v Temat: Holowanie.
v Cel Poznawczy: Zapoznanie uczestników kursu przepisami dotyczącymi holowania
pojazdów.
v Cel Wychowawczy: Nauczenie uczestników kursu zasad zgodnego z przepisami holowania
v Czas: 20 minut.
v Miejsce: Sala wykładowa.
v Środki dydaktyczne: Komputer, rzutnik lub monitor wielko formatowy, pokaz slajdów (PPS).
Plan zajęć:
1. Zaprezentowanie tematu zajęć.
2. Czym jest holowanie?
3. PORD a holowanie.
4. W jakiej sytuacji holować nie wolno?
5. Podsumowanie.
6. Sprawdzenie utrwalonych wiadomości.
7. Zakończenie i przejście do kolejnego tematu.
Treść Merytoryczna:
Ad:
2. Co nazywamy holowaniem. Różnica między holowaniem a transportowaniem pojazdu innym pojazdem, lub na lawecie.
3. Jakie warunki musimy spełnić aby móc holować pojazd?
a. Ograniczenie prędkości podczas holowania.
b. Światła mijania w pojeździe holującym.
c. Dwaj kierowcy z odpowiednimi uprawnieniami.
d. Sposób i warunki łączenia pojazdu holowanego z pojazdem holującym, uchwyt holowniczy.
e. Oświetlenie i oznakowanie pojazdu holowanego.
f. Hol sztywny i hol giętki, chorągiewka ostrzegawcza.
g. Holowanie na holu giętkim.
h. Holowanie na holu sztywnym.
4. Holować nie wolno.
a. Pojazdu o niesprawnym układzie hamulcowym lub kierowniczym.
b. Pojazdu o układach kierowniczych i hamulcowych uzależnionych od pracy silnika.
c. Pojazdu z przyczepą z wyjątkiem pojazdów członowych.
d. Pojazdem z przyczepą.
e. Holowanie na autostradzie.
a. Przepisy PORD.
b. Hol i sposób połączenia pojazdów.
c. Kiedy holować nie wolno?
michuczy