Kilka osób probowało to zrobić ja do nich dołączyłem. Mam nadzieję że moje wskazówki okażą się pomocneDemontaż konsoli środkowej jest tu:Manual 1 Jak dostać się do swiatełka tylnej szyby opisano tu:Manual 2 Słowo LED zamiennie używam ze słowami dioda (świecąca), żarówka, światełkoZaopatrujemy się w LEDy. Ponieważ w samochodzie mamy 12v a ledy są dostosowane do jakichś 3-5v należy dołożyć opornik na plusowym pinie diody(tym dłuższym). Można też kupić gotowe diody o różnej jakości.Pierwszym moim zakupem były beczkowe diody w oprawkach - gotowe do wstawienia w miejsca standardowych żarówek T5/R5. Posiadają one w środku opornik i coś jeszcze: Diody takie wstawiłem do pokręteł, zapalniczki, podświetlenia przycisku obiegu wewnętrznego oraz ogrzewania tylnej szyby (o kabelkach na diodzie za chwile).Pierwsze podejście dało taki sobie efekt, więc postanowiłem dokupić LEDy Super-Flux, 100st. Sprzedawca na Allegro dołączał oporniki gratis.Być może tylko miałem pecha, niemniej jednak te pierwsze,choć zaoszczędziły kupy pracy, to jednak nie nadają się do efektownego poświetlenia : światło z nich ma fioletową poświatę, nie jest też zbyt dobrze rozproszone.Zostawiłem sobie diody nr 1. Dodatkowo do jednej z nich przylutowałem kable, wyprowadzając w ten sposób zasilanie.Z użyciem super glue rozłożyłem światełka w następujący sposób:Na wysokości niebieskiego pola pokrętła temperatury dorzuciłem diodę niebieską, miała byćjeszcze czerwowna, ale mi się spaliła :(.c.d.n.
Radio SC202Rozbiórka sprowadza się do odpięcia zatrzasków trzymających górną i dolną ściankę. Ponieważ owe zatrzaski są jedynym elementem trzymającym ścianki nie należy ich zbytnio odginać.W celu zdjęcia przedniego panelu należy zdjąć najpierw pokrętło głośności (podważając śrubokrętem) a także wypiąć taśmę gdzieś w okolicach przycisku'>'Żeby wyjąć stare światełko, nie śpieszmy się wjeżdżać tam z lutownicą. Należy je tylko pociągnąć do góry. Nie zapisałem sobie z której strony jest + a gdzie -, więc przed podłączaniem nowych diódnależy sobie podotykać pinów np kwadratowym fluxem (mój nie spalił się mimo braku opornika).I tak : Dioda 2 podświetla tylko pokrętło. Ma średnicę około 3-4mm i wchodzi w specjalną tuleję.Diody 3 i 5 spięte są ze sobą - jeśli jedna nie świeci, druga też nie. Nie używałem ich.Diodę 4 wlutowałem w stylu McGivera:Oczywiście zostawiając takie "ogonki" ryzykujemy że dioda dotknie obudowy i radio zrobi nam papaDioda 1 została ponownie użyta jako dostarczyciel prądu :Jej kabelek idzie gdzieś na płytkę (należy namierzyć w celu sprawdzenia gdzie jest + a gdzie -)Po zlutowaniu kabelków wygląda to następująco:Lewa strona radia:Dioda ta została później przesunięta w prawo, gdyż zawadzała o jakiś element panelu.Prawa strona radia:Podczas składania do kupy do TIDa włożyłem światełka zbudowanych na bazie LEDóww oprawkach żarówek r5. Efekt niestety jest fioletowawo/niebieski zamiastbiałego.
EFEKT KOŃCOWYWnioski- Zbrakło doświetlenia pokrętła dmuchawy (tego z numerkami 1...5) diody typu 1 mają zbyt słabe światło.- radio świeci nierównomiernia - diody powinny być albo dalej, albo powinny zostać delikatnie zmatowione np pilnikiem lub papieram ściernym- TID powinien dostać super fluxy do środka zamiast LEDów zastępczych do żarówek r5- głupim pomysłem jest sprawdzanie gdzie jest + a gdzie - zwykłym białym ledem bez opornika na tidzie. Led się spali, paląc tym samym jeden z tranzystorów.
kroksztyn