Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze
W ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej w grupie 6 latków
Cele:
Wzrost zdolności percepcyjno – poznawczych, socjalizacji, uzewnętrznianiu przeżyć i umiejętności radzenia sobie ze stresem. Relaksacja pozwalająca na odreagowanie wewnętrznych napięć, niepowodzeń, frustracji i agresji.
Obszary oddziaływań:
Arterapia (Stosowanie różnorodnych środków oddziaływań: światło, dźwięk,
Muzyka, wyrażanie emocji ujawniających uczucia)
§ Rysunek kredką, porównanie rzeczywistości z marzeniami.
§ Wycinanie obrazków mebli, sprzętów, kompozycje wnętrz (Podejmowanie decyzji)
§ Mapa nieba- Praca przy oknie, malowanie pojedynczej chmury, która przyciąga uwagę dziecka, tworzenie następnych (ważne marzenia i cele, wizualizacja)
§ Projektowanie skarpety- dekoracja, rysowanie na małej kartce życzeń i wkładanie ich do skarpety (wyrażanie myśli i uczuć, kontakty z rówieśnikami)
§ Samopoczucie- rysowanie, dzielenie kartki na 4 części i dzielenie się nimi z kolegami (język wizualny: jednostka, zbiór, układ, struktura)
§ Malowanie nitką (abstrakcyjne myślenie)
§ Pachnący obraz- rysowanie skojarzone z zapachem (świadomość sfery zmysłowej)
§ Koniczynka- wypełnianie listków swoimi talentami i umiejętnościami (budowanie struktury własnych umiejętności)
§ Malowanie kulką (kreatywność, zastanawianie się nad efektem pracy)
Metody:
§ Pokaz – angażujący zarówno wzrok, dotyk i inne zmysły
§ Praca z książką – albumy, przykłady prac i rozwiązań, lektura, poezja
§ Obserwacja, eksperyment, wycieczka, dzięki którym dzieci są wdrażane do logicznego myślenia i zapamiętywania
§ Pogadanka – polegająca na wymianie informacji nauczyciel- dziecko
§ Projektowanie, modelowanie, kopiowanie, czyli metody praktycznego działania
1
Przedszkole nr 2 im. Kubusia Puchatka w Mikołowie
marzena_kaszowska