Plan 5 latki marzec.doc

(235 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC MARZEC                      W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

 

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

1. NASZA MIEJSCOWOŚĆ – NASZ REGION
 
2. ZAKŁADAMY ZIELONE HODOWLE W KĄCIKU PRZYRODY

 

3. BAŚNIOWA EUROPA – RAZEM Z PINOKIEM ZWIEDZAMY WŁOCHY

 

4. NADESZŁA WIOSNA

 

5. WIELKANOCNE ZWYCZAJE I TRADYCJE

 

LITERATURA:  

1.     Kalendarz  muzyczny  w  przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.

2.     Wychowanie  fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

3.     Przewodnik metodyczny dla nauczyciela – wychowanie fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

4.     Gry  i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.

5.     Zabawy  rozwijające  dla  małych  dzieci – M. Trawińska.

6.     Dzieci przedszkolne poznają przyrodę ożywioną – M. Studzińska

7.     Razem ze słonkiem „Przedwiośnie” – M. Kownacka

8.     U fryzjera – M. Kownacka

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

1. 03 – 5. 03. 2010  NASZA MIEJSCOWOŚĆ – NASZ REGION

Cel ogólny: Poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola i wykonywanych przez nie zawodów. Poznanie czynności, jakie wykonują, nazywanie narzędzi ich pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór.

 

I. „U fryzjera” wycieczka do gabinetu fryzjerskiego. Zapoznanie dzieci z wyglądem i wyposażeniem  gabinetu, z urządzeniami i przyborami jakich potrzebuje w swojej pracy fryzjer. Zwrócenie uwagi dzieci na zachowanie się w miejscu publicznym. Bezpieczne poruszanie się po drodze. (ad.10, p. 3)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

  z wstążką   ( K. Wlaźnik str. 120 )

(ad. 5, p. 4)

 

Ćwiczenia graficzne – „Szczotki           i grzebyki” (ad. 14, p. 3)

 

II. „Różne uczesania” – rysowanie grzebieniem na podkładzie z farby         i mąki. Zapoznanie dzieci z nową techniką plastyczną. (ad. 9, p. 2)

 

Zagadki słuchowe – utrwalenie poznanych piosenek, rozpoznawanie piosenek po usłyszeniu fragmentu melodii. (ad. 8, p. 1)

Językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Plastyczna

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

Muzyczna

- Zestaw ćw. porannych

  nr 25 (K. Wlaźnik ad. 5, p. 4 )

- Zabawy ruchowe:

  „Wyszywanie” – z elem.

  podskoku

  „Lustra” – naśladowcza

  „ Po wąskiej dróżce”     

  z elem.  równowagi

  „ Celowanie do obręczy”

  z elem. celowania

- Zakładamy kącik   fryzjerski - wykorzystanie rekwizytów przyniesio-nych z domu (ad. 10, p. 3)

- „U fryzjera” – teatrzyk pacynek na podstawie utworu M. Kownackiej (ad. 3, ad. 14, pkt. 5)

- rozwijanie umiejętności

wyrażania uczuć w czasie

zabawy „Wyrażanie

uczuć” (ad. 1, p. 3)

- „Modne fryzury” – oglądanie albumów z różnorodnymi fryzurami, nazywanie fryzur (ad. 3)

- potrafi  wypowiadać

  się  na  temat pracy

  fryzjera

- odpowiada  na  zadawane  pytania

- potrafi kulturalnie 

  zachować się w 

  miejscu publicznym

- wie jak nazywają się

  podstawowe 

  urządzenia i przybory,

  którymi posługuje się

  fryzjer

- potrafi bawić się w

  kąciku fryzjerskim

- potrafi rozpoznać

  poznaną piosenkę

- potrafi ćwiczyć z

  wstążką

- potrafi samodzielnie

  wykonać pracę przy 

  użyciu grzebienia

 

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

1. 03 – 5. 03. 2010  NASZA MIEJSCOWOŚĆ – NASZ REGION

Cel ogólny: Poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola i wykonywanych przez nie zawodów. Poznanie czynności, jakie wykonują, nazywanie narzędzi ich pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór.

 

III. ,,Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść”– rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów i odejmowania na konkretach. (ad. 13, pkt.1,2)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

z wstążką   ( K. Wlaźnik str. 120 ) (ad. 5, p. 4)

 

IV. „Zawody nie tylko dla kobiet” – rozwijanie mowy i myślenia w czasie rozwiązywania zagadek słownych            i obrazkowych. ( ad. 3; ad. 4, pkt. 2 )

 

Zabawy rytmiczno – ruchowe przy piosence „Kłopoty z szyciem”. (ad. 8, p. 1)

 

V. „Zawody przyszłości”. Wycinanki z zastosowaniem różnorodnego materiału (papier, bibuła, ścinki materiału, włóczka).  (ad. 9, p. 2)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

z wstążką   ( K. Wlaźnik str. 120 )

(ad. 5, p. 4)

Umysłowa

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Językowa  

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

Ruchowa

- elementy  ćwiczeń wg 

   Dennisona - ruchy

   naprzemienne, słoń 

   pompowanie piętą,

   leniwe ósemki (ad. 5)

-  zabawy  ruchowe  na 

   terenie  ogrodu 

   przedszkolnego (ad. 5)

- zabawy  z  Pedagogiki

    zabawy KLANZA

    ,,  Samolot  ’’

    ,,  Ciasto  (ad. 5, 8 )

- zabawa dydaktyczna

  „Komu to potrzebne?”

- „W pracowni

  krawieckiej”- wycieczka

  do pracowni krawieckiej.

- Przyszywanie guzików – rozwijanie koordynacji wzrokowo ruchowej ze szczególnym uwzględnie-niem bezpieczeństwa (ad. 9, p. 2)

- wykonywanie laurek na Dzień Kobiet techniką orgiami (ad. 9, p. 2)

 

- potrafi rozwiązać zagadkę umysłową

- umie formułować wnioski

- potrafi samodzielnie wykonać pracę plastyczną

- potrafi improwizować ruchem utwór uzyczny

- bierze aktywny udział w zabawach ruchowych

- chętnie bawi się z rówieśnikami

- potrafi pracować w zespole

- potrafi samodzielnie przyszyć guzik

- potrafi wykonać 

  ćwiczenia gimnastyki

  umysłowej

- wie, jakie narzędzia pracy potrzebne są krawcowej

 

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

8. 03. – 12. 03. 2010  ZAKŁADAMY ZIELONE HODOWLE                          W KĄCIKU PRZYRODY

Cel ogólny: Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci, poznawanie warunków rozwoju i wzrostu roślin   

I. „Od nasionka do rośliny” – historyjka obrazkowa. Poznawanie cyklu rozwojowego roślin oraz warunków potrzebnych do życia. (ad. 4, p. 3; ad. ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin