algorytmy1.doc

(192 KB) Pobierz
Algorytmy i struktury danych

 

Wyższa Szkoła Technologii Informatycznych w Katowicach

http://www.wsti.edu.pl    e-mail: wsti@wsti.edu.pl

 

Zagadnienia tematyczne z przedmiotu Algorytmy i struktury danych

 

 

Algorytmy i struktury danych

 

1.      Pojęcie typu danych.

2.      Proste typy danych – liczbowe, znakowe, logiczne.

3.      Tablice

4.      Rekordy

5.      Zbiory

6.      Pliki.

7.      Reprezentacja struktur danych.

8.      Pojęcie algorytmu.

9.      Cechy i rodzaje algorytmów.

10.  Metody zapisu algorytmu: opis słowny, schematy blokowe.

11.  Weryfikacja poprawności algorytmów.

12.  Pojęcie niezmiennika, metoda Floyda.

13.  Złożoność obliczeniowa algorytmów – pamięciowa i czasowa.

14.  Złożoność czasowa średnia, pesymistyczna.

15.  O-notacja dla złożoności algorytmów.

16.  Przykład szacowania złożoności czasowej.

17.  Podział algorytmów ze względu na złożoność.

18.  Wyszukiwanie liniowe.

19.  Wyszukiwanie binarne.

20.  Rola wartownika w wyszukiwaniu.

21.  Haszowanie.

22.  Minimalna, doskonała funkcja haszująca.

23.  Metody przezwyciężania kolizji.

24.  Wyszukiwanie wzorca w tekście.

25.  Sortowania przez proste wstawianie.

  1. Sortowanie przez proste wybieranie.

27.  Sortowanie bąbelkowe.

28.  Metoda dziel i zwyciężaj sortowanie szybkie.

29.  Sortowanie drzewiaste.

30.  Sortowanie stogowe.

31.  Abstrakcyjne struktury danych listy.

32.  Abstrakcyjne struktury danych – stosy.

33.  Abstrakcyjne struktury danych – kolejki.

34.  Realizacja fizyczna list, stosów i kolejek.

35.  Grafy – definicja, cechy, rodzaje.

36.  Reprezentacje grafów skierowanych i nieskierowanych.

37.  Pojęcie i definicje drzew.

38.  Cechy drzew – wysokość, moment, rząd itd.

39.  Drzewa binarne, reprezentacja tablicowa.

40.  Operacje na drzewach wstawianie, usuwanie węzłów, równoważenie drzewa.

41.  Sposoby reprezentacji grafów.

42.  Podstawowe operacje na grafach, przeszukiwanie grafu w głąb, wszerz.

43.  Poszukiwanie najkrótszej ścieżki w grafie.

44.  Programowanie dynamiczne.

45.  Minimalne drzewo rozpinające.

46.  Problem komiwojażera.

47.  Algorytmy zachłanne.

48.  Rekurencja – silnia, liczby Fibonacchiego.

49.  Rekurencja w definicjach drzew i list.

50.  Realizacja silni i liczb Fibonacchiego bez rekurencji.

51.  Fraktale – trójkąt Sierpińskiego i krzywa Hilberta.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin