PLAN PRACY listopad 2009.docx

(26 KB) Pobierz

PLAN  PRACY  OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ  NA  MIESIĄC  LISTOPAD  2009

DLA  „BIEDRONEK”, „PSZCZÓŁEK”  I  „SŁONECZEK” NA PODSTAWIE PROGRAMU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO „ZANIM BĘDĘ UCZNIEM W PEŁNI ZGODNEGO Z OBOWIĄZUJĄCĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1.     Krawcowa

2.     Co potrafię?

3.     Polska - moja ojczyzna

4.     Woda – największy skarb

 

ZADANIA WYNIKAJĄCE Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

1.      Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych.

2.      Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.

7.    Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem.

8.    Wychowanie przez sztukę - dziecko muzyka i śpiew, pląsy i taniec.

10.  Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci przez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.

11.  Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.

13.  Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

14.  Kształtowanie gotowości do nauk czytania i pisania.

       15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

1.     Krawcowa

 

Treści programowe:

 

- poznanie urządzeń i przyborów potrzebnych do wykonywania zawodu krawcowej.

- rozpoznawanie i nazywanie różnych części garderoby.

- utrwalanie umiejętności bezpiecznego korzystania z nożyczek.

- poznanie piosenki pt. Historia poranna

 

Temat

Aktywność i działalność dziecka

Cele główne

Cele operacyjne

Krawcowa

- wiersz „Dwa rękawy” L. J. Kerna

- utrwalanie umiejętności skupiania uwagi na utworze literackim, dostrzeganie humoru zawartego w utworze literackim, doskonalenie umiejętności dzielenia zdań na wyrazy.

- swobodnie wypowiada się na temat wiersza.

 

- projektanci mody – zajęcia plastyczne. Kolorowe gazety z modą, nożyczki, klej, kartka A4.

- wdrażanie do estetycznego wykonania pracy, rozwijanie kreatywności, doskonalenie sprawności manualnych, wzbudzanie poczucia satysfakcji z samodzielnie wykonanego projektu.

 

- samodzielnie wycina elementy garderoby z kolorowych gazet, przykleja na kartkę projektując swój ubiór, potrafi w sposób bezpieczny korzystać z nożyczek, sprząta stanowisko pracy po jej zakończeniu.

 

Wzór materiału – zajęcia plastyczne(stemplowanie). Kartka A4, farby pastelowe, pieczątki różnego rodzaju, tusz.

 

- rozwijanie inwencji twórczej dzieci, nabywanie umiejętności wykorzystywania całej powierzchni kartki, próby powtarzania zaprojektowanego wzoru, kształtowanie poczucia estetyki, wdrażanie do dokładności podczas wykonywania pracy.

- wykorzystuje całą powierzchnię kartki, potrafi powtórzyć zaprojektowany wzór, dokładnie i estetycznie wykonuje swoją pracę.

 

Piosenka „Historia poranna”

- nauka piosenki na pamięć, uwrażliwienie na zmienne tempo w muzyce.

- zna piosenkę na pamięć, potrafi powiedzieć, jakie postaci występują w tekście piosenki.

 

- Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa wg. K., Wlaźnik „Figurka”str.21, „Kto Cię woła?” str.27,

- Zabawa z elementem równowagi wg. K. Wlaźnik „Kto potrafi przenieść piłkę na krążku?”str39,

- Zabawa ruchowa bieżna wg. K. Wlaźnik „Kucanka”str77,

- Zabawa z elementami podskoku wg. K. Wlaźnik „Szycie na maszynie”str112,

- rozwijanie sprawności fizycznej

- rozwija sprawność fizyczną

 

- Praca z książką 5latki - wykonanie karty 14 „Krawcowa” z Kart pracy cz1

 

 

 

 

- „Ćwiczenia matematyczne” – Krawcowa,

- wykonanie z Kart technicznych kat Lalki i ubranka

- utrwalenie znajomości nazw przyborów związanych z zawodem, zapoznanie z zapisem graficznym wyrazów: „marynarka”, „spodnie”, „kurtka”, „sukienka”, „koszula”, „spódnica.

- estetycznie wykonuje zadania  książce, pozostawia porządek w miejscu pracy, zachowuje prawidłową postawę podczas pracy z książką.

 

 

 

 

2.     Co potrafię?

 

Treści programowe:

- dostrzeganie osiedla jako miejsca zamieszkania, zwrócenie uwagi na różnorodność architektury,

- kształtowanie świadomości, aby nie podawać adresu zamieszkania obcym osobom,

- nabywanie umiejętności nazywania i rozróżniania podstawowych  figur geometrycznych,

- kształtowanie umiejętności planowania pracy na całej powierzchni kartki,

 

Temat

Aktywność i działalność dziecka

Cele główne

Cele operacyjne

Co potrafię?

W poszukiwaniu adresu – wycieczka.

- dostrzeganie osiedla jako miejsca zamieszkania, rozumienie zasady tworzenia adresów; adresat, miejscowość, nazwa ulicy, numer ulicy, numer mieszkania., kształtowanie świadomości, aby nie podawać adresu obcym osobom.

- zna swój adres zamieszkania, wie jak nazywają się jego rodzice.

 

„Kałużyści”- wiersz D. Wawiłow. Obrazki przedstawiające instrumenty perkusyjne

- utrwalanie umiejętności skupiania uwagi na utworze literackim, dostrzeganie humoru zawartego w utworze literackim, ćwiczenie koordynacji słuchowo – ruchowej poprzez rytmizowanie treści utworu, kształtowanie pamięci poprzez odtwarzanie zapamiętanych fragmentów wiersza. Nauka wiersza na pamięc.

- słucha uważnie utworu, potrafi wypowiedzieć się na jego temat, zna wiersz na pamięć.

 

Koło czy kwadrat? – pojęcia matematyczne. Kartoniki w kształcie kwadratu i koła, przedmioty kwadratowe i okrągłe.

- nabywanie umiejętności nazywania i rozróżniania podstawowych  figur geometrycznych, kształtowanie zdolności abstrahowania, polegającej na wyróżnieniu cech charakterystycznych figur, ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowo-ruchowej przy wyszukiwaniu przedmiotów o określonym kształcie.

 

- zna podstawowe figury geometryczne, potrafi odnaleźć wokół siebie kształty figur geometrycznych.

 

Obrazek z kleksa- zajęcia plastyczne (malowanie). Farby plakatowe, pędzelki, kartony bloku technicznego, sreberka, kolorowe gazety.

- rozwijanie wyobraźni i kreatywności, kształtowanie umiejętności planowania pracy na całej powierzchni papieru, dokonywanie słownego opisu własnego wytworu plastycznego

- potrafi wykorzystać całą powierzchnię kartki, opowiada co przedstawia jego praca, zostawia po sobie porządek na miejscu pracy.

 

- Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa wg. K., Wlaźnik, „Kto Cię woła?” str.27,

- Zabawa z elementem czworakowania wg. K. Wlaźnik, „Pieski w budzie” str46,

-Zabawa „Dokończ nazwę”- analiza sylabowa wyrazów.

- rozwijanie sprawności fizycznej,

- doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej wyrazów.

- rozwija sprawność fizyczną

 

Praca z książką – 5latki.

- Wykonanie karty 8 „Kostka do gry” z kart technicznych.

- Wykonanie karty 17 „To potrafię” z Kart pracy cz1

 

- Ćwiczenia matematyczne „Co potrafię?”

- kształtowanie wyobraźni przestrzennej.

 

 

- dokonywanie oceny własnych umiejętności,

- kolorowanie według wzoru, powtarzanie podanego wzoru.

 

 

 

 

 

 

- potrafi pokolorować według podanego wzoru, powtórzyć przedstawiony wzór,

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin