pażdziernik P..doc

(158 KB) Pobierz

                                    

                                   Październik 2010

 

        Ośrodki zainteresowań 

 

1.     Poznajemy zasady ruchu ulicznego.

2.     Na poczcie.

3.     Jesień w lesie.

4.     Przyroda przygotowuje się do zimy.

 

 

                                                                                                                                  Opracowanie:

                                                                        

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                              NA POCZCIE              

                                              11.10. – 15.10.2010r.

                               

 

 

1.(1/ 3) „Na poczcie”- wypowiedzi dzieci w oparciu o ilustracje przedstawiające pocztę. rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się, słuchania

·         dz. wie, co można załatwić na poczcie, wie jak wygląda skrzynka pocztowa, buduje poprawne wypowiedzi

 

2.( 9 ) „ Znaczki pocztowe” – projektowanie znaczków wg własnych pomysłów dzieci.

·         projektuje i wykonuje samodzielnie znaczek pocztowy, stosując poznane techniki plastyczne.

 

3. ( 7 / 3) „ Dwa listy” – teatrzyk sylwet do tekstu

H Bechlerowej.

·         wypowiada się na temat obejrzanego teatrzyku,

·         potrafi powiedzieć kto występował w teatrzyku,

 

4( 5/6) „ Tor przeszkód” – zabawy ruchowe z elementem rywalizacji w ogrodzie przedszkolnym.

·        zgodnie współdziałają w grupie z rówieśnikami,

·        wykonuje ćwiczenia z elementem rywalizacji

 

5. (4 / 3) „ Droga listu od nadawcy do adresata” – historyjka obrazkowa.

·         układa samodzielnie historyjkę obrazkową,

układa opowiadanie do obrazków,

 

 

Ø         ( 1 )Zabawy dowolne wg zainteresowań w kącikach tematycznych.

 

Ø         (1/7) Zabawy w teatrzyk.

 

Ø         ( 3 /13) „ Rymy”zabawa dydaktyczna.

 

Ø      ( 1/3 )„ Poczta” – zorganizowanie kącika zabaw tematycznych, segregowanie przedmiotów zgromadzonych w kąciku, rozmowa na temat pracy na poczcie.

 

Ø         (  2 )Wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole.

 

Ø (1/8 )Zabawa ruchowa z wykorz. muzyki z Klanzy ,,Orzeszki’’.

 

Ø (  13),,Jaki to kolor?’’ – utrwalenie nazw podstawowych kolorów.

 

Ø (  1/14) Zabawa ,,Głuchy telefon.

 

Ø   ( 4 )  Konstruowanie budowli z klocków – podejmuje próbę budowli;

 

Ø ( 8 ) „Chodzi listonosz” - Zabawy przy piosence.-wesoło bawi się przy piosence, śpiewa z rówieśnikami.

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                             

              

                               

                               

 

 

6.( 8 )„ Nasze małe muzykowanie”- zabawy rytmiczne i umuzykalniając. uwrażliwienie na zmiany dynamiczne, rozpoznawanie i tworzenie kontrastów dynamicznych cicho – głośno

·         reagowanie na zmianę tempa odpowiednim ułożeniem ciała;

·         rozwijanie poczucia rytmu

 

7. ( 13 ) „ W torbie listonosza” – zabawa dydaktyczna.

·         porównuje liczebność zbiorów, używając określeń: tyle samo, więcej, mniej,

·         liczy elementy podzbiorów,

·         stosuje liczebniki główne i porządkowe,

 

8. ( 9 ),,List do mamy’’ – rysowanie listu do rodziców z wykorzystaniem kredek

·         wie co narysować dla rodziców, aby im się podobało

·         stosuje co najmniej kilka kolorów

·         dba o estetyczny wygląd pracy

 

9. ( 15/3/1) Wycieczka do urzędu pocztowego.

Zapoznanie z instytucjami użyteczności społecznej – pocztą.

·         wie na czym polega praca listonosza,

·        potrafi uważnie słuchać i kulturalnie zachowuje się podczas wycieczki.

 

 

Ø      ( 8 ) Śpiewanie piosenek z repertuaru przedszkola – utrwalenie słów i melodii.

 

Ø      ( 5/11/12)Wyjście do ogrodu przedszkolnego – obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze – grabienie liści

 

Ø      ( 8/13),,Słuchamy bębenka’’- odtwarzanie liczby słyszanych dźwięków za pomocą zbioru krążków

 

Ø      ( 3/ 14)Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie na zawieszone na nitce liście.

 

 

( 5/6 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

 

( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych

 

                    ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

,,Poczta lotnicza”,orient. – porządk.

„ Poczta”, z elem. toczenia

„ Popraw czapkę”.z elem. równowagi em. toczenia

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

POZNAJEMY ZASADY RUCHU ULICZNEGO

   04.10.-08.10.2010r.

                               

                               

 

 

 

1.(3/6/10) „Na ulicy" historyjka obrazkowa . - zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach, przestrzeganie zasad ruchu drogowego, znaków ostrzegawczych, sygnalizacji świetlnej.

·         zna podstawowe zasady mchu drogowego i znaczenie kolorów w sygnalizacji świetlnej.

·          

2.(5/6)Ruch uliczny” - zestaw ćwiczeń gimnastycznych, wdrażanie do prawidłowej reakcji dzieci na sygnał słowny i wzrokowy. 

·         aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach

·         reaguje na polecenia naucz. 

 

3. (        )Poznajemy pojazdy” – utrwalenie nazw środków transportu oraz określanie ich przeznaczenia.

·         rozpoznaje odgłosy z najbliższego otoczenia

 

4.( 9 )Pojazdy” – wydzieranka z kolorowego papieru .

·         dziecko wypełnia kontury i doprowadza pracę do końca.

5. ( 3/13)„ Na ulicy”- osłuchanie i nauka wiersza.

·         recytuje wiersz wspólnie z rówieśnikami,

 

 

Ø      (1/4 )Samorzutnie podejmowana aktywność dzieci: zabawy w kącikach, działalność kreatywna: kolorowanie, wycinanie, konstruowanie.

 

Ø      ( 9 )„Samochody” – kolorowanie obrazków, właściwe trzymanie i nacisk kredki

 

Ø      (3/14) Ćwiczenia ortofoniczne i emisyjne w oparciu o krótkie teksty.

 

Ø      ( 15/3 ) Spotkanie z policjantem - rozmowa na temat bezpiecznego poruszania się po drogach, przekraczanie jezdni w miejscach oznakowanych sygnalizacją świetlną, zapoznanie z umundurowaniem policjanta oraz czynnościami wykonywanymi przez niego.

 

Ø      (13/ 14) . Zabawa dydaktyczna „Pojazdy jadą” – różnicowanie pojazdów, umiejętność naśladowania właściwego ruchu.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin