scenariusz_11_2006_miasteczko_pelne_radosci.doc

(33 KB) Pobierz
Miasteczko pełne radości

Miasteczko pełne radości 

 

 

Przewidywane osiągnięcia ucznia:

uważnie słucha czytanych tekstów,

samodzielnie czyta tekst i analizuje jego treść,

swobodnie wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu,

wymienia ulubione zabawy dziecięce i podaje ich zasady,

samodzielnie redaguje i zapisuje zdania na podany temat,

wskazuje podmiot i orzeczenie bez używania nazw części zdania,

stosuje poprawny zapis własnego imienia, nazwiska i adresu,

aktywnie uczestniczy w zespołowych grach i zabawach ruchowych,

przestrzega reguł gry i zasad bezpiecznego zachowania się podczas zabawy,

twórczo realizuje zadania plastyczne.

Potrzebne będą:

„Świerszczyk” nr 11/2006,

duże arkusze szarego papieru, grube mazaki, szarfy, woreczki gimnastyczne, koła hula-hoop, skakanki.

 

 

 

Przebieg zajęć:

„Karuzela” – zabawa ruchowa ze śpiewem (zgodnie z opisem w: Roman Trześniowski „Zabawy i gry ruchowe”, Sport i Turystyka, Warszawa 1974, s. 88).

Ustalenie, gdzie można jeździć na różnego typu karuzelach.

 

Czytanie wiersza Marcina Brykczyńskiego „Bardzo wesołe miasteczko” („Świerszczyk” nr 11/2006 s. 2).

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat atrakcji w wesołym miasteczku (typy zabaw, charakter, miejsce) – odwołanie się do utworu i własnych doświadczeń dzieci.

Wyliczanie urządzeń i krótka charakterystyka ich działania.

Zwrócenie uwagi na konieczność zachowania zasad bezpiecznego zachowania się podczas zabaw w wesołym miasteczku.

 

Samodzielne redagowanie i zapisywanie zdań na temat zabaw w wesołym miasteczku, np.: W wesołym miasteczku kręcą się dwie duże karuzele. Chłopiec jeździ samochodzikiem. Dziewczynki huśtają się na huśtawkach. Odważne dzieci wsiadły do wagoników diabelskiego młyna. 

Wskazanie w każdym zdaniu podmiotu i orzeczenia (bez używania nazw – podkreślanie nazwy czynności i nazwy jej wykonawcy).

 

Rozwiązywanie zagadek i rebusów tematycznych: „Bajeczka matematyczna” („Świerszczyk” nr 11/2006, s. 8), „ Pokolejka” (s. 9), „ Kto zagadki ładnie zgadnie, tego nuda nie dopadnie” (s. 18, 19).

Weryfikacja rozwiązań, indywidualne zapisywanie haseł na tablicy (ćwiczenie poprawnej pisowni) i ich zespołowe sprawdzanie.

 

Raz dokoła, czyli niech nikogo nie ominie jazda na diabelskim młynie! – indywidualne rozwiązywanie zadania konkursowego, wypełnianie kuponów („Świerszczyk” nr 11/2006, s. 12,13).

Przypomnienie zasad poprawnego pisania adresu.

 

◙ „Zabawy w miasteczku z naszej wyobraźni”.

• Wykonanie w kilkuosobowych zespołach ilustracji wybranego urządzenia z wesołego miasteczka (np. karuzeli, kolejki, diabelskiego młyna, łodzi, elektrycznych samochodzików, łódek) na dużych arkuszach szarego papieru. Zamocowanie prac plastycznych dzieci w różnych, oddalonych od siebie miejscach sali.

• Przeprowadzenie zawodów zespołowych (każda konkurencja przy innej ilustracji), np.:

– strzelnica rzucanie woreczkami gimnastycznymi do obręczy z szarf;

diabelski młynprzechodzenie przez szarfę w wyznaczonym czasie (1 minuta dla każdego zawodnika);

karuzela – przeskakiwanie przez skakankę kręconą przez dwie osoby;

łódki – kręcenie kółkiem hula-hoop w wyznaczonym czasie;

samochodziki – wyścig w półpętach (dzieci w parach obejmują się ramionami, nakładają złożoną na połowę szarfę na stawy skokowe wewnętrznych nóg i ścigają się według ustalonych wcześniej zasad, np. biegiem, marszem, skokami).

Podsumowanie wyników uzyskanych przez poszczególne zespoły, wręczenie nagród (np. cukierków, naklejek, pieczątek).

 

Wyliczanie zalet wesołego miasteczka jako miejsca zabaw i rozrywek dla dzieci i dorosłych, zaplanowanie klasowej wyprawy (wycieczki) do pobliskiego wesołego miasteczka.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin