Opracowanie samogłosek
Dzieci otrzymują zestawy obrazków, w nazwach których na początku występują głoski podobnie brzmiące.
Kolejne czynności:
1. Nazywanie obrazków
2. Wyodrębnianie z nazwy pierwszej głoski skojarzenie jej z literą
3. Dokonywanie porównań czy są takie same, czy różne. Tworzenie zbiorów obrazków o tych samych właściwościach dźwiękowych.
4. Układanie podpisów do obrazków z liter alfabetu ruchomego.
5. Pisanie z pamięci
Zestaw obrazków do ćwiczeń – różnicowanie głosek:
b – p zestaw 1
g – k zestaw 2
d – t zestaw 3
z – s zestaw 4
w – f zestaw 5
Obrazki konturowe mogą dzieci zapełnić malując, kropkując, kreskując, wylepiając wydzieranką.
1. Nazwij każdy obrazek i powiedz jaką głoską zaczyna się jego nazwa
2. W kratkę wpisz literę oznaczającą pierwszą głoskę nazwy obrazka
1. Nazwij każdy obrazek i powiedz ile ma głosek
2. W kratkę wpisz środkową głoskę
3. Nazwij te głoski wspólną nazwą
...
ewusia76