Październik 2010
Ośrodki zainteresowań
1. Poznajemy zasady ruchu ulicznego.
2. Na poczcie.
3. Jesień w lesie.
4. Przyroda przygotowuje się do zimy.
Opracowanie:
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
NA POCZCIE
11.10. – 15.10.2010r.
1.(1/ 3) „Na poczcie”- wypowiedzi dzieci w oparciu o ilustracje przedstawiające pocztę. rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się, słuchania
· dz. wie, co można załatwić na poczcie, wie jak wygląda skrzynka pocztowa, buduje poprawne wypowiedzi
2.( 9 ) „ Znaczki pocztowe” – projektowanie znaczków wg własnych pomysłów dzieci.
· projektuje i wykonuje samodzielnie znaczek pocztowy, stosując poznane techniki plastyczne.
3. ( 7 / 3) „ Dwa listy” – teatrzyk sylwet do tekstu
H Bechlerowej.
· wypowiada się na temat obejrzanego teatrzyku,
· potrafi powiedzieć kto występował w teatrzyku,
4( 5/6) „ Tor przeszkód” – zabawy ruchowe z elementem rywalizacji w ogrodzie przedszkolnym.
· zgodnie współdziałają w grupie z rówieśnikami,
5. (4 / 3) „ Droga listu od nadawcy do adresata” – historyjka obrazkowa.
· układa samodzielnie historyjkę obrazkową,
układa opowiadanie do obrazków,
Ø ( 1 )Zabawy dowolne wg zainteresowań w kącikach tematycznych.
Ø (1/7) Zabawy w teatrzyk.
Ø ( 3 /13) „ Rymy” – zabawa dydaktyczna.
Ø ( 1/3 )„ Poczta” – zorganizowanie kącika zabaw tematycznych, segregowanie przedmiotów zgromadzonych w kąciku, rozmowa na temat pracy na poczcie.
Ø ( 2 )Wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole.
Ø (1/8 )Zabawa ruchowa z wykorz. muzyki z Klanzy ,,Orzeszki’’.
Ø ( 13),,Jaki to kolor?’’ – utrwalenie nazw podstawowych kolorów.
Ø ( 1/14) Zabawa ,,Głuchy telefon.
Ø ( 4 ) Konstruowanie budowli z klocków – podejmuje próbę budowli;
Ø ( 8 ) „Chodzi listonosz” - Zabawy przy piosence.-wesoło bawi się przy piosence, śpiewa z rówieśnikami.
6.( 8 )„ Nasze małe muzykowanie”- zabawy rytmiczne i umuzykalniając. uwrażliwienie na zmiany dynamiczne, rozpoznawanie i tworzenie kontrastów dynamicznych cicho – głośno
· reagowanie na zmianę tempa odpowiednim ułożeniem ciała;
· rozwijanie poczucia rytmu
7. ( 13 ) „ W torbie listonosza” – zabawa dydaktyczna.
· porównuje liczebność zbiorów, używając określeń: tyle samo, więcej, mniej,
· liczy elementy podzbiorów,
· stosuje liczebniki główne i porządkowe,
8. ( 9 ),,List do mamy’’ – rysowanie listu do rodziców z wykorzystaniem kredek
· wie co narysować dla rodziców, aby im się podobało
· stosuje co najmniej kilka kolorów
· dba o estetyczny wygląd pracy
9. ( 15/3/1) Wycieczka do urzędu pocztowego.
Zapoznanie z instytucjami użyteczności społecznej – pocztą.
· wie na czym polega praca listonosza,
· potrafi uważnie słuchać i kulturalnie zachowuje się podczas wycieczki.
Ø ( 8 ) Śpiewanie piosenek z repertuaru przedszkola – utrwalenie słów i melodii.
Ø ( 5/11/12)Wyjście do ogrodu przedszkolnego – obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze – grabienie liści
Ø ( 8/13),,Słuchamy bębenka’’- odtwarzanie liczby słyszanych dźwięków za pomocą zbioru krążków
Ø ( 3/ 14)Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie na zawieszone na nitce liście.
( 5/6 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5/6 ) Zabawy ruchowe
,,Poczta lotnicza”,orient. – porządk.
„ Poczta”, z elem. toczenia
„ Popraw czapkę”.z elem. równowagi em. toczenia
POZNAJEMY ZASADY RUCHU ULICZNEGO
04.10.-08.10.2010r.
1.(3/6/10) „Na ulicy" - historyjka obrazkowa . - zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach, przestrzeganie zasad ruchu drogowego, znaków ostrzegawczych, sygnalizacji świetlnej.
· zna podstawowe zasady mchu drogowego i znaczenie kolorów w sygnalizacji świetlnej.
·
2.(5/6)„Ruch uliczny” - zestaw ćwiczeń gimnastycznych, wdrażanie do prawidłowej reakcji dzieci na sygnał słowny i wzrokowy.
· aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach
· reaguje na polecenia naucz.
3. ( )„Poznajemy pojazdy” – utrwalenie nazw środków transportu oraz określanie ich przeznaczenia.
· rozpoznaje odgłosy z najbliższego otoczenia
4.( 9 )„Pojazdy” – wydzieranka z kolorowego papieru .
· dziecko wypełnia kontury i doprowadza pracę do końca.
5. ( 3/13)„ Na ulicy”- osłuchanie i nauka wiersza.
· recytuje wiersz wspólnie z rówieśnikami,
Ø (1/4 )Samorzutnie podejmowana aktywność dzieci: zabawy w kącikach, działalność kreatywna: kolorowanie, wycinanie, konstruowanie.
Ø ( 9 )„Samochody” – kolorowanie obrazków, właściwe trzymanie i nacisk kredki
Ø (3/14) Ćwiczenia ortofoniczne i emisyjne w oparciu o krótkie teksty.
Ø ( 15/3 ) Spotkanie z policjantem - rozmowa na temat bezpiecznego poruszania się po drogach, przekraczanie jezdni w miejscach oznakowanych sygnalizacją świetlną, zapoznanie z umundurowaniem policjanta oraz czynnościami wykonywanymi przez niego.
Ø (13/ 14) . Zabawa dydaktyczna „Pojazdy jadą” – różnicowanie pojazdów, umiejętność naśladowania właściwego ruchu.
...
Marusia901