DYDAKTYKA.doc

(63 KB) Pobierz
Lekcja to:

1. Lekcja to:

a.      Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej

b.     Realizacja treści nauczania

c.      Forma organizacyjna nauczania dla realizacji celów dydaktycznych przez treści  nauczania w ciągu ustalonego czasu

 

2. Szkolenie dorosłych oparte jest w dużym stopniu o:

a.      Umiejętność obserwacji

b.     Prowadzenie dyskusji

c.      Samokształcenie

3. Środki dydaktyczne to:

a.      Materiały szkolne

b.     Struktura przedmiotu i treści

c.      Przedmioty materialne stosowane w nauczaniu do lepszego poznania rzeczywistości

 

4. Zasada poglądowości w nauczaniu to:

a.      Przedstawianie własnego poglądu

b.     Rozpoznanie stanowiska słuchaczy

c.      Korzystanie ze środków dydaktycznych w celu lepszego poznania prezentowanych na lekcji treści nauczania                                                                                       

                                                                                                        

5. Dydaktyka to;

a.      Nauka o nauczaniu i uczeniu się

b.     Nauka o psychice człowieka

c.      Nauka o społeczeństwie

6. Nauczanie to proces;

a.      Planowa i systematyczna praca nauczyciela z uczniami, mająca na celu wywołanie pożądanych, trwałych zmian w postępowaniu, predyspozycjach i części osobowej pod wpływem uczenia się i opanowania wiedzy, przeżywania wartości i działań praktycznych.

b.     Systematyczna praca nauczyciela z uczniami

c.      Opanowania wiedzy

 

7. Przez metodę kształcenia należy rozumieć:

a.      Właściwości merytoryczne

b.     Zdobywanie kwalifikacji i doświadczenia nauczyciela

c.      Określony sposób pracy nauczyciela z uczniami, umożliwiający im dochodzenie do opanowania określonych wiadomości i umiejętności oraz rozwijania zdolności i zainteresowań poznawczych.

 

8. Do metod prowadzenia zajęć praktycznych należą;

a.      Pokaz

b.     Instruktaż

c.      Pogadanka

 

9. Do jakich metod zaliczysz wykład:

a.      Podających

b.     Problemowych

c.      Praktycznych

 

10. Dobór metod nauczania zależy między innymi od:

a.      Zrozumienia materiału,  sprawdzenia pracy domowej, wykorzystania i wzbogacenia poznanych zagadnień

b.     Celów lekcji, treści, poziomu intelektualnego słuchaczy, czasu, bazy dydaktycznej

c.      Przebiegu procesu kształcenia

 

11. Ćwiczenie polega na:

a.      Wymianie informacji i poglądów

b.     Wielokrotnym wykonywaniu określonych czynności w celu uzyskania coraz wyższej sprawności

c.      Kierowanej rozmowie nauczyciela z uczniami

 

12. Która z podanych definicji dydaktyki jest właściwa:

a.      Dydaktyka to nauka o uczeniu się

b.     Dydaktyka to nauka o nauczaniu

c.      Dydaktyka to nauka o nauczaniu i uczeniu się

13. Zasada łączenia teorii z praktyką polega na:

a.      Stopniowaniu trudności

b.     Ilustracji treści nauczania przedmiotami materialnymi

c.      Przygotowaniu słuchacza do racjonalnego posługiwania się wiedzą w różnych sytuacjach praktycznych.

 

14. Metoda stosowana w nauczaniu praktycznym to:

a.      Pokaz, instruktaż

b.     Dyskusja

c.      Wykład

15. Zasada łączenia teorii z praktyką polega na:

a.      Umiejętności uczenia się

b.     Indywidualizacji

c.      Przygotowaniu ucznia do racjonalnego posługiwania się wiedzą w rozmaitych sytuacjach praktycznych.

 

16. Treści nauczania to:

a.      Formy nauczania

b.     Zasób faktów, pojęć, prawidłowych związków i treści przekazywanych przez nauczyciela oraz bezpośrednio opanowanych przez uczniów w procesie kształcenia.

c.      Opanowanie przez uczniów wiedzy w procesie kształcenia

 

17. Środki dydaktyczne to:

a.      Przedmioty, które dostarczają uczniom określonych bodźców sensorycznych oddziaływujących na ich wzrok, słuch, dotyk  - ułatwiają bezpośrednie i pośrednie poznawanie rzeczywistości

b.     Materiał do podstawowego i gruntowego opanowania 

c.      Struktura przedmiotu i treści

18. Lekcja to:

a.      Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej

b.     Poznawanie i rozumienie pewnych pojęć w określonym czasie.

c.      Organizacyjna forma nauczania oparta na realizacji określonych zadań dydaktycznych w ciągu ustalonego czasu.

 

19. Fazy jednostki lekcyjnej to:

a.      Wstęp, część właściwa, zakończenie

b.     Miejsce uczenia się, czas zajęć

c.      Konsultacje, kolokwia

 

20. Szkolenie dorosłych oparte jest w dużym stopniu o:

a.      Umiejętność obserwacji

b.     Prowadzenie dyskusji

c.      Samokształcenie

 

21. Przygotowanie instruktora do lekcji polega na:

a.      Przygotowaniu pytań i odpowiedzi

b.     Przygotowaniu merytorycznym, metodycznym i organizacyjnym

c.      Przygotowaniu planu zajęć

 

22. Zasady nauczania to:

a.      Różnice w tempie pracy poszczególnych uczniów

b.     Bezpośrednie poznawanie rzeczy i zjawisk

c.      Ogólne normy postępowania dydaktycznego stosowane w celu osiągnięcia założonych celów dydaktycznych

 

23. Dydaktyka zajmuje się w szczególności:

a.      Oceną pracy nauczyciela

b.     Wskazywaniem celów, doborem treści, metodami pracy, zasadami nauczania oraz warunkami działalności dydaktycznej

c.      Czynnościami i procesami umożliwiającymi poznanie społeczeństwa

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin