czerwiec 2008.doc

(108 KB) Pobierz

2 – 7 czerwca 2008 r.

Temat kompleksowy: „Święto wszystkich dzieci”

Cele ogólne:

- tworzenie okazji do budowania pozytywnego obrazu siebie oraz postrzegania własnych możliwości

OBCHODY DNIA DZIECKA W PRZEDSZKOLU (2 – 4 czerwca)

Warsztaty:

              Słuchanie bajek

×          Malowanie twarzy

×          Zawody sportowe

×          Lepienie z masy solnej

×          Zabawy w teatr

×          Doświadczenia fizyczne

×          Malowanie balonów

„Wesele w Anatewce” – widowisko artystyczne.

„Jaś i Małgosia” – przedstawienie teatralne.

Rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej, teatralnej, ruchowej.

Uwrażliwianie na kontakty społeczne poprzez zachęcanie do współpracy i zgodnej zabawy.

Stwarzanie okazji do ciekawego i twórczego spędzenia dnia w przedszkolu w radosnej atmosferze zabawy.

Temat i cel dnia

Formy aktywności dzieci

Cele szczegółowe i obszary edukacyjne wg Podstawy Programowej

Cele operacyjne

„Dzieci lubią bawić się” wspieranie samodzielnych działań dziecka.

1.       „Co lubią dzieci” – wypowiedzi dzieci.

2.       „Na karuzeli” – słuchanie opowiadania nauczycielki na podstawie utworu Cz. Janczarskiego.

3.       „Karuzela” – zabawa ze śpiewem.

4.       „To co lubię” – malowanie kredą na chodniku.

Kształcenie sprawności językowych w zakresie budowania krótkich wypowiedzi na dany temat.

Umiejętność wyrażania w formie słownej i plastycznej własnych upodobań.

(I/3,8,11;II/1,9;III/7;IV/2)

Dziecko buduje wypowiedzi na dany temat.

„Nasze zabawki” – stwarzanie okazji do klasyfikowania i porządkowania przedmiotów oraz ich przeliczania.

1.       Kto zmienił miejsce” – zabawa dydaktyczna.

2.       „Liczymy zabawki” – zabawa matematyczna.

3.       „Zaczarowane zabawki” – zabawa ruchowo-naśladowcza.

Doskonalenie kompetencji matematycznych w zakresie tworzenia zbiorów i przeliczania ich elementów. Używanie określeń: więcej, mniej, tyle samo.

Kształcenie spostrzegawczości i koncentracji uwagi.

Wdrażanie do uważnego słuchania poleceń w celu właściwego ich wykonania.

(I/3,4,6;II/1,5,8,9)

Dziecko tworzy zbiory i określa ich liczebność.

 


9 – 13 czerwca 2008 r.

Temat kompleksowy: „Świat kolorów

Cel ogólny:

- budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i dostarczanie radości odkrywania.

 

Temat i cel dnia

Formy aktywności dzieci

Cele szczegółowe i obszary edukacyjne wg Podstawy Programowej

Cele operacyjne

„Kraina kolorów” – stwarzanie okazji do klasyfikowania i porządkowania przedmiotów.

1.       „Kraina kolorów” – opowiadanie nauczycielki (wg własnego pomysłu) ilustrowane makietą.

2.       „Kolorowe drużyny” – zabawa dydaktyczna.

3.       „Trzy krainy” – zabawa konstrukcyjna (budowanie z figur mozaiki geometrycznej).

Kształcenie umiejętności prawidłowego posługiwania się nazwami barw podstawowych (żółty, niebieski, czerwony).

Doskonalenie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i porządkowania przedmiotów pod względem kolorów.

(I/4,6;II/1,8,9,10;III/10;IV/2)

Dziecko klasyfikuje przedmioty ze względu na ich kolor.

„Kolorowe koła” – rozpoznawanie figur geometrycznych płaskich (koło).

1.       „Znajdź swój kolor” – zabawa dydaktyczno-ruchowa.

2.       „Szukamy kół” – zabawa dydaktyczna.

3.       „Odszukaj i pokoloruj koła” – karty pracy.

Zajęcia dodatkowe:

              - Religia

              - Rytmika

Kształtowanie umiejętności rozróżniania i rozpoznawania koła wśród figur geometrycznych.

Kształcenie spostrzegawczości i pamięci – kojarzenie koloru znaczka i krążka.

Wdrażanie do uważnego słuchania poleceń w celu ich właściwego zrozumienia i wykonania.

(I/4,9;II/1)

Dziecko rozpoznaje i nazywa koło.

Gramy w kolory” – tworzenie warunków sprzyjających aktywności ruchowej dziecka.

1.       „Gra w kolory” – zabawa z piłką.

2.       „Żółte jak…” – zabawa słowna.

3.       „Kolorowy świat” – rysowanie kredą na chodniku.

Ćwiczenie umiejętności rzutów piłką do celu oraz chwytu piłki oburącz.

Kształcenie koncentracji uwagi i refleksu.

Doskonalenie sprawności w posługiwaniu się nazwami kolorów.

(I/1,2,3,4,6,11;II/1,8,9,10;III/4)

Dziecko chwyta i rzuca piłkę oburącz.

„Tworzymy kolory” – tworzenie okazji do poznania rzeczywistości przyrodniczej przez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie.

1.       „Jak powstaje kolor zielony” – doświadczenie.

2.       „Zabawy kolorami” – malowanie farbami.

Zajęcia dodatkowe:

              - Rytmika

Kształcenie umiejętności wyciągania wniosków z prowadzonych doświadczeń i obserwacji – powstawanie koloru zielonego z połączenia barw niebieskiej i żółtej. Umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w pracy plastycznej.

Wdrażanie do zachowania czystości i porządku podczas pracy z farbą.

(I/1,4,13;II/1,2,3)

Dziecko wie, jak stworzyć kolor zielony.

„Znamy kolory” – tworzenie okazji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi.

1.       „Gra w kolory” – zabawa z piłką.

2.       „Odszukaj coś w kolorze…” – zabawa dydaktyczno-ruchowa.

3.       „Żółte i zielone” – kolorowanie kredkami (karty pracy).

Zajęcia dodatkowe:

              - Religia

Utrwalenie wiedzy dotyczącej nazw kolorów; umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w konkretnych czynnościach i zadaniach.

Wdrażanie do uważnego słuchania poleceń w celu ich właściwego zrozumienia i wykonania.

(I/1,4,6,8;II/1,3;III/4)

Dziecko nazywa kolory podstawowe i zielony.

 


16 – 20 czerwca 2008 r.

Temat kompleksowy: „Zwierzęta w zoo

Cel ogólny:

- poznanie wybranych zwierząt egzotycznych (nazwa, charakterystyczny wygląd)

 

Temat i cel dnia

Formy aktywności dzieci

Cele szczegółowe i obszary edukacyjne wg Podstawy Programowej

Cele operacyjne

„W zoo” tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach.

1.       „Kogo można spotkać w zoo” – rozmowa na podstawie ilustracji i wiedzy dzieci.

2.       „Zwierzyniec” – słuchanie wierszy J. Brzechwy oraz zabawa dydaktyczna.

3.       „Zoo” – improwizacja ruchowa piosenki (z filmu „Akademia Pana Kleksa”).

Zapoznanie z wyglądem i nazwą niektórych zwierząt egzotycznych spotykanych w zoo.

Wdrażanie do odbioru tekstów literackich – słuchanie wierszy, rozumienie ich treści.

Doskonalenie pamięci.

(I/4,8,13;II/8;III/7)

Dziecko rozumie pojęcie zoo jako miejsce, gdzie można oglądać zwierzęta z różnych rejonów świata.

„Spotkanie ze słoniem” tworzenie warunków do doświadczeń językowych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin