Plan 5 - latki listopad.doc

(210 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC LISTOPAD W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

 

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

1.          NA TROPACH JESIENI – A DESZCZ PADA I PADA – SZARUGA JESIENNA

2.          NASI DOMOWI ULUBIEŃCY

3.          BAŚNIOWA EUROPA – ODWIEDZAMY ANGLIĘ, KRAJ KUBUSIA

       PUCHATKA

4.     PRZYGOTOWANIA  LUDZI  I  ZWIERZĄT  DO  ZIMY

5.       SKARBY  NASZEJ  ZIEMI -  SÓL I WĘGIEL

 

LITERATURA:  

1.     Kalendarz  muzyczny  w  przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.

2.     Wychowanie  fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

3.     Gry  i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.

4.     Utwór M. Łastawieckiej ,, Kto  kiedy zasypia ’’.

5.     Wiersz H. Zdzitowieckiej ,, Jeż ’’ . 

    7.   Wiersz M. Terlikowskiej ,, Węglowa  rodzinka ’’.

    8.   Wiersz  M. Czerkowska ,, Słota ’’.

9.         Wiersz E. Szelburg- Zarembina ,, Szara  godzina ’’.

10.     Opowiadanie H. Zdzitowieckiej ,,  O czym szeptały iskierki ’’.

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

2. 11. – 6. 11. 2009   NA TROPACH JESIENI – A ESZCZ PADA I PADA – SZARUGA JESIENNA

Cel ogólny: Dostrzeganie zmian zachodzących przyrodzie źną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych – zaznaczenie roli wody w życiu ludzi i zwierząt  

I. „Muzyka deszczowych kropli” - inscenizacja wiersza  E. Szelburg-Zarembiny „Do domu, do domu”.

Zabawa dydaktyczna „Deszczowe kropelki”. ( ad. 3, p. 1 i 3; ad 11, p.1)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr III wg materiałów metodycznych. (ad. 5, p. 4)

 

Ćw. graficzne – „Wesołe kropelki” (ad. 14, p. 3)

 

II. „Jesienny deszcz” – zabawy                 z piosenką. (ad. 8, p. 1 i 2 )

 

„Peleryna przeciw deszczowa” – wykonanie peleryny z worka i folii samoprzylepnej.

 

III. „Jesienne zagadki” – zabawa matematyczna „Kolorowe kalosze”

(ad. 13, p. 1)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr III wg materiałów metodycznych. (ad. 5, p. 4)

 

Językowa

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Plastyczna

 

 

Muzyczna

 

 

Plastyczna

 

 

 

Umysłowa

 

 

 

Ruchowa

 

- zestaw ćwiczeń

  porannych nr 9 wg 

scenariusza nauczyciela

- zabawy  ruchowe:

  „Taniec liści” 

  orientacyjno –

  porządkowa

  „Omiń kałuże” z 

  elem.   Równowagi

  „Krety”

  z elem. Czworakowania.

 

- zabawa dydaktyczna „Kłopoty z adresami” (ad. 1, p. 1)

- zabawa integrująca grupę „Pajęczynka” (ad. 1)

- „Deszczowe odgłosy” – ćw. słuchowe i dźwiękonaśladowcze (ad. 14)

- wycinanie z gazetek reklamowych  różnych części garderoby, którą można nosić jesienią i naklejanie ich na tekturki.

(ad. 14, p. 3)

 

- uważnie słucha wiersza

 

- wypowiada się na temat jego treści

 

- stara się mówić poprawnie

 

- prawidłowo wykonuje zaproponowane zadania

 

- próbuje śpiewać piosenkę i ilustruje ją ruchem

 

- wykonuje pelerynkę             i ozdabia ją wg własnego pomysłu

 

- przelicza elementy, prawidłowo posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi

 

- potrafi wycinać

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

2. 11. – 6. 11. 2009   NA TROPACH JESIENI – A ESZCZ PADA I PADA – SZARUGA JESIENNA

Cel ogólny: Dostrzeganie zmian zachodzących przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych – zaznaczenie roli wody w życiu ludzi i zwierząt 

IV. Wędrówki kropelek wody”- Słuchanie opowiadania G. Waltera Historia podróży człowieczka

w kropli deszczu. Zabawy badawczeJak powstają chmury

i deszcz. (ad, 3, p. 3 i ad. 11, p. 1, 2)

 

Zabawi rytmiczne – naśladowanie ruchem zjawisk atmosferycznych              z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych: bębenek, grzechotka, trójkąt, tamburyno ( ad. 8, p. 2, 3 )

 

V. „Deszczowe kompozycje” – zabawy twórcze. ( ad. 9, p. 2 )

   

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr III wg materiałów metodycznych. (ad. 5, p. 4)

   

Językowa

 

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

Ruchowa

 

 

 

- zabawy z wierszem                A. Rumińskiej  „Czas jesieni” ( ad. 3, p. 3 )

 

- zabawa rozwijająca analizę i syntezę słuchową „To łatwe” ( ad. 14, p. 6 )

 

- zabawa dramowa „Rozmowy parasoli”

( ad. 7, p. 2 )

 

- Ćwiczenia i zabawy artykulacyjne „Gimnastyka buzi                      i języka”( ad. 3, p. 1 )

 

- zabawa „Chmurki na niebie” – układanie symboli wg wyznaczonego rytmu.

( ad. 13, p. 6 )

 

– wyjaśnia, na czym

polega krążenie wody

w przyrodzie

 

– wie, na czym polega

parowanie i skraplanie,

czyli jak powstają chmury i deszcz

 

– mówi wyraźnie

 

– maluje za pomocą

kresek

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

9. 11 – 13. 11. 2009  NASI DOMOWI ULUBIEŃCY

Cel ogólny: – Uświadomienie konieczności dbania o zwierzęta hodowane w domu; karmienie ich, wizyty u weterynarza, zapewnienie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen,...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin