koleżanki z grupy.

Opracowała: Beata Bąk "

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin