Zacznik modul8_5.pdf

(65 KB) Pobierz
untitled
Ocena poziomu graficznego pisma ucznia
(na podstawie obserwacji ucznia podczas pisania i oceny próbek jego pisma)
……………………………………………………………………… klasa ……..... data ………..........................
( imię i nazwisko ucznia )
Uczeń pisze ręką:
prawą
lewą
Siła nacisku ręki na przybór do pisania i na kartkę podczas pisania:
zbyt duża
odpowiednia
zbyt mała
Tempo pisania:
wolne
przeciętne
szybkie
Poprawność konstrukcyjna liter:
TAK
NIE
formy są dokładnie odtworzone
zachowana jest odpowiednia wysokość liter
owale są zamknięte
litery zawierają elementy graficzne, takie jak kropki, kreski i haczyki
zachowana jest spójność elementów litery
litery są kreślone ruchem płynnym, całościowym
zachowane są proporcje w budowie litery
Połączenia między literami:
TAK
NIE
łączenia liter w wyrazach są stosowane we właściwy sposób
– naturalne
– stykowe
– sztuczne
1
Moduł 8
WSPARCIE PEDAGOGICZNE – ćwiczenie funkcji motorycznych u uczniów klas I–III
738035320.003.png 738035320.004.png
Proporcje pisma:
TAK
NIE
zachowane są proporcje liter w stosunku do siebie
zachowany jest odpowiedni stopień zagęszczenia między literami
zachowany jest odpowiedni stopień zagęszczenia między wyrazami
(odstęp między wyrazami wynosi szerokość litery „ n ”)
Położenie pisma:
TAK
NIE
utrzymana jest jednolitość pochylenia liter w obrębie jednego wyrazu
(litery powinny być pisane prosto – nie powinny być pochylone)
utrzymana jest jednolitość pochylenia liter w obrębie kilku wyrazów
pismo utrzymane jest w liniaturze
prawidłowo są rozplanowane i rozmieszczone wyrazy w stosunku do
strony
Cechy pisma:
TAK
NIE
czytelne
estetyczne
Czynniki utrudniające pisanie:
nieprawidłowy chwyt przyboru do pisania
nieprawidłowe ułożenie ręki
nieprawidłowe ułożenie zeszytu
2
Moduł 8
WSPARCIE PEDAGOGICZNE – ćwiczenie funkcji motorycznych u uczniów klas I–III
738035320.005.png 738035320.006.png
wzmożona męczliwość ręki
pocenie się ręki
niechęć do pisania i ćwiczeń grafomotorycznych
kreślenie liter niezgodne z kierunkiem
Uwagi i zalecenia:
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
3
Moduł 8
WSPARCIE PEDAGOGICZNE – ćwiczenie funkcji motorycznych u uczniów klas I–III
738035320.001.png 738035320.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin