autyzm_mat_cz_2.pdf

(125 KB) Pobierz
Autyzm u dzieci:
Funkcjonowanie społeczne
osób z autyzmem
Ewa Pisula
Wydział Psychologii UW
Ewa.Pisula@psych.uw.edu.pl
797550929.005.png
Tworzenie
relacji
społecznych
Komunikacja
Autyzm
Ograniczone wzorce,
zachowania,
aktywności
i zainteresowań
797550929.006.png 797550929.007.png 797550929.008.png 797550929.001.png
Zróżnicowanie wczesnego przebiegu rozwoju
społecznego dzieci z autyzmem – klasyfikacja
Hanny Jaklewicz.
Dzieci nadmiernie spokojne i bardzo niespokojne.
797550929.002.png
Oznaki zaburzeń ujawniające się
we wczesnym rozwoju społecznym dziecka:
- brak (ograniczone) zainteresowanie ludźmi,
(traktowanie przedmiotowe),
- trudności w tworzeniu więzi emocjonalnych
(poglądy Kannera; wyniki badań),
797550929.003.png
Czy osoby z autyzmem są zdolne do tworzenia więzi
emocjonalnych?
Procedura Obcej Sytuacji (M. Ainsworth i in., 1978)
Analiza zachowania dziecka w trudnej sytuacji separacji od
matki (różnicowanie opiekuna i osoby obcej)
Dzieci z autyzmem, z zespołem Downa i rozwijające sie
prawidłowo w wieku 4-6 lat
797550929.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin