Obserwacja wstępna grupa.doc

(24 KB) Pobierz
Obserwacja wstępna grupa „PSZCZÓŁKI”

Obserwacja wstępna grupa „PSZCZÓŁKI

 

Grupa liczy 25 dzieci 5-letnich. Jedno z dzieci dołączyło do grupy od września, ale po dwóch miesiącach widać, że dziewczynka zaadaptowała się do zasad życia w grupie. Początkowo miała trudności z akceptacją niektórych dzieci ale po rozmowie i jasnym określeniu zasad współdziałania w grupie dziewczynka zmieniła swe dotychczasowe uprzedzenia i bawi się ze wszystkimi dziećmi.

              Nadal trudności sprawia Jakub P., chociaż widać, że poczynił pewne postępy w stosowaniu się do norm obowiązujących w grupie, to jednak jest przyczyną wielu konfliktów w trakcie swobodnej działalności zabawowej.

 

Podjęte kierunki pracy

 

1.      Rozwijanie sprawności manualnej

-          usamodzielnianie w czynnościach codziennych

-          stwarzanie okazji do podejmowania swobodnej działalności artystycznej

-          malowanie farbami, pisakami, kredkami

-          modelowanie z plasteliny

-          wydzieranie i wycinanie z gazet i kolorowego papieru figur geometrycznych i innych form

-          rysowanie przez kalkę oraz obrysowywanie szablonów

-          nawlekanie korali

-          przewlekanie sznurówek przez otwory

 

2.      Zaburzenia lateralizacji

-          ćwiczenie koordynacji ruchowej całego ciała

-          zabawy ćwiczące orientację przestrzenną

-          ćwiczenia sprawności manualnej jw.

 

3.      Fragmentaryczne zaburzenia funkcji poznawczych

 

·         Zaburzenia percepcji słuchowej

-          ćwiczenia ortofoniczne i artykulacyjne

-          zabawy w echo sylabowe i wyrazowe

-          zabawy rytmiczne

-          nauka prostych rymowanek

 

·         Zaburzenia rozwoju mowy i myślenia

-          bogacenie słownika dziecięcego poprzez czytanie wierszyków i krótkich opowiadań

-          zabawy twórcze

-          zabawy w teatrzyk

-          wymyślanie dalszego ciągu podanej historyjki

-          objaśnianie i obserwowanie zjawisk otaczającego świata

-          rozwijanie umiejętności kojarzenia zjawisk oraz związków przyczynowo skutkowych

-          zachęcanie do wypowiedzi na temat ilustracji i wysłuchanego tekstu

-          zwracanie uwagi na poprawność gramatyczną wypowiedzi

-          zabawy w rymy, zdrobnienia, przeciwieństwa, tworzenie liczby mnogiej wyrazów

-          dzielenie się przeżyciami

-          zachęcanie do stawiania pytań

-          gry i zabawy z regułami

-          zabawy z elementami klasyfikacji przedmiotów wg różnych cech

 

4.      Dysharmonia rozwoju emocjonalnego

-          Stwarzanie atmosfery wzajemnego zaufania

-          Stymulowanie do prawidłowego budowania własnego wizerunku

-          Stwarzanie sytuacji gwarantujących odnoszenie sukcesu w zabawie

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin