Dr Kevin Hogan - 55 taktyk ukrytej perswazji.pdf

(532 KB) Pobierz
Power and Persuasion:
Dr Kevin Hogan
55 taktyk
ukrytej perswazji
Wydanie specjalne
Tylko dla posiadaczy DVD ze szkoleniem
UKRYTA PERSWAZJA – COVERT PERSUASION
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Bezprawne kopiowanie całości lub części tego opracowania
może spowodować przedwczesne zejście z tego świata lub przykry kontakt z prawnikiem
I stnieje wiele sposobów komunikowania się z klientem i ewentualnym kandydatem na
klienta. Taktyki ukrytej perswazji to skrypt zawierający ekskluzywną kolekcję strzeżonych,
mało znanych, subtelnych taktyk używanych przez doskonałych profesjonalnych doradców.
T e taktyki są wartościowe w świecie biznesu kiedy „przekonujemy” lub „oferujemy” na
spotkaniu dwuosobowym, popołudniowym spotkaniu zarządu, na seminarium lub w trakcie
przemówienia przed 1000 osób. Dowiedziono że są skuteczne. Jedna taktyka nie zadziała w każdej
sytuacji, masz więc do wybory katalog technik dzięki, którym odniesiesz sukces prawie w każdej
sytuacji i z każdą osobą.
N a kolejnych stronach znajduje się 55 taktyk. Możesz zapoznać się z wszystkimi aby
potem powrócić do nich i wybrać kilka najodpowiedniejszych dla siebie.
D zięki tym taktykom nie tylko staniesz się bystrzejszy i udoskonalisz swoją
komunikatywność, ale również „wyposażysz” się w informacje pozwalające ci stać się
mądrzejszym, bardziej inteligentnym konsumentem.
Z aczynajmy więc!
Kevin Hogan “55 taktyk ukrytej perswazji” 3
Ukryta
Perswazja
Taktyka
#1
Szybkie budowanie porozumienia
Porozumienie można określić jako „bycie w synchronizacji” z innym człowiekiem. Ludzie
lepiej się porozumiewają jeśli się lubią. Jak możesz się dowiedzieć czy jesteś z kimś w
porozumieniu? Zadaj sobie to pytanie: „ Czy ta osoba odnosi się do ciebie pozytywnie?”
Jeśli tak, jesteś w jakimś stopniu porozumienia. Byłem kiedyś na seminarium i usłyszałem
jak ktoś powiedział:
„Nie obchodzi ich to co wiesz, dopóki nie odkryją , że zależy ci na nich.”
Chcesz zbudować poczucie empatii i szczerej troski o kogoś. Porozumienie występuje na
różnych poziomach komunikacji. Możesz mieć zdolności aktorskie i udawać porozumienie, ale
jeżeli szczerze nie troszczysz się o klienta i ludzi, z którymi pracujesz, jaki to ma sens?
Ludzie wyczują czy jesteś szczery. Coś wewnątrz (lub ich intuicja) podpowie im czy zaufać
ci czy odwrócić się od ciebie. Zrobią to i nie będą tego nawet świadomi.
Prawdopodobnie już wiesz, ze możesz ułatwić porozumienie poprzez naśladowanie pozycji ciała
danej osoby (siedząc w podobnej pozycji, naśladując ruchy, tak jak w tańcu)
Innym sposobem na osiągnięcie porozumienia jest rozmowa o podobnych zainteresowaniach. Obaj
lubicie piłkę nożną? Siatkówkę? Łączy was zamiłowanie do łowienia ryb czy gry w golfa? Jeśli
wiesz, że tak jest wykorzystaj to. W porozumieniu treść również ma znaczenie.
Odrobina praktyki i zdolności porozumiewania się będą tak naturalne, że nawet nie
będziesz świadom co tak naprawdę się dzieje, ale za to będziesz wiedział, że to działa!
Kolejne techniki ukrytej perswazji związane są właśnie z porozumieniem. Jeśli nie masz
porozumienia trudniej jest przekonać innych. Bez porozumienia nie ma zaufania, wiary i często nie
ma… perswazji.
Porozumienie – związek, często opierający się na wzajemnym zaufaniu lub
emocjonalnym pokrewieństwie
175024019.006.png 175024019.007.png 175024019.008.png
Kevin Hogan “55 taktyk ukrytej perswazji” 4
Ukryta
Perswazja
Taktyka
#2
Użyj treści aby zbudować porozumienie
Odkryj ich zainteresowania, jeżeli nie wiesz nic na dany temat, dowiedz się. Ludzie lubią
rozmawiać o swoich zainteresowaniach. To obniża ich mentalna obronę i są bardziej podatni na
przyjmowanie informacji…..twoich informacji. Okazując zainteresowanie temu co jest ważne dla
innych ludzi możesz zbudować dobre
porozumienie, a nawet długoterminową przyjaźń. „Używanie treści do zbudowania porozumienia”
to dzielenie z
klientem wspólnego hobby, stylu życia i wspólnych zainteresowań.
Mówiąc krótko dowiadujesz się co interesuje daną osobę i używasz tego do wzmocnienia
więzi miedzy wami. Dale Carnegie i wielu innych znanych doradców podkreśla jak ważne jest
okazanie szczerego zainteresowania drugiemu człowiekowi. Dlaczego? Ponieważ jeśli jest
szczere, pozwala na zbudowanie więzi na poziomie emocjonalnym, dzięki czemu masz władzę nad
ludźmi i jesteś w stanie na nich wpłynąć.
Kiedy używasz treści do zbudowania porozumienia używasz czegoś bardzo ważnego dla
danej osoby.
Zasadniczo wszyscy jesteśmy samolubni. Pomyśl o sobie przez chwilę. Kiedy oglądasz zdjęcie
grupy ludzi,
której jesteś częścią… na kogo patrzysz w pierwszej kolejności? Oczywiście na siebie. Pozostając
w tym
temacie, najswobodniej jest rozmawiać o rzeczach, które interesują ciebie, prawda?
Właśnie dlatego używanie treści (która jest interesująca dla danej osoby, lub jest z nią
emocjonalnie związana) jest tak potężnym narzędziem. Jeśli użyjesz jej odpowiednio, odczują ze
jesteś do nich podobny i uznają ze można ci zaufać i polubić cię. Od tej chwili twoje próby
przekonywania będą trafiać do podatnych uszu. Nie zawsze jest to takie łatwe. Co jeśli nie ma
wyraźnych sygnałów zainteresowań w środowisku naszego „celu”? wtedy będę musiał użyć
„procesu” do zbudowania porozumienia, i to właśnie jest kolejna technika ukrytej perswazji.
175024019.009.png 175024019.001.png 175024019.002.png
Kevin Hogan “55 taktyk ukrytej perswazji” 5
Ukryta
Perswazja
Taktyka
#3
Użyj procesu do zbudowania porozumienia
Jest coś więcej w budowaniu porozumienia niż tylko wymiana historii o łowieniu ryb.
Zsynchronizowanie się z daną osoba albo z grupą, oprócz okazania zainteresowania, może
wymagać nie lada umiejętności. Wielu ludzi nie czuje się swobodnie rozmawiając o swoich
rodzinach, o swoim hobby i stylu życia jeśli dopiero cię poznali. Jak przełamać lody gdy „cel” nie
jest podatny na twoje historyjki? Wielu z tych ludzi, których chcesz przekonać uczono w
dzieciństwie aby nie rozmawiać z nieznajomymi. Uczono ich aby sprawy prywatne pozostały
prywatnymi. Jak sprawić aby człowiek czuł się w twoim towarzystwie swobodnie?
Po pierwsze, wykonując tą samą czynność czy proces, w który oni są zaangażowani wydasz się
bardziej
podobny do nich. Powstanie coś co pomoże „połączyć” ciebie i twój „cel”( lub ciebie i twoją
publiczność).
Również dzięki temu twój „cel” poczuje się swobodnie.
Dostępne „procesy” to:
·
Rodzaj pracy
·
Miejsce pracy i jej otoczenie
·
Struktura biznesu lub korporacji
·
Struktura rodziny/status społeczny
Jak widzisz jest wiele poziomów i sytuacji, w których możesz użyć wspólnego dla was procesu jako
podstawy
do porozumienia. Poprzez dzielenie się doświadczeniami pokazujesz że jesteś taki jak oni, dlatego
mogą ci
zaufać, zaakceptować twoje sugestie i zastosować się do twojej prośby.
Kontakt z ludźmi jest decydujący dla twojego długoterminowego sukcesu.
Musimy trzymać się razem. Inaczej zawiśniemy osobno.”- Benjamin Franklin
175024019.003.png 175024019.004.png 175024019.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin