Plan 5 - latki styczeń.doc

(197 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC STYCZEŃ                      W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

 

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

1. ZIMOWE ZABAWY
 
2. BAŚNIOWA EUROPA – POZNAJEMY DANIĘ, KRAJ H. CH. ANDERSENA

 

3. RAZEM Z BABCIĄ I DZIADKIEM

 

4. MRÓZ, ŚNIEG I COŚ JESZCZE…

 

 

LITERATURA:  

1.     Kalendarz  muzyczny  w  przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.

2.     Wychowanie  fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

3.     Gry  i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.

4.     Zabawy  rozwijające  dla  małych  dzieci – M. Trawińska.

5.     Utwór Cz. Janczarski ,, Zabawa karnawałowa ’’.

     6.   Opowiadanie I. Landau ,, Babcia też człowiek ’’ .

     7.   Zbiór wierszy na uroczystość Dnia babci i dziadka. 

     8.  Opowiadanie H. Łochocka ,, O wróbelku Elemelku, pustym brzuszku i rondelku ’’.

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

4. 01. – 8. 01. 2010  ZIMOWE ZABAWY

Cel ogólny: Świadome i konsekwentne unikanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu w czasie zabaw na śniegu i lodzie. Uświadamianie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów

I. „A śnieg pada i pada”- rozwijanie mowy oraz koncentracji uwagi; rozwijanie umiejętności rozwiązywania i układania

zagadek. ( ad. 3; ad. 4, pkt. 2 )

    

Zestaw ćw. gimnastycznych na śniegu wg scen. naucz. (ad. 5, pkt. 4 )

 

Ćwiczenia graficzne – „Co ukryło sie na obrazku?”. Kolorowanie oznaczonych pół. ( sanki, narty, łyżwy, bałwan ) ( ad. 14, pkt. 3 )

 

II. „W pałacu królowej Zimy - wyczuwanie ciała i przestrzeni, odzwierciedlanie charakteru muzyki za pomocą ruchu ( ad. 8, pkt. 3 )

 

„Pałac królowej Zimy”Collage praca zespołowa – rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności pracy w zespole (ad. 9, pkt. 2; ad. 14, pkt. 3)

 

III. „Śniegowe bałwanki” – przeliczanie elementów zbioru, dodawanie i odejmowanie

w zakresie 6. ( ad. 13, pkt. 1, 2, 3 )

Językowa

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

Umysłowa

 

 

- zestaw ćw.   porannych wg   materiałów metod. nr 16 (ad. 5, pkt. 4 )

- zabawy  ruchowe:

  „ptaszki w gniazdkach” 

  orientacyjno –

  porządkowa

  „zanieś śniadanie”    

  z  elem.   równowagi

  „Krety”

  z elem. czworakowania.

- Zabawa rozwijająca analizę i syntezę wzrokowo-słuchową Czym bawimy się na śniegu?”(ad. 14, pkt. 1, 2)

- Ćwiczenia logorytmi-czne Pada śnieg” (ad. 3, pkt. 1)

- Rebusy fonetyczne Kto wpadł w śniegową zaspę” (ad. 14, pkt. 6)

- Zabawa relaksująca, rozwijająca sprawność ruchową rąk – Zabawy z gumką (według

D. Chauwela, Ch. Noreta). (ad. 14, pkt. 3)

czyta całościowo wybrane wyrazy

 

- rozwiązuje zagadki słowne

 

- potrafi ułożyć zagadkę

 

- koloruje wg wzoru

 

- ma wyczucie ciała i przestrzeni

 

- odzwierciedla muzykę ruchem

 

-  zna  technikę  łączenia  różnych  materiałów plastycznych

 

- potrafi właściwe gospodarować materiałem plastycznym

 

-  przelicza, dodaje               i odejmuje w zakresie 6

 

- bezpiecznie bawi się na śniegu

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

4. 01 – 8. 01. 2010  ZIMOWE ZABAWY

Cel ogólny: Świadome i konsekwentne unikanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu w czasie zabaw na śniegu i lodzie. Uświadamianie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów

Zestaw ćw. gimnastycznych na śniegu wg scen. naucz. (ad. 5, pkt. 4 )

 

IV. „W jaki sposób można spędzać czas wolny w zimie?” – rozmowa              z dziećmi. Wyszukiwanie ilustracji związanych z bezpieczną zabawą na śniegu i lodzie, uzasadnianie swoich wyborów. ( ad. 3, ad. 6, pkt. 1, 5 )

 

,,Utrwalenie poznanych piosenek -  śpiew indywidualny i zbiorowy, zabawy ilustrowane ruchem, ćwiczenie rytmu, wyobraźni muzycznej. ( ad. 8, pkt. 1 )

 

V. „My się mrozu nie  boimy”. Zabawy badawcze - badanie skutków działania mrozu na produkty płynne. Przygotowywanie lodowych obrazków. (ad. 4, pkt. 3; ad. 9, pkt. 2)

 

Zestaw ćw. gimnastycznych na śniegu wg scen. naucz. (ad. 5, pkt. 4 )

Ruchowa

 

 

Językowa

 

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

Ruchowa.

- elementy  ćwiczeń wg   Dennisona ruchy naprze

-mienne, słoń, pompowa-nie piętą, leniwe ósemki (ad. 5, p. 1)

-  zabawy  ruchowe  na  terenie  ogrodu przedszkol

-nego (ad. 5, pkt. 1, 5; ad. 2, pkt. 4)

- zabawy  z  Pedagogiki

    zabawy KLANZA

    ,,  Deszczyk ’’

    ,,  Samolot  ’’

    ,,  Ciasto” (ad. 8, pkt. 3) 

- zabawy dowolne 

  w kącikach

  zainteresowań (ad. 2, pkt. 5; ad. 1, pkt. 2, 3)

- układanie zdań

  dotyczących ilustracji,

  określanie, czy są to

  zdania prawdziwe czy

  fałszywe ( ad. 3, pkt. 2 )

 

- potrafi  skupić  uwagę

  i  wypowiadać  się  na

  temat

 

- odpowiada  na  zadawane  pytania

-  

- wie, jak bezpiecznie bawić się na śniegu

 

- potrafi zaśpiewać piosenkę

 

- potrafi wykonać 

  ćwiczenia gimnastyki

  umysłowej

 

- interesuje się zabawami badawczymi

 

- zna właściwości śniegu i lodu

 

- potrafi samodzielnie założyć i zdjąć ubranie

 

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin