Dywizjony
Materiały:
· balony z niewielką ilością wody w środku w liczbie 4xilość uczestników
Cel:
· rozbić ARMIE przeciwne
Przebieg gry:
Teren gry to duża łąka, na której w losowych punktach rozłożone jest tyle balonów z wodą ilu uczestników gry - im więcej uczestników tym większa łąka.
· Wszystkich uczestników dzielimy na 3 lub więcej (równych) ARMII.
· Każda armia musi wybrać spośród siebie 2-3 artylerie, reszta ARMII to będą piechurzy.
· Każdy uczestnik dostaje 3 balony z wodą.Armie rozmieszczamy w miarę równych odstępach od siebie.
· Cała gra podzielona jest na tury, w systemie tym armie poruszają się i atakują. Tzn. najpierw wykonuje ruch armia 1 gdy ona skończy ruch wykonuje armia 2, itd.Na jedną turę składa się:- 2xruch każdej artylerii,- 3xruch każdego piechura.
Jako ruch rozumiemy wykonanie jednego kroku, przemieszczenie pociągu, strzał, rozpoczęcie maskowania lub zakończenie maskowania.
· Przemieszczenie pociągu - podczas całej gry każdej ARMII przysługuje prawo zrobienie 3 pociągów tzn. połączenie min. 2 osób (trzymają się za ręce). Pociąg może przemieścić się o 7 kroków. Każdy kto wchodzi w skład pociągu traci swoje prawa ruchu w tej turze.
· Strzał piechura - rzut balonem, jeśli trafi kogoś z ARMII przeciwnej przechodzi ona do ARMII piechura oddającego strzał.
· Strzał artylerii - rzut balonem, od miejsca uderzenia balonu o ziemię odliczamy w linii prostej 5 kroków a następnie od tego punktu oznaczamy okrąg o promieniu 2 kroków. wszyscy wewnątrz okręgu przechodzą do armii artylerii oddającej strzał.
· Rozpoczęcie maskowania - położenie się piechura na ziemi - nie może zostać zestrzelony przez piechura, nie może strzelać, nie może się przemieszczać.
· Zakończenie maskowania - powstanie z ziemi.Uwaga: wszystkie balony, które zostaną znalezione na polu bitwy mogą być używane.
afftobus