Kwiecień 2010
Ośrodki zainteresowań
1. Wielkanocne tradycje
2. W wiejskiej zagrodzie
3. Wiosna w ogrodzie
4. Przedszkolak ekologiem – Dzień Ziemi.
5. Przylot ptaków – bociany
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
Wielkanocne tradycje
29.03.- 03.04.2010r.
1.(15/3 / ) „Nadchodzi Wielkanoc” – zapoznanie ze zwyczajem i tradycjami wielkanocnymi
· umie wypowiadać się w prostej formie zadaniowej
· zna zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi
2.( 8) „Piosenka wielkanocna”- osłuchanie
i nauka piosenki
· śpiewa poznaną piosenkę,
3. ( 4/3 )„Przygoda wielkanocna” – historyjka obrazkowa
· rozumie związki przyczynowo – skutkowe
· cierpliwie czeka na swoją kolej wypowiedzi
4.( 9 ) „Kolorowe jajka” – różne sposoby ozdabiania i wykonywanie wielkanocnych pisanek.
· starannie i precyzyjnie ozdabia pisanki według własnego pomysłu
5. ( 5 /6 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony metodą twórczą W. Sherborne – kształcenie umiejętności dzielenia przestrzeni
· potrafi nawiązać kontakt z innymi
Ø ( 9 )„Świąteczne kartki” – wycinanie elementów ze starych kartek świątecznych, komponowanie swoich pomysłów, rozwijanie wyobraźni
Ø ( 14 ) „Jak pokolorować pisankę” – ćw koordynacji wzrokowo - -ruchowej, kolorowanie jajek odpowiednimi kolorami
Ø ( 3 )Prima aprilis – słuchanie i nauka wiersza B. Grabowskiej
Ø ( 3 /12 )Ćwiczenie narządów artykulacyjnych – rozpoznawanie i naśladowanie głosów zwierząt „baranek, kura, kogut, kurczątka) ćwiczenie warg, języka
Ø ( 3/14/15 ) „Wielkanocne zagadki” – rozwiązywanie zagadek i próby ich układania, ćw logicznego myślenia i skupiania uwagi.
Ø ( 14/3 ) Wielkanocna bajeczka” – słuchanie opowiadania A. Galicy
Ø (8 )Słuchanie piosenek o wiośnie
Ø ( 2 )Zabiegi , higieniczno sanitarne
Ø (6/11 )Spacery w okolicy przedszkola – obserwacja przyrody
( 5, 6 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5, 6 ) Zabawy ruchowe
• „Imię do imienia” – zab. z wykorzystaniem piłki• „Kto ma to co ja?” – zab. z elem. Orient. Porz.• „Dzieci na spacer-dzieci do domu”- zab. z elem. Orient.porz.
W wiejskiej zagrodzie
06.04.- 09.04.2010r.
1.( 12/14 ) Zwierzęta z wiejskiego podwórka – zagadki słowne i słuchowe
· rozpoznaje wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka
2. ( 13/3 ) „ Co dają nam zwierzęta” – określanie roli zwierząt w życiu człowieka.
· wie co dają nam zwierzęta
3. (5/6 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony met. zadaniową wg K. Wlaźnik.
· wykonuje ćw. zademonstrowane przez nauczycielkę,
4.( 9 ) „Moje ulubione zwierzątko” -praca plastyczna
· projektuje swoją pracę
Ø ( 9 )Odszukiwanie zwierząt na rysunku, nazywanie ich kolorowanie;
Ø ( 3/14 )Ćwiczenia słuchowe. Podział na sylaby nazw zwierząt,
Ø ( 1/10 ).Lepienie z plasteliny wybranych zwierząt mieszkających na wiejskim podwórku ćw spr manualnej i wyobraźni.
Ø ( 1/4 )Gry i zabawy stolikowe z kostką i pionkami, poznanie zasad gry ćw umiejętności przeliczania oczek na kostce.
Ø ( 12 ).Zabawa dydaktyczna „Czy to są moi rodzice” – odszukiwanie obrazków młodych zwierząt i przyklejanie ich obok „rodziców”.
Ø ( 3 ).Ćwiczenie narządów artykulacyjnych – rozpoznawanie i naśladowanie głosów zwierząt „baranek, kura, kogut, kurczątka) ćwiczenie warg, języka, podniebienia miękkiego).
Ø (13 ).”Ile dziś nas jest” – przeliczanie dzieci w przedszkolu.
Ø ( 12 /3 ).Zabawa dydaktyczna „O, którym zwierzęciu mówią” – ćwiczenie w mówieniu, kojarzenie opisu słownego z konkretnych zwierzątkiem.
„Na wiejskim podwórku” -naśladowcza
„ Bocian i żaba” orien – porządkowa
„Motyle” z el biegu
Wiosna w ogrodzie
12.04.- 16.04.2010r.
1.( 13 ) Zabawy matematyczne: rozwijanie
zdolności do przyjmowania własnego punktu
widzenia.- wg koncepcji p. Gruszczyk Kolczyńskiej
· różnicuje kierunki: do przodu, do tyłu, w góre w dół
· rozumie znaczenie wyrażeń „ na, pod, za, obok,.
2.( 8 )„W naszym ogródeczku” – osłuchanie i nauka piosenki. Kształcenie słuchu i pamięci muzycznej
· dz. samodzielnie umie zaśpiewać piosenkę;
3.( 11/12 ) „Wiosenne prace w ogrodzie” – zapoznanie w oparciu o ilustracje z kolejnymi etapami prac w ogrodzie.
· dz. opowiada o pracach w ogrodzie i wie jakie narzędzia trzeba użyć.
4.(3/12) „Mały żółty tulipanek i jego goście”- słuchanie opowiadania wg M. Różyckiej” Poznanie budowy tulipana (cebulka, łodyga, liście, kwiat).
· zna budowę tulipana
5..( 8 )„Wiosenny tulipan” –wykonani pracy plastycznej rozwijanie umiejętności plastycznych
· potrafi wykonać pracę plastyczną, zadbać o jej estetyczny wygląd
Ø ( 4 )Zabawy konstrukcyjne w grupach – wyrabianie umiej planowania pracy i umiej komunikowania się podczas budowania
Ø ( 2,3) Zabiegi , higieniczno sanitarne – prawidłowo wykonuje podstawowe czynności higieniczne (podciąga rękawy, dokładnie myje ręce)
Ø ( 7 ; 1) Zabawy w kącikach tematycznych –, podejmowanie prostych zabaw tematycznych zgodna zabawa w zespole
Ø ( 10 )Układanie puzzli wg wyboru i możliwości indywidualnych, ćw analizy i syntezy wzrokowej.
Ø ( 14 ).Łączenie rysunków kwiatów z wazonem, dorysowanie listków, kolorowanie
Ø ...
Marusia901