Sygnał do siadu przy pianinie3/ Ćwiczenia słuchowe/ dzieci słuchają dwóch krótkich fragmentów tej samej melodii zagranych najpierw bardzo cicho, później bardzo głośno. Mają powiedzieć, czym się różnią. Następnie naucz. umawia się z dziećmi, że jak będzie grała cicho mają trzymać ręce złączone, w miarę natężenia dynamiki tzn. im głośniejsza będzie muzyka- ręce mają się odsuwać od siebie/4/ Zabawa ruchowa „Posłuchaj i tak idź’/marsz po całej sali, gdy muzyka będzie cicha- dzieci idą na paluszkach, gdy głośna- maszerując tupią/5/ Piosenka „Sanna” – zabawa z brzękadełkami./dzieci śpiewając piosenkę biegną na paluszkach i trzymają w rękach brzękadełka zrobione z kapsli. Na słowa „dzyń, dzyń...” zatrzymują się potrząsając brzękadełkami w rytmie śpiewanych słów/Sygnał do siadu przy pianinie6/ Zimowa zabawa na zmiany wysokości dźwięków./naucz. dzieli dzieci na 3 grupy- niedźwiedzie; dzieci bawiące się w śnieżki; i płatki śniegu. Rozdaje każdej grupie inny kolor szarf. Dzieci siedzą w swoich grupach. Gdy usłyszą melodię graną w niskim rejestrze –niedźwiedzie wstają i chodzą na czworakach, gdy w średnim- wstają dzieci i naśladują zabawę w śnieżki, gdy w wysokim-płatki śniegu wirują po sali/7/ Marsz i zebranie szarf przez wyznaczone dziecko.Sygnał do wzięcia instrumentów8/Piosenka „Sanna” z akompaniamentem instrumentów perkusyjnych- tworzenie improwizacji instrumentalnej./ dzieci tworzą własny akompaniament do piosenki/.Sygnał do odłożenia instrumentów
3/ „Śnieg”- zagadka/naucz. mówi : posłuchajcie powiem wam zagadkę:Sypie z nieba, w oczy prószyWpada w noski, wpada w uszyBieli pola, lasy, łąkiA na drzewach trwoży pąki..4/ „Śnieg jest..”- zabawa słowna na tworzenie listy atrybutów// dzieci siedzą w kole. Naucz. mówi: tworzymy teraz określenia do słowa „śnieg”. Śnieg jest...... Naucz. zapisuje na kartce wszystkie określenia. Na koniec odczytuje podane przez dzieci słowa/5/ „ Śnieg jest...jak”- zabawa słowna na tworzenie listy atrybutów z porównaniem. /dzieci siedzą w kole. Naucz. mówi : teraz pobawimy się inaczej. Wykorzystamy słowa z poprzedniej zabawy. Śnieg jest np. miękki jak...i tu podajemy nowe określenia./6/ „Taniec z balonami”- przy muzyce mechanicznej./ dzieci- tworzą improwizacje ruchowe do słuchanej muzyki odbijając lekko balon/7/ „Co by było, gdyby na świecie nie było zwierząt?”- zabawa słowna na myślenie dedukcyjne. /Naucz. mówi: spróbujcie teraz odpowiedzieć mi na takie pytanie „ Co by było , gdyby na świecie nie było zwierząt?”. Dzieci wymyślają nieoczekiwane wnioski/8/ „Kim jesteś?” zabawa na tworzenie analogii fantastycznych./ Naucz. mówi- teraz każdy z was otrzyma kilka obrazków przedstawiających różne zwierzęta. Proszę wybrać tylko jeden obrazek przedstawiający zwierzę, w które chciałbyś się zamienić. Trzeba podać również jedną dobrą cechę tego zwierzęcia. Zaczyna naucz. , która również ma zestaw obrazków.9/ „Śniegowa gwiazdka”- technika przekształcania i modyfikacji/ . Nauczycielka rozdaje dzieciom kartony i mówi: przed wami jest karton z konturem „śniegowej gwiazdki”. Zastanówcie się, co można wyczarować ze śniegowej gwiazdki. Dorysujcie to, co uważacie za stosowne, aby zamienić ją w niezwykłą, cudowna rzecz.10/ „Pokaż jak się teraz czujesz”- ewaluacja.
ewelinaskwira88