Jeśli nie uczysz się na błędach, popełnisz je ponownie.rtf

(5 KB) Pobierz

Jeśli nie uczysz się na błędach, popełnisz je ponownie

 

 

Niemal wszystkie nasze życiowe działania opatrzone są w większym lub mniejszym stopniu niepowodzeniami. Niepowodzenia czy błędy, które popełniamy, są nieodłączną częścią naszego życia. Popełniając błędy, uczymy się, jak nie należy postępować, aby nie narazić się na kłopoty. Każdy z nas pamięta przesolone ziemniaki, przypaloną żelazkiem bluzkę czy koszulę, błędy w nauce prowadzenia samochodu itd.

 

Większość z nas wyciąga wnioski z faktu doznanego niepowodzenia, ponieważ w ten sposób narażamy się albo na niebezpieczeństwo, albo na straty finansowe. Jeśli strata jest niewielka, wówczas większość ludzi przechodzi nad tym problemem do porządku dziennego i nie przywiązuje do sprawy większej wagi. Gorzej jest, kiedy ponosimy straty finansowe, a im one są większe, tym gorzej znosimy niepowodzenie.

 

Przypomina mi się zabawna historia z Belgradu, gdzie odbywał się bal noworoczny naszej firmy. Przyjechali najlepsi Menedżerowie z całej Europy. Najlepszy hotel w Belgradzie i – pełna gala.

 

Przed wyjazdem na tę imprezę kupiłem dość drogą białą koszulę. Jakież było moje zdziwienie, kiedy wyciągnąłem ją z opakowania i zobaczyłem, że mankiety zapinane są na spinki, a ja nie miałem ze sobą żadnych spinek. Za godzinę rozpoczęcie balu, a ja nie miałem jak spiąć mankietów. Ale życie nauczyło mnie, że zawsze trzeba sobie dawać radę i wówczas również poradziłem sobie.

 

Ta historia nauczyła mnie, by za każdym razem sprawdzać, co kupuję.

 

Popełniane błędy uczą nas w sposób najskuteczniejszy. Nie z każdej jednak sytuacji wyciągamy wnioski i często zdarza się, że jakiś błąd popełniamy powtórnie, dziwiąc się samym sobie, jak mogliśmy drugi raz postąpić tak samo. Znam również osoby, które jeden błąd potrafią popełnić wiele razy i niczego ich to nie uczy.

 

A jak jest w MLM?

 

Doświadczeni Liderzy MLM wiedzą, że ten rodzaj biznesu oparty jest na popełnianych błędach. Niemal każde działanie początkującego dystrybutora prowadzi do niepowodzenia. Trudno się dziwić, że tak właśnie jest, bo skąd „młody” Lider MLM-u ma wiedzieć, w jaki sposób należy skutecznie działać? Przecież nie skończył żadnej szkoły MLM, nie miał do tej pory żadnych zajęć z tego rodzaju biznesu w żadnej szkole, którą ukończył.

 

Jak zatem wygląda początek działalności takiej osoby, wszyscy wiemy. Po krótkim okresie zaczynają opadać mu emocje i w końcu, zniechęcony, poddaje się, zamiast uczyć się po kolei wszystkich elementów tego biznesu.

 

Zastanawiające jest to, że wiele osób w MLM popełnia na okrągło ten sam błąd lub cały zespół błędów i, widząc brak efektów swojego działania, nie zmieniają stylu pracy. Zastanawia mnie również to, jak to jest, że wiele osób dochodzi do jakiegoś poziomu biznesowego i tkwi w jednym miejscu wiele miesięcy lub wiele lat. Są przecież świetne szkolenia, świetna literatura, a co najciekawsze, są również Sponsorzy, którzy potrafią podpowiedzieć i nauczyć.

 

Myślę, że można przyjąć taką tezę, że te osoby osiągnęły swój wcześniej wyznaczony pułap, czyli poziom, w który wcześniej uwierzyły, że potrafią go osiągnąć. Po jego osiągnięciu zatrzymały się w miejscu, bo albo mają kłopoty z ustaleniem kolejnych celów, albo notorycznie powtarzają błędy, które nie pozwalają im wznosić się na wyższe poziomy w firmie.

 

Poznałem wiele osób uważających się za Liderów, które moim zdaniem popełniają kardynalne błędy marketingowe i nie dopuszczają do siebie nawet myśli, że cokolwiek mogą robić niewłaściwie. I nawet kiedy wskazujemy im te błędy, tłumacząc, że nie pozwalają one ruszyć z miejsca i pójść dalej w biznesie, to upierają się przy swoim. Nawet jeśli przypominamy im, że od miesięcy stoją w jednym miejscu, to nie chcą zrozumieć, że ich działania oparte są na błędnym sposobie myślenia, a z tego wynika błędny sposób działania, który prowadzi do niepowodzeń.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin