NR 28
KARTA PRACY UCZNIA
Jak powstaje film animowany?
PUNKTY
PODPIS RODZICA/ WYCHOWAWCY
IMIĘ I NAZWISKO ……………………………………………..
DATA …………………………………………..
ZADANIA
1. Na podstawie tekstu wyjaśnij następujące pojęcia:
ü rekwizyt- ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ü layout- ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………....
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ü dekoracja- ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ü celuloid- …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ü scenariusz literacki- ………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ü scenariusz obrazkowy- ………………………………………………………………………………………………………………………….
2. Na podstawie tekstu wyjaśnij, czym zajmują się poszczególne osoby:
ü montażysta- ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ü plastyk (animator)- …………………………………………………………………………………………………………………………………
ü scenarzysta- …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ü reżyser- …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ü operator dźwięku- ………………………………………………………………………………………………………………………….
3. Zapisz w punktach wszystkie opisane w tekście etapy powstawania filmu animowanego. Wykorzystaj stwierdzenia zawarte w ramce.
fotografowanie rysunków przez operatora, powstanie scenariusza literackiego, kserowanie poszczególnych rysunków na celuloidzie, powstanie wielkiej księgi z wzorami, malowanie postaci i dekoracji przez plastyka, nagranie dźwięku przez aktorów, zrobienie layoutów, korekta reżysera, powstanie wrażenia ruchu, montowanie taśmy filmowej, opracowanie odgłosów, napisanie muzyki do filmu, powstanie scenariusza obrazkowego, wypisanie wszystkich szczegółów filmu,
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ĆWICZENIA
1. Na podstawie fotoreportażu o powstaniu filmu „Iniemamocni”, stwórz własną księgę z wzorami filmu animowanego.
poncza