Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
„Moja postać”
01.02.- 05.02.2019r.
1.( 13 , ) „Moja postać”- oglądanie sylwetki człowieka , nazywanie części ciała.(met. E.Gruszczyk- Kolczyńskiej.) Organiz. doświad. pomagających dz. w kształ. świadomości własnego ciała.
· wskazuje i nazywa części swojego ciała
2.( 9 ) „Rysujemy postać”- rysowanie postaci z dbałością o szczegóły .Wdrażanie do korzystania z wiedzy o innych.
· rysuje postać z dbałością o szczegóły
· rozwija ekspresje twórczą
· wypowiada się na temat wykonanej pracy
4.(5, 6, 1 )Zabawy w HOP SIUP- wyjazd do Sali
· zachowanie bezpieczeństwa dzieci –rozmowy na temat bezpiecznej zabawy
· opowiada o swoich przeżyciach w czasie zabaw
· nawiązanie kontaktu z partnerem i grupą.
· ćwiczy w zespole
· zachowuje bezpieczeństwo podczas ćwiczeń
( 5, 6 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5, 6 ) Zabawy ruchowe
• „Imię do imienia” – zab. z wykorzystaniem piłki• „Kto ma to co ja?” – zab. z elem. Orient. Porz.• „Dzieci na spacer-dzieci do domu”- zab. z elem. Orient.porz.
„Sporty zimowe”
08.02.- 12.08.2019r.
1.( 3,5 ) „Sporty zimowe”- praca z obrazkiem Zapoznanie dzieci ze sportami, jakie możemy uprawiać w czasie zimy,
· kolejno wypowiada się podczas rozmów z całą grupą, uczy się słuchania swoich kolegów.
2.( 8 ) „Zimowa poleczka”- zabawy przy muzyce Zapoznanie dzieci ze słowami i melodia piosenki „Pu,
· reaguje ruchem na treść piosenki,
3. ( 9 )”Narciarz”- kolorowanie kredkami ołówkowymi Kolorowanie kredkami ołówkowymi ilustracji przedstawiającej narciarza, dorysowanie brakujących elementów na rysunku: słońca, chmurek, drzewek
· ćwiczy sprawność manualną dłoni,
· próbuje ocenić wykonaną pracę.
4.( 5 )Zestaw Ćwiczeń gimnastycznych metodą R. Labana
· .rozwija ekspresję ruchową i pomysłowość, płynność ruchu poczucie rytmu, siłę i zwinność, umiejętnie reaguje na sygnały
5.( 3 ) „ Zabawa zimowa dzieci”- przyczyna skutek. Przewidywanie następstw
· Układanie historyjki obrazkowej bez ostatniego obrazka .
· Wymyśla samodzielnie zakończenie, określa przyczynę i skutek
Ø ( 13 ) Zabawa fantowa „Kolory”, doskonalenie umiejętności rzutu i chwytania piłki, rozwijanie czujności, i skupienia uwagi\
Ø ( 4 ) Zabawa „Dokończ słowo” – ćwiczenie słuchu fonematycznego i percepcji słuchowej.
Ø ( 6, 5 )Opowieść ruchowa „Sportowcy” przy akompaniamencie pianina: marsz w szeregu, rozgrzewka i ćwiczenia do muzyki
Ø ( 3 )Zabawa ortofoniczna „Rozgrzewka na dworze” – ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach „hu, ha” podczas naśladowania ruchem czynności rozgrzewania się na powietrzu
Ø ( 9 )„Moje ulubione zabawy na śniegu- rysowanie kredkami
Ø ( 13 )„Zimno- ciepło”- zabawa dydaktyczna rozwijająca orientację przestrzenną
Ø ( 8 )Zimowe piosenki – utrwalenie piosenek i zabaw o tematyce zimowej
Ø (1, 5, 6 )Zabawy na śniegu w ogrodzie przedszkolnym
( 5 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5 ) Zabawy ruchowe
-„Wiatr i śnieżynki”- orient- porządkowa
- ‘Lawina”- z el. biegu
- „Kot jest- kota nie ma’- z el czworakowania
- „Kto trafi” – z el celowania
- „Po kładce” – z el. Równowagi”
Zwierzęta egzotyczne.
15.02.2010 – 19.02.2010
1(12, 14, 3).Zwierzyniec –słuchanie wierszy J. Brzechwy. Opisywanie wyglądu wybranych zwierząt egzotycznych z wykorzystaniem ilustracji. Poznawanie zwierząt egzotycznych ,rozwijanie mowy.
· wypowiada się na temat obrazków
· rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta egzotyczne
2. (9)Żyrafa – wykonanie obrazka żyrafy : naklejanie łat wydzieranką z papieru kolorowego, naklejanie zielonej trawy ze zgniecionych kawałków zielonej bibuły
· wydziera i nakleja w odpowiednim miejscu kawałki papieru i bibuły
· wykorzystuje odpowiednie kolory papieru
3. ( 8 ) Wesołe ZOO – osłuchanie z piosenką ,nauka piosenki fragmentami metodą ze słuchu. Zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence- inscenizowanie ruchem
· śpiewa w grupie wspólnie z innymi dziećmi
· podejmuje zabawy rytmiczne przy muzyce
· inscenizuje ruchem tekst
4. (7, 3 )Słoń Trąbalski- teatrzyk sylwet poznawanie wybranych zwierząt egzotycznych. Rozwijanie samdzielnych wypowiedzi dzieci wypowiedzi dzieci
· z uwagą ogląda teatrzyk
· wypowiada się na temat występujących tam postaci i próbuje wyciągać wnioski
5. (6/5 )Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą ruchu rozwijającego W.Sherborne –rozwijanie poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu
· ćwiczy indywidualnie i w parze
· nabywa poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu
Ø Oglądanie kolorowych widokówek ze zwierzętami egzotycznymi ( 9)
Ø Zwierzęce gadanie- ćwiczenie artykulacyjne (11 )
Ø Zwierzęta- składanie w całość pociętych obrazków zwierząt egzotycznych- ćw. analizy i syntezy wzrokowej (14)
Ø Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne - różnego rodzaju klockami-budowanie pomieszczeń dla zwierząt . Zabawy zręcznościowe - nawlekanie koralików, wyszywanie bez igły (10)
Ø Kolorowanie kolorowanek przedstawiających zwierzęta egzotyczne- lepienie z plasteliny, stęplowanie –kształtowanie umiejętności twórczych, rozwijanie sprawności manualnych.( 9)
Ø...
agawa18