Praca Magisterska ZarzÄ_dzanie I Marketing 2.doc

(712 KB) Pobierz

WYŻSZA SZKOŁA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I ZARZĄDZANIA

KIERUNEK:  ZARZADZANIE I MARKETING

 

 

 

 

 

 

 

 

Paweł Goller

Nr alb. ZM/324

 

 

 

 

 

Procesy dostosowawcze w działalności marketingowej

„CIECH” S.A. w obliczu wprowadzenia jednolitego rynku Unii Europejskiej

 

 

 

 

Praca magisterska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Lechosława Garbarskiego w Katedrze Marketingu

 

 

 

 

 

 

 

Warszawa 1999

 

 

 

SPIS TREŚCI

 

 

 

 

Wprowadzenie                            .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .                 4

 

Rozdział I

Geneza i kształtowanie jednolitego rynku Unii Europejskiej              .              .              .              .              .              .                 6

1.     Aktualna sytuacja ekonomiczno -  rynkowa w Europie              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .                 6

2.   Ogólna charakterystyka rynku Unii Europejskiej              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .                 9

3.   Charakterystyka rynku chemikalii w Unii Europejskiej              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              23

 

Rozdział II

Korzyści i perspektywy wynikające z integracji w ramach Unii Europejskiej dla Ciech S.A. jako przedstawiciela polskich przedsiębiorstw.              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              28

1.     Koszty i korzyści integracji z Unią Europejską dla polskich przedsiębiorstw                            .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              28

2.     Struktura handlu zagranicznego przemysłu chemicznego              .              .              .              .              .              .              .              .              31

2.1.  Polski przemysł chemiczny – krótka charakterystyka                            .              .              .              .              .              .              .              31

2.2.  Problemy dostosowawcze polskiego przemysłu chemicznego              .              .              35

2.3.  Szanse i zagrożenia polskiego przemysłu chemicznego                            .              .              .              .              .              36

3.              Ciech S.A. jako przedstawiciel polskich przedsiębiorstw              .              .              .              .              .              .              .              .              .              39

3.1. Ewolucja i rozwój Ciech S.A.  na przestrzeni lat              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              39

3.2. Uwarunkowania strukturalno – organizacyjne zmian w działalności  

marketingowej CIECH S.A.                            .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              42

3.3. Zagrożenia i szanse dla CIECH S.A. wynikające z integracji

z Unią Europejską              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              .              52

3.4. Niezbędne działania dostosowawcze dla CIECH S.A.              .              .              .              .              .              .              .              57

4.  Perspektywy rozwoju CIECH S.A. po zjednoczeniu rynków Unii   

Europejskiej                            .              .      ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin