Promocja Firmy W Internecie Praca Magisterska.doc

(1370 KB) Pobierz
Uniwersytet Łódzki

Uniwersytet  Łódzki

Wydział  Zarządzania  i  Marketingu

 

Katarzyna  Monika   Chojnowska

Nr  albumu  81259

 

Praca  magisterska

 

Promocja  firmy  w  Internecie

 

Praca  napisana  pod   kierunkiem

dr  Zbigniewa H.  Gontara

 

 

Łódź  1998

 

SPIS TREŚCI

 

Wstęp...................................................................................................................              3

 

ROZDZIAŁ   I - Ogólne wiadomości o sieci Internet......................................              5

 

1.      Historia  Internetu...........................................................................................              6

1.1.  Internet  w  Polsce....................................................................................              8

2.      Architektura  Sieci..........................................................................................              11

3.      Adresy  internetowe........................................................................................              13

3.1.  Adres  fizyczny.......................................................................................              14

3.2.  Adres  IP.................................................................................................              14

3.3.  Adres  domenowy...................................................................................              17

3.4.  Adres  URL.............................................................................................              18

4.      Usługi  w  Internecie.......................................................................................              19

4.1.  Strony  WWW........................................................................................              19

4.2.  Poczta  elektroniczna..............................................................................              21

4.3.  FTP.........................................................................................................              23

4.4.  Usenet  news...........................................................................................              24

4.5.  Telnet......................................................................................................              25

5.  Przyszłość  Internetu .......................................................................................              26

 

ROZDZIAŁ  II - Media tradycyjne.........................................................              28

 

1.      Komunikacja marketingowa...........................................................................              29

2.      Reklama..........................................................................................................              33

3.      Agencja reklamowa........................................................................................              36

3.1.    Kampania reklamowa.............................................................................              38

4.      Media..............................................................................................................              44

4.1.    Wstęp......................................................................................................              44

4.2.    Plan mediów...........................................................................................              45

4.2.1.   Telewizja.....................................................................................              47

4.2.2.    Prasa...........................................................................................              49

4.2.3.    Radio...........................................................................................              50

4.2.4.    Outdoor.......................................................................................              50

4.2.5.    Działania reklamowe below the line...........................................              51

5.      Internet.............................................................................................................              52

 

ROZDZIAŁ  III - Promocja firmy w Internecie...............................................              55

 

1.        Wstęp- krótka  charakterystyka.......................................................................              56

2.        Statystyka  reklamy w Internecie.....................................................................              59

2.1.Prognozy...................................................................................................              61

3.        Internet w  firmie............................................................................................              61

3.1. Rola  Internetu  w  firmie.........................................................................              61

3.2.  Marketing  w Internecie..........................................................................              63

3.3.  Intranet....................................................................................................              66

3.3.1.  Zastosowanie  Intranetu  w  firmie...............................................              67

3.3.2.  Wykorzystanie  technologii  HTML  w  Intranecie...................... 68

3.3.3.   Korzyści  płynące  z  sieci  Intranet  w  firmie......................................              70

4.        Promocja  firmy  w Internecie....................................................................................              70

4.1.  Własna  witryna    firmy  na  stronach  WWW...................................................              70

4.1.1.   Przygotowanie  firmowej  witryny.........................................................              71

4.1.2.   Rejestracja  firmowej   witryny   w   serwisach   wyszukiwawczych   i                                 katalogach...................................................................................................................              72

4.2.  Bannery...............................................................................................................              76

4.2.1.  Typy  rozmiarów  bannerów....................................................................              77

4.2.2.  Rodzaje  bannerów .................................................................................              77

4.2.2.1.  Banner  standardowy................................................................              78

4.2.2.2.  Banner   rotacyjny.....................................................................              79

4.2.2.3.  Banner  rotacyjny  z  efektami..................................................              81

4.2.2.4.  Banner  rotacyjnuy  na  tle  scen...............................................              82

4.2.2.5.  Programy  interaktywne............................................................              84

4.2.3.   Umieszczanie  bannerów  na  stronach  WWW......................................              86

4.2.3.1.  Odpłatne  wyświetlanie   bannerów..........................................              86

4.2.3.2. Darmowe wyświetlanie bannerów reklamowych......................              87

4.2.4.    Efektywność  bannerów .........................................................................              88

