Listopad 2009
Ośrodki zainteresowań
1. Pada deszcz.
2. Zimno, coraz zimniej.
3. Ulubione zwierzęta.
4. Nasze ulubione bajki.
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
PADA DESZCZ
02.11. – 05.11. 2009r.
1.(11 / 3) „Kiedy pada”- rozmowa na podstawie wiersza
J. Kulmowej, ilustracji oraz przeżytych doświadczeń.
· dziecko opowiada o własnych spacerach i zachowaniach w czasie deszczu;
· wie jak należy się ubrać w deszczową pogodę,
2.(8) „Deszczyk” - nauka piosenki
· zabawy ruchowe na tle piosenki,
· rozwijanie poczucia rytmu
3.( 3/9 ) „ Kto się boi deszczu”?- rozmowa w oparciu o ilustrację, prowadzenie prostych doświadczeń z dziećmi. Parasol – wykonanie parasoli z kolorowego papieru ;
· interesuje się zjawiskami z zakresu przyrody, zna oznaki pogody późnojesiennej.
· wykonuje zadanie wg wzoru,
4.(11/ 9 )Zabawa dydaktyczna „Ubieramy lalki na późnojesienny spacer”;
· poznanie nazw ubrań i ich zastosowania.
· kolorowanie odpowiednich ubrań.
5.( 5)Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – prowadzony metodą opowieści ruchowej.
wykonuje ćwiczenia zgodnie z BHP
Ø ( 14 )„Deszcz i kałuże” - potrafi pokolorować kałuże i narysować duży deszcz mazakiem.;
Ø (11 )„Rozpoznaj i nazwij, jaki to deszcz” uczestniczą w ćwiczeniach słuchowych
Ø ( 2/ 11 )Spacer – obserwowanie zjawiska atmosferycznego jakim jest wiatr.
Ø ( 13 )Zabawa dydaktyczna „Co się zmieniło”
Ø ( 3 )Ćwiczenia ortofoniczne „Wieje i pada” – naśladowanie szumu wiatru, padającego deszczu, chodzenia po kałużach itp.
Ø ( 8 )„Taniec w deszczu” – zabawy przy muzyce do melodii „Deszczowa piosenka”
Ø (11/3 )Zgaduj – zgadula „Co wiemy o jesieni” utrwalanie wiadomości, rozwijanie zainteresowań przyrodą.
Ø ( 9/4 )Kolor niebieski zapoznanie z kolorem.
( 5 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5 ) Zabawy ruchowe
- orient. – porząd. „Deszczowe chmury”
- zabawa z elem. skoku „Kałuże”.
- orientacyjno-porządkowa „Słońce świeci-deszcz pada”
- z elementem czworakowania Kto idzie na spacer
ZIMNO CORAZ ZIMNIEJ
09.11.- 13.11.2009r.
1.( 11 /3 ) „Ubieramy się odpowiednio do pogody”- utrwalenie znajomości nazw części garderoby oraz określanie sytuacji, w których ten ubiór jest wykorzystywany
· zna nazwy ubrań i wie w jakiej kolejności należy je wkładać
2.( 9 )„W naszej szafie”- wycinanie i ozdabianie garderoby na chłodne dni.
· wykonuje pracę zgodnie ze wzorem.
· poprawne trzymanie nożyczek
3. (11/4 )„Na jaką pogodę te buty?”- zab. dydakt. połączona ze słuchaniem wiersza D. Gellner „Złote kapcie”
· potrafi przyporządkować buty do pory roku oraz do pogody
4.( 13 )„Dzień i noc”- rozmowa na temat „ Czym różni się dzień od nocy?”
· Potrafi wskazać różnice, wie, gdzie jest o danej porze dnia, czym zajmuje się, jak zmienia się niebo i otoczenie
Ø ( 13 )„Zabawa dydaktyczna „Znajdź buty do pary”, wyjaśnienie pojęcia para. Porównywanie butów, dostrzeganie i określanie różnic;
Ø ( 11 ) „Jesienne zabawy na podwórku” układamy treść do ilustracji - Wie jak należy się ubrać gdy wychodzi zimną porą na dwór, umie ułożyć tytuł do historyjki.
Ø ( 8 ) „Listopadowa piosenka” – osłuchanie i nauka piosenki;
Ø ( 3 ) Zabawa ortofoniczna „Zła pogoda” ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach: chlap, chlup, plusk, szur, ciur, kap.
Ø ( 6/11 )”Jesienny masaż” – zabawa w parach - komunikowanie się przez dotyk.
Ø (14/15 ) Wyjście do biblioteki na głośne czytanie;
Ø ( 1/4 ) Zabawy wg indywidualnych preferencji, wyrabianie umiejętności zorganizowania sobie miejsca zabawy.
Ø ( 10 ) Kompozycja ze sznurka i kolorowych nici – rozwijanie zainteresowań plastycznych i umiejętności twórczych. Ćwiczenie pamięci wzrokowej
Zabawy ruchowe :
- orientacyjno – porządk. „Taniec liści”,
- z elem. skoku : „ Myszki”,
- z elem. przeciągania: „ Porządki”.
NASZE ULUBIONE BAJKI.
23.11.2009r – 27.11.2009r.
1.( 3..)„ Poczytaj mi mamo” -zabawa muzyczno- ruchowa do wiersza "Lokomotywa" J. Tuwima. Rozmowa na temat przeczytanego wiersza, zwrócenie uwagi na rytmiczność wiersza i obrazowe przedstawienie pracy lokomotywy,
· potrafi w sposób ekspresyjny zilustrować ruchem i gestem treść „Lokomotywy” J. Tuwima,
2.( 8)„ Nasze małe muzykowanie”- zabawy rytmiczne i umuzykalniając
· reagowanie na zmianę tempa odpowiednim ułożeniem ciała;
3.( 3,4) :Co to za bajka:- rozpoznawanie ilustracji i dobieranie postaci znanych bajek,
· wymienia tytuły bajek.
4( 3, 14, 15) ,„Światowy Dzień Pluszowego Misia” – wyjście do biblioteki .
· kulturalnie zachowuję się w bibliotece,
5.( 9 ) Moja ulubiona postać z baki – zamalowywanie postaci farbami plakatowymi
...
Marusia901