CELE SZCZEGÓŁOWE: Doskonalenie sprawności manualnej Uwrażliwianie dłoni(dostarczanie określonej liczby bodźców) Pobudzanie aktywności ruchowej Mobilizowanie do celowego działaniaCELE OPERACYJNE: Uczestnik zajęć ma możliwość doświadczenia i utrwalenia określonych wrażeń dotykowych Uczestnik zajęć aktywnie uczestniczy w zajęciach na miarę swoich możliwości Uczestnik zajęć reaguje na polecenia nauczycielaMETODY: Słowna Praktycznego działania NaśladowanieFORMA: Zbiorowa IndywidualnaPRZEBIEG ZAJĘĆ:1. Przywitanie piosenką „Witaj….”2. Ćwiczenia usprawniające pracę dłoni Masaż dłoni Dotykanie fakturami: gładka,śliska-szorsta Naśladowanie ruchów nauczyciela i reagowanie na polecenia wykonania ćwiczeń:zaciskamy-otwieramy dłonie, pocieramy dłonie, klaszczemy3. Przygotowanie się do malowania palcami Przygotowanie farb Założenie fartucha4. Indywidualna praca z uczestnikiem zajęć. Zachęcanie do aktywności ruchowej.Czas na wrażenia dotykowe związane z konsystencją farby jej temperaturą,oraz fakturą szarego papieru następnie folii. Malowanie palcami,całą dłonią,obiema rękoma.Oklepywanie, mazanie,przyklejanie. Mycie rąk.Praca wspierana wzmocnieniami pozytywnymi.Porządkowanie miejsca pracy.5. Podsumowanie zajęć,pochwała pracy dla całego zespołu
Toudulenna