4.3.  Reklama  on- line  za  pomocą  poczty  elektronicznej......................................              89

4.3.1. Listy  dyskusyjne  ( mailing  lists)............................................................              90

4.3.2. Grupy  dyskusyjne ( Usenet)....................................................................              90

4.3.3  Listy  dystrybucyjne.................................................................................              91

4.3.4.  Announcement  Newsgroups.................................................................              91

4.3.5.  Newsletters  i  E- ziny..............................................................................              92

4.3.6.  Spam........................................................................................................              92

4.4.  Sponsoring..........................................................................................................              93

4.5.  Technologia  push  .............................................................................................              95

 

 

Wnioski.............................................................................................................................              97

 

Bibliografia.......................................................................................................................  99

 

Materiały z Internetu....................................................................................................... 102

 

Słownik.............................................................................................................................. 104

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Rozdział  I

 

 

Ogólne  wiadomości  o    Internecie

 

 


WSTĘP

 

 

Dziedziną,  w  której  Internet  odniósł  sukces  i  przyniósł  wiele   korzyści  jest   niewątpliwie  biznes. Coraz  więcej przedsiębiorstw  korzysta  z  Internetu  w  swej działalności,  jeszcze  więcej  zamierza  dołączyć  do tej  grupy  w  najbliższej  przyszłości.

Patrząc  z perspektywy  krajów  posiadających  doświadczenie   na  tym  obszarze,  np.  Stany Zjednoczone,  kraje  Europy  Zachodniej widać,   że  nie  jest  to  proces  ani  natychmiastowy   ani  łatwy,  choć  bardzo  owocny  w kierunku  ulepszenia  i  rozwoju  przedsiębiorstwa.

Świadomość istnienia  i  ogólnych  możliwości  Internetu,  a  w  szczególności  serwisu  WWW  ( ang.  World  Wide  Web ),   najatrakcyjniejszego   elementu  Internetu,  jest  rozpowszechniona  wśród  polskich  przedsiębiorców.

Wyjątkowo  duży  rozwój  nastąpił  w  dziedzinie  marketingu,  a  w  szczególności  promocji  on-line.  Następuje  powolna,  ale  radykalna  zmiana  w  podejściu  do  klienta - z  masowego  na indywidualnego  odbiorcę.  Internet  daje  możliwość  tworzenia i  analizowania  grupy  nabywców  pod  kątem  ich  zainteresowań,  wykształcenia,  indywidualnych  upodobań. 

Globalna  sieć  otwiera  nowe  możliwości  przed  promocją,  a  w  szczególnosci  reklamą  on-line. Zmiany  technologii  będą  miały  istotny  wpływ  na  kreatywną stronę  reklamy,  ponieważ   internetowa reklama  sprzedaje   informacje  a  nie  emocje.  Jej  twórcy  koncentrują  się  raczej  na  wyszukiwaniu  argumentów  skłaniających  do  zakupu  niż  eksponowania  właściwości  produktu  i  korzyści  jakich  dostarcza  Internet.  Dokonał  się  więc  ogromny postęp  na  rynków  mediów  i  multimediów.

 

 

 

 

 

 

 

Celem  niniejszej  pracy  jest  przedstawienie  nowych,  stworzonych  przez  Internet  możliwości  w  dziedzinie  reklamy  i   promocji   firmy   oraz   marketingu  mix.

W  rozdziale  pierwszym  omówione  są  główne  zagadnienia  związane  z  Internetem  począwszy  od  historii,  budowy  sieci,  kończąc  na  opisaniu  popularnych  usług  internetowych.

Rozdział  drugi  jest  opisem  dotychczas  stosowanych  mediów  w  reklamie.

W  rozdziale  trzecim  natomiast  znajduje  się  obszerne   omówienie  możliwości  i  sposobów  promocji  on-line  poparte  licznymi  przykładami.

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin