pytania_na_turystyke________.doc

(27 KB) Pobierz

1.      Definicja turystyki:

a)Turystyka jest to zespół stosunków i zjawisk, które wynikają z podróży i pobytu  osób przyjezdnych, o ile nie następuje w związku z tym osiedlenie się i podjęcie działalności zarobkowej.
b)Działalność osób podróżujących i pozostających poza swoim codziennym środowiskiem nie dłużej niż rok, w celach wypoczynkowych, służbowych lub w innych celach.

2.      Kto jest turystą a kto nim nie jest?
-funkcjonariusze straż celnych
-pracownicy techniczni
-ludy wędrowne
- osoby pozostające poza swoim stałym miejscem zamieszkania dłużej niż jeden rok
-osoby będące poza swoim stałym miejscem zamieszkania w celach  zarobkowych

3. Właściwy minister do spraw turystyki:
Mirosław Drzewiecki

4.Kto odpowiada za agroturystykę?
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi -Marek Sawicki, Drzewiecki -sportu i Turystyki

5. Co to jest samorząd gospodarczy i czym sie zajmują izby gospodarcze?

Samorząd gospodarczy - jest organizacyjną formą zrzeszania się przedsiębiorców i podmiotów gospodarczych w celu reprezentowania ich interesów wobec władz państwowych i samorządu terytorialnego. Jego zadaniem jest także organizowanie działań sprzyjających rozwojowi przedsiębiorczości.
Izba gospodarcza- wspieranie rozwoju gospodarczego
Kto jest członkiem?

6.Najważniejsza organizacja turystyki
WTO- Światowa Organizacja Turystyki

7. Organizacja turystyczna Basenu Bałtyckiego
BTC (Baltic Tourism Commission) - to skrót największej organizacji turystycznej państw basenu Morza Bałtyckiego, zrzeszającej prawie 200 członków z 20 państw ( 9 nadbałtyckich i 11generujących ruch turystyczny do obszaru nadbałtyckiego).
Bałtycka Komisja Turystyki poprzez swoją działalność, w tym promocję
takich produktów turystycznych, jak "Rejsy po Bałtyku", odegrała
niezwykle ważną rolę w przełamywaniu barier politycznych rozwoju
turystyki nadbałtyckiej, stając się koordynatorem zrównoważonego
rozwoju turystycznego regionu.
Współczesna turystyka, wsparta na koncepcji "Agendy 21", stała się elementem i stymulatorem międzynarodowej współpracy państw basenu
Morza Bałtyckiego, realizujących wytyczne bałtyckiej agendy 21, zwanej agendą "Bałtyk 21".
Członkami BTC są;
- rządowe, regionalne i lokalne organizacje turystyczne,
- miasta i porty,
- biznes turystyczny ( linie promowe, linie lotnicze, hotele, biura podróży itp. ).

8. Produkt turystyczny 3 elementy:
*rdzeń produktu
*produkt rzeczywisty
*produkt powiększony

9.Potencjał 3 elementy - infrastruktura
a)statyczne (czyli nie zmieniające się w czasie transformacji) np.
krajobraz, klimat, kultura
b)dynamiczne (czyli ulegające ewolucji w czasie transformacji) np.
moda, trendy, wielkość PNB, przepisy prawne
c)decyzyjne (czyli decyzyjne kształtowane przez decydentów) np.
priorytety władz, sytuacja cenowa, marketing
 

10. Co studiuje

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin