zoszef-1-pp_branded.pdf
(
277 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Zostaĺ swoim
szefem
Autor: David McMullan
TĀumaczenie: Tomasz Rzychoĺ
ISBN: 83-7361-562-8
TytuĀ orygina
Āu:
Be Your Own Boss
Format: 121x194, stron: 184
Rozpoczķcie dziaĀalnoľci gospodarczej i utrzymanie siķ na rynku jest dla wielu
niejasnym, a dla wiķkszoľci niepewnym przedsiķwziķciem. JeŃeli chcesz podejmowaě
ryzyko i omijaě ukryte przeszkody, bķdzie Ci potrzebne wĀaľciwe przygotowanie
i wiedza o planowaniu dziaĀalnoľci gospodarczej. Ta ksiĴŃka Ci w tym pomoŃe.
âZostaĺ swoim szefemÒ Ð zwiķzĀy i wszechstronny przewodnik autorstwa
doľwiadczonego przedsiķbiorcy, Davida McMullana Ð dostarcza praktycznych,
Āatwo przyswajalnych wskazwek dotyczĴcych zaĀoŃenia wĀasnego biznesu
i prowadzenia go szlakiem sukcesu. KsiĴŃka wyjaľnia, jak naleŃy planowaě dziaĀania,
a takŃe wskazuje potencjalne problemy Ð wielu z nich moŃesz uniknĴě i zagwarantowaě
swojej firmie ľwietlanĴ przyszĀoľě. Zanim podejmiesz decyzjķ o rozpoczķciu
dziaĀalnoľci gospodarczej, przeczytaj tķ ksiĴŃkķ. PomoŃe Ci ona :
¤ wybraě rodzaj dziaĀalnoľci;
¤ opracowaě biznesplan;
¤ pozyskaě kapitaĀ;
¤ wybraě siedzibķ;
¤ zarzĴdzaě przedsiķbiorstwem;
¤ prowadziě marketing, sprzedaŃ i promocjķ.
Niniejsze, zaktualizowane wydanie stanowi nieocenionĴ pomoc dla kaŃdego
raczkujĴcego przedsiķbiorcy pragnĴcego uniknĴě puĀapek Ńycia gospodarczego
i odnieľě sukces. Niech ta ksiĴŃka bķdzie inwestycjĴ w TwojĴ nowĴ firmķ.
Spis treci
Od Tłumacza
9
1. Kim jeste? 11
Zmiana na lepsze .............................................................................12
Stan umysłu sprzyjajcy osiganiu sukcesu .................................12
Dlaczego chcesz rozpocz działalno gospodarcz?...............14
Kim jeste?.........................................................................................16
Praca w domu: konsekwencje dla rodziny ...................................19
Zacznij działa..................................................................................21
Nauka i ci)*ka praca....................................................................... 22
Nie myl o tym w niesko+czono. Zabierz si) do pracy!......... 23
2. Wybór rodzaju działalnoci 25
Przejmowanie istniejcego przedsi)biorstwa.............................. 25
Franczyza ......................................................................................... 26
Sprzeda* bezporednia................................................................... 29
Rozpoznawanie rynku ................................................................... 30
Produkty i usługi — rynek zbytu ................................................. 30
Polityka cenowa .............................................................................. 34
Punkt sprzeda*y.............................................................................. 39
Promocja .......................................................................................... 39
3. Rada eksperta
43
Wsparcie ze rodków publicznych
dla osób rozpoczynajcych działalno ................................... 44
Orodki Krajowego Systemu Usług............................................. 46
Organizacje handlowe ................................................................... 46
Inne 9ródła informacji................................................................... 48
O co pyta doradców?.................................................................... 48
6
Z
OSTA SWOIM SZEFEM
4. Biznesplan 49
Cel opracowywania biznesplanu ................................................ 49
Wzór biznesplanu........................................................................... 50
Przykład biznesplanu......................................................................53
Kosztorys ......................................................................................... 60
Przychody ze sprzeda*y ................................................................. 62
Rachunek zysków i strat .................................................................63
Prognoza rachunku przepływów pieni)*nych ........................... 65
5. &ródła finansowania przedsi)biorstwa 69
Twój wkład własny.......................................................................... 70
Wspólnik...........................................................................................71
Współmał*onek ...............................................................................71
Rodzina i przyjaciele .......................................................................71
Po*yczki w instytucjach niebankowych........................................... 72
Kredyty bankowe ............................................................................ 72
Wi)cej o usługach bankowych ...................................................... 74
Porednicy finansowi ..................................................................... 76
Dawcy kapitału podwy*szonego ryzyka (venture capital)........ 76
Spółdzielcze Kasy Oszcz)dnociowo-Kredytowe....................... 77
6. Formy organizacyjno-prawne przedsi)biorstw 79
Przedsi)biorstwo jednoosobowe .................................................. 79
Spółki osobowe ................................................................................81
Spółki kapitałowe ........................................................................... 86
Inne formy organizacyjno-prawne............................................... 88
Podatek VAT ................................................................................... 89
7. Siedziba firmy 93
Praca w domu .................................................................................. 93
Lokalizacja ....................................................................................... 94
Kompleksowa obsługa biurowa?.................................................. 95
Placówka sprzeda*y detalicznej .................................................... 96
Wynaj)cie lokalu............................................................................. 99
Kupno lokalu ................................................................................ 100
Władze samorzdowe oraz instytucje
wspierania przedsi)biorczoci ................................................. 102
Jak szuka pomieszcze+ do wynaj)cia lub do kupienia?......... 104
S
PIS TRECI
7
8. Marketing, sprzeda3 i promocja 105
Zanim rozpoczniesz......................................................................106
Reklama ......................................................................................... 107
Reklama w lokalnych gazetach ................................................... 109
Rola sprzeda*y ...............................................................................110
Mailing............................................................................................ 111
Sprzeda* przez telefon ..................................................................114
Przygotowanie do wizyty u klienta .............................................125
Na zako+czenie tygodnia pracy...................................................132
Rozwijanie relacji z dotychczasowymi klientami .....................133
Wizerunek Twojej firmy...............................................................133
Troska o klienta .............................................................................137
Internet............................................................................................138
9. Zarz6dzanie przedsi)biorstwem 141
Zarzdzanie czasem.......................................................................141
Zarzdzanie przepływami pieni)*nymi .....................................146
Zatrudnianie pracowników..........................................................150
Alternatywne metody zatrudniania............................................152
Podsumowanie...............................................................................154
10. Gdzie szuka8 informacji?
155
Kim jeste?
Prawdopodobnie dysz do tego, aby działa na własny rachunek,
lecz powiniene rozway argumenty za i przeciw rozpoczynaniu
działalnoci gospodarczej. Ta ksika Ci w tym pomoe.
Poniej znajduje si" lista pyta#, które na pocztek powiniene so-
bie zada. Niniejsza ksika ułatwi Ci znalezienie odpowiedzi na nie.
Czy odpowiada Ci praca na własny rachunek?
Jak zamierzasz rozpozna rynek?
Co b"dzie przedmiotem Twojej działalnoci?
Czy potrzebujesz kapitału?
Jak zdob"dziesz kapitał, jeeli jest on Ci potrzebny?
W jaki sposób zamierzasz prowadzi sprzeda?
Czy b"dziesz efektywnie wykorzystywał swój czas?
Czego powiniene si" dowiedzie o usługach bankowych
dla podmiotów gospodarczych, o prowadzeniu ksig
rachunkowych i ubezpieczeniach?
Czy zamierzasz by płatnikiem VAT?
Czy rozpoczniesz działalno w formie przedsi"biorstwa
jednoosobowego, spółki jawnej czy spółki z ograniczon
odpowiedzialnoci?
Gdzie moesz zasi"gn porady i czy jest ona bezpłatna?
Czy działalno b"dzie miała charakter produkcyjny czy usługowy?
Zamierzasz prowadzi j w domu czy w biurze? Czy rozpoczniesz j
w formie przedsi"biorstwa jednoosobowego czy spółki z ograniczo-
n odpowiedzialnoci? Czy zamierzasz powi"ca jej cały swój czas
czy tylko cz"? Aby odpowiedzie na te wszystkie pytania, konieczne
jest z Twojej strony profesjonalne podejcie do przedsi"wzi"cia.
Dodam jeszcze, e ta ksika ujmuje zagadnienie od podstaw
w sposób praktyczny i wszechstronny.
Plik z chomika:
kaplic
Inne pliki z tego folderu:
10zlot-1-pp_branded.pdf
(286 KB)
17grze-1-pp_branded.pdf
(253 KB)
360sto-1-pp_branded.pdf
(311 KB)
5rings-1-pp_branded.pdf
(348 KB)
7ksprz-1-pp_branded.pdf
(369 KB)
Inne foldery tego chomika:
dzieci
exor
fantazy
reszta
rolnictwo
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin