1. Definicja turystyki:a)Turystyka jest to zespół stosunków i zjawisk, które wynikają z podróży i pobytu osób przyjezdnych, o ile nie następuje w związku z tym osiedlenie się i podjęcie działalności zarobkowej.b)Działalność osób podróżujących i pozostających poza swoim codziennym środowiskiem nie dłużej niż rok, w celach wypoczynkowych, służbowych lub w innych celach.2. Kto jest turystą a kto nim nie jest?-funkcjonariusze straż celnych-pracownicy techniczni-ludy wędrowne- osoby pozostające poza swoim stałym miejscem zamieszkania dłużej niż jeden rok-osoby będące poza swoim stałym miejscem zamieszkania w celach zarobkowych3. Właściwy minister do spraw turystyki:Mirosław Drzewiecki4.Kto odpowiada za agroturystykę?Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi -Marek Sawicki, Drzewiecki -sportu i Turystyki5. Co to jest samorząd gospodarczy i czym sie zajmują izby gospodarcze?
Samorząd gospodarczy - jest organizacyjną formą zrzeszania się przedsiębiorców i podmiotów gospodarczych w celu reprezentowania ich interesów wobec władz państwowych i samorządu terytorialnego. Jego zadaniem jest także organizowanie działań sprzyjających rozwojowi przedsiębiorczości.Izba gospodarcza- wspieranie rozwoju gospodarczegoKto jest członkiem?
6.Najważniejsza organizacja turystykiWTO- Światowa Organizacja Turystyki7. Organizacja turystyczna Basenu BałtyckiegoBTC (Baltic Tourism Commission) - to skrót największej organizacji turystycznej państw basenu Morza Bałtyckiego, zrzeszającej prawie 200 członków z 20 państw ( 9 nadbałtyckich i 11generujących ruch turystyczny do obszaru nadbałtyckiego).Bałtycka Komisja Turystyki poprzez swoją działalność, w tym promocjętakich produktów turystycznych, jak "Rejsy po Bałtyku", odegrałaniezwykle ważną rolę w przełamywaniu barier politycznych rozwojuturystyki nadbałtyckiej, stając się koordynatorem zrównoważonegorozwoju turystycznego regionu.Współczesna turystyka, wsparta na koncepcji "Agendy 21", stała się elementem i stymulatorem międzynarodowej współpracy państw basenuMorza Bałtyckiego, realizujących wytyczne bałtyckiej agendy 21, zwanej agendą "Bałtyk 21".Członkami BTC są;- rządowe, regionalne i lokalne organizacje turystyczne,- miasta i porty,- biznes turystyczny ( linie promowe, linie lotnicze, hotele, biura podróży itp. ).8. Produkt turystyczny 3 elementy:*rdzeń produktu*produkt rzeczywisty*produkt powiększony 9.Potencjał 3 elementy - infrastrukturaa)statyczne (czyli nie zmieniające się w czasie transformacji) np.krajobraz, klimat, kulturab)dynamiczne (czyli ulegające ewolucji w czasie transformacji) np.moda, trendy, wielkość PNB, przepisy prawnec)decyzyjne (czyli decyzyjne kształtowane przez decydentów) np.priorytety władz, sytuacja cenowa, marketing
10. Co studiuje
niusia8