…......................................
(pieczątka szkoły)
INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA
DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Imię i nazwisko dziecka –
Rok szkolny – 2010/2011
Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej
I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:
1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :
a) mocne strony dziecka – Stosuje się do norm społecznych, współpracuje chętnie i bez konfliktów z rówieśnikami. Pomaga rówieśnikom, potrafi inicjować zabawy. Chętnie bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach, jest lubiane przez inne dzieci. Dziecko jest pogodne i interesuje się czynnościami szkolnymi.
b) zauważone trudności – Czasami kłóci się z dziećmi, bo chce dominować. Jak jej się coś nie uda, przegra, to obraża się lub płacze.
c) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Motywowanie do podejmowania kolejnych prób edukacyjnych lub społecznych.
d) wskazówki dla rodziców – Zachęcać dziecko do pokonywania trudności; często chwalić nawet za drobne osiągnięcia.
2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:
a) mocne strony dziecka –Prawidłowo przelicza liczmany, dodaje i odejmuje w granicach 10 i więcej na konkretach. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy na sylaby i głoski. Potrafi z podanych sylab złożyć wyraz. Prawidłowo rozpoznaje litery drukowane i potrafi je odwzorować. Czyta wyrazy.
b) zauważone trudności – brak
c) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak
d) wskazówki dla rodziców – brak
3. Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:
a) mocne strony dziecka – Porusza się zwinnie. Ruchy są płynne, skoordynowane. Dobrze utrzymuje równowagę. Lubi zabawy ruchowe i gry zespołowe. Prawidłowo posługuje się ołówkiem. Rysowane szlaczki utrzymuje w liniaturze, prawidłowo odwzorowuje figury geometryczne. Dobrze wycina nożyczkami. Prace plastyczne są staranne i bogate w szczegóły. Chętnie podejmuje wykonania się trudnych prac plastyczno-technicznych. Lubi lepić z plasteliny. Bardzo ładnie śpiewa, chętnie uczy się wierszyków na pamięć.
a) zauważone trudności – Karty pracy wykonuje w bardzo wolnym tempie. Szybko dekoncentruje się i łatwo się rozprasza. Nauczyciel musi przypominać jej o wykonaniu zadania.
b) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Różnorodność prac rozwijających tempo wykonywania prac. Częste zabawy orientacyjno-porządkowe.
c) wskazówki dla rodziców – Wspólne granie w gry planszowe rozwijające koncentrację i uwagę (np.: Memory, Bierki, Warcaby, Puzzle itd.)
4. Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:
a) mocne strony dziecka – Dziecko samodzielne przy czynnościach higienicznych; samo je, rozbiera się i ubiera również w odzież wierzchnią. Nie zawsze utrzymuje porządek wokół siebie i w szafce. Jest samodzielne w wykonywaniu poleceń nauczyciela. Chętnie pomaga nauczycielowi.
a) zauważone trudności – brak
b) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak
c) wskazówki dla rodziców – brak
II. Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania
a) opis – Dziewczynka bardzo lubi prace plastyczne. Ma doskonałą pamięć i dobrze rozwiniętą umiejętność logicznego myślenia. Lubi zagadki i rebusy. Chętnie bawi się w sklep. Ładnie recytuje wiersze.
b) podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Tworzono sytuacje wychowawcze celem zaspokojenia potrzeb. Brała udział w szkolnych konkursach recytatorskich.
c) wskazówki dla rodziców – W wolnych chwilach wspólnie rozwiązywać krzyżówki, rebusy, labirynty itd. Zachęcać dziecko do prób samodzielnego czytania literatury dziecięcej.
III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:
Dziewczynka czasami rozmawia na zajęciach. Nie zawsze uważnie słucha poleceń nauczyciela, dlatego popełnia błędy podczas wykonywania kart pracy.
…....................................... ……………………………………
( data i podpis nauczyciela ) ( pieczęć i podpis dyrektora )
dyrektor-1