Wesola_szkola_plan_wynikowy_2_nowy.doc

(142 KB) Pobierz
Kształcenie zintegrowane klasa III, część 1

Plan wynikowy

 

 

 

Kształcenie zintegrowane klasa II, część 1.  Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji XXI wieku     (DKOW-5002-10/08)

 

Bloki tematyczne

Tematy jednostek metodycznych

Wymagania programowe (edukacyjne)

Uwagi

Podstawowe

Ponadpodstawowe

Uczeń

Uczeń

Blok I

W szkole po wakacjach

 

 

1. Powitania – pożegnania.

2. Mój podręcznik.

3. Wakacje.

4. Na wystawie skarbów.

5. Bursztyny.

 

·         umie w skupieniu słuchać tekstu czytanego przez nauczyciela;

·         układa zdanie z rozsypani wyrazowej;

·         zna zasady pisowni wielka literą,

·         liczy w zakresie 10;

·         zna cyfrowy i słowny zapis liczby,

 

 

·         układa dłuższa wypowiedź na dany temat;

·         czyta wiersz z właściwą intonacją, respektując znaki przestankowe;

·         układa dialogi;

·         wyodrębnia w utworze wydarzenia fantastyczne i realistyczne;

·         wyróżnia i nazywa cechy przedmiotów;

·         wskazuje na mapie miejsca letniego wypoczynku;

·         uruchamia swoją twórczą wyobraźnię – projektuje zwierzątko i wymyśla historyjki o nich;

 

Blok II

Bezpieczeństwo

 

 

1.Bezpiecznie i wesoło.

2. Droga do szkoły.

3. Znaki drogowe.

4. Ruch drogowy.

5. Zdrowo i bezpiecznie.

 

 

·         wypowiada się w kilkuzdaniowej formie na dany temat;

·         rozumie zależność między dodawaniem i odejmowaniem;

·         zna zasady poruszania się po drogach w mieście i poza miastem;

·         zna rodzaje i znaczenie znaków drogowych;

·         rozwiązuje proste zadania tekstowe;

·         wykonuje dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 10;

 

 

·         czyta płynnie i poprawnie wiersz;

·         ustala kolejność alfabetyczną kilku wyrazów na podstawie pierwszej litery;

·         wyodrębnia postacie i kolejne wydarzenia;

·         dokonuje oceny postępowania bohaterów utworu;

·         układa i zapisuje zdania na określony temat;

·         wymienia niezbędne elementy wyposażenia roweru;

 

 

Blok III

W naszej klasie

 

 

1. Koledzy.

2. Obowiązki dyżurnego.

3. Ukwiecenie klasy.

4. Nowy kolega.

 

 

·         redaguje odpowiedź na zadane pytanie;

·         zna zasady pisowni wielką literą;

·         dodaje i odejmuje w zakresie 20 bez przekroczenia progu dziesiątkowego;

·         zna pojęcia: składnik, suma;

·         zna monety groszowe: 1 gr, 2 gr, 5 gr,
10 gr, 20 gr;

·         liczy pieniądze;

·         wie, czego roślina potrzebuje do życia;

 

 

·         trafnie dobiera słownictwo;

·         ocenia postępowanie bohatera;

·         konstruuje zdania tak, by wyrażały pożądaną myśl;

·         zapisuje liczby dwucyfrowe słownie i cyframi;

·         rozumie pojęcia: składnik, suma;

·         wykonuje obliczenia pieniężne;

·         dostrzega związki przyczynowo-skutkowe między wydarzeniami;

·         prowadzi dialog;

 

 

Blok IV

Ogród pełen barw

 

 

1. Moje obserwacje.

2. Rośliny ozdobne.

3. Warzywa.

4. Warzywa przez cały rok.

5. Drzewa i krzewy owocowe.

6. Owoce.

 

·         poprawnie czyta opracowany tekst;

·         pisze poprawnie opracowane wyrazy z rz;

·         wie, jak dokonać prostych pomiarów;

·         wyodrębnia podzbiory w zbiorze przedmiotów;

·         dodaje i odejmuje w zakresie 20;

·         zna pojęcia odjemna, odjemnik, różnica;

·         rozpoznaje warzywa wśród innych roślin;

·         wie, jakie znaczenie mają warzywa dla zdrowia;

·         wie, jak chronić przyrodę przed zniszczeniem;

·         zna różne sposoby przechowywania i przetwarzania warzyw;

·         wie, jak przechowywać i przetwarzać owoce;

·         rozpoznaje drzewa i krzewy owocowe;

 

 

·         zapisuje wyniki obserwacji;

·         stosuje w zdaniach wyrazy z rz niewymiennym;

·         układa kilkuzdaniową wypowiedź na dany temat;

·         odróżnia wiersz od prozy;

·         układa wypowiedź w formie opisu;

·         praktycznie stosuje przemienność dodawania liczb;

·         stosuje pojęcia: różnica liczb, odjemna, odjemnik;

·         porównuje ciężar przedmiotów;

·         wyróżnia liczby parzyste i nieparzyste;

·         nazywa niektóre rośliny ogrodowe;

·         wyróżnia części jadalne warzyw;

·         wyjaśnia związek między warunkami życia rośliny a jej wzrostem i rozwojem;

·         zna budowę drzewa i krzewu;

·         wyróżnia i nazywa cechy charakterystyczne owoców;

·         tworzy melodię do podanego tekstu i interpretuje ruchem wydarzenia;

 

 

Blok V

Jesień dookoła

 

 

1.W parku jesienią.

2. O jesiennym listku.

3. Drzewa w jesiennej szacie.

4. Przyszła do nas jesień.

 

·                  poprawnie pisze opracowane wyrazy ze spółgłoskami miękkimi;

·                  dodaje i odejmuje w zakresie 20;

·                  umie obliczyć wybranym przez siebie sposobem sumę dwóch liczb z przekroczeniem progu;

·                  rozwiązuje proste zadania tekstowe;

·                  wie, że w dodawaniu można przestawić i grupować liczby, a wynik pozostaje bez zmian;

·                  rozpoznaje pospolite drzewa i krzewy w naturalnym środowisku;

 

 

·        wypowiada się pełnymi zdaniami na dany temat;

·        czyta wiersz z odpowiednią intonacją;

·        czyta tekst z podziałem na role;

·        opisuje drzewo środkami werbalnymi i pozawerbalnymi;

·        określa nastrój utworu i wymienia, jakimi ś...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin