Styczeń 2011
Ośrodki zainteresowań:
1. Nowy rok/ Lubię zimę;
2. Bal w przedszkolu
3. Zimowe zabawy
4. Nasi podopieczni
Opracowanie:
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
NOWY ROK/ LUBIĘ ZIMĘ
03.01.-07.01.2011r.
1.( 3/15 ) .„ Witaj Nowy Roku”- słuchanie
„ Bajki o starym i nowym roku”. składanie życzeń noworocznych. Uświadomienie pojęć Stary Rok, Nowy Rok.
· dz zna tradycje, potrafi ułożyć życzenia noworoczne
2.( 6/8 ) „ Zabawy ruchowe przy muzyce” - zaspokojenie potrzeby ruchu, kształcenie wrażliwości na muzykę.
· doskonalenie sprawności fizycznej dzieci.
3.(3/7)„ Dwunastu braci i cztery siostry”- teatrzyk kukiełkowy
· zapoznanie dz z nazwami miesięcy,
· dz rozumie pojęcie upływu czasu
4.( 11/3 )”Cztery pory roku” – praca z obrazkiem .
Posługiwanie się nazwami pór roku. Określanie charakterystycznych dla nich zjawisk atmosferycznych.
· zjawiska atmosferyczne,
· zna stałe następstwo pór roku
Ø (9)Stary Rok, Nowy Rok – wykonanie ilustracji
Ø ( 7/1 ) Zabawy tematyczne w kącikach – zachowanie ładu i porządku po skończonej zabawie
Ø ( 14 ) Słuchanie bajek z taśmy magnetofonowej
Ø ( 1/4 ) Gry i układanki stolikowe- dz zna i przestrzega reguły
Ø ( 13/14 ) Składanie pociętych kart świątecznych w całość ” ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej.
Ø ( 14 )„Pory roku” – zabawa dydaktyczna. Określanie symboli pór roku. Ustalenie stałego następstwa pór roku. Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy.
Ø ( 1/14/9 )Pory roku” – malowanie farbami plakatowymi na dużych arkuszach szarego papieru (praca w zespołach). Odzwierciedlanie w formie plastycznej własnych spostrzeżeń. Zgodna współpraca w zespole.
Ø ( 15 )Zabawa tematyczna „Witamy Nowy Rok”
5.(3/13 ) „ Zegary dawniej i dziś”- rozmowa z dziećmi
w oparciu o wiersz i zgromadzone eksponaty.
· zapoznanie dzieci z różnego rodzaj zegarami,
kształcenie umiejętności odczytywania pełnych godzin
6.( 8) „ Zima biała”- osłuchanie i nauka piosenki -rozwijanie muzykalności, doskonalenie pamięci mechanicznej.
· śpiewa w grupie piosenkę
7.( 3/ )„ Co rzec można o śniegu”- opowiadanie w oparciu o historyjkę obrazkową - ustalanie kolejności zdarzeń.
· wie jak bezpiecznie bawić się na śniegu;
8.( 3/12 )„ Czy śnieg jest czysty” – zabawy badawcze-prowadzenie prostych doświadczeń oraz wyciąganie wniosków.
· wzbogaca swój słownik czynny
· wykonuje proste doświadczenie
Ø ( 12 )Obserwowanie padającego śniegu za oknem, spostrzeganie i określanie w środowisku różnych zjawisk wizualnych.
Ø ( 14) Zimowe zagadki – rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych, cech charakterystycznych dla zimy na podstawie zagadek słownych i obrazkowych.
Ø ( 3/12 )„Zmarzlak” wykorzystanie wiersza M. Konopnickiej do rozmowy nt zachowań prozdrowotnych, ćw w mówieniu, opisywanie zachowań głównego bohatera.
Ø ( 14 ) „Odbijanki” – rysowanie za pomocą kalki technicznej wybranego obrazka, ćw koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Ø ( 13 )„Korale pani bałwankowej” – układanie rytmu wg określonego wzoru, dostrzeganie regularności, rozpoznawanie figur geometrycznych
.
Ø ( 6/2 )Wyjście do ogrodu przedszkolnego, zabawy na śniegu.
( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych - wg audycji Gimnastyka na wesoło
( 5/6 ) Zabawy ruchowe
„Śnieżki” - skłony
„ Marmurki” – o-p- „ Tip top – z el. równowagi
- „ Tunel” z el. czworakowania
- „ Kogo brakuje” z el. biegu
BAL W PRZEDSZKOLU
10.01. – 14.01.2011r.
1( 3/15 )„Na balu”- rozmowa z wykorzystaniem obrazka. Odkrywanie zasłoniętych fragmentów obrazka i snucie domysłów na temat zakrytych części.
· potrafi wnikliwie analizować treść obrazka
· umie wypowiadać się na określony temat
2. ( 9 )„Balony”- wykonanie pracy plastycznej: wycinanie , naklejanie, ozdabianie wyciętych szablonów.
· umiejętne posługiwanie się nożyczkami.
3.( 13 ) Kształtowaniepojęć matematycznych poprzez działanie z kartą zadaniową pt „Balonik”, określanie różnic w liczebności zbiorów(więcej o… mniej o…).
· potrafi porównać liczebność dwu zbiorów
· przelicza balony a zakr 10
4.( 5/6)Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przeprowadzony w formie aerobicu.
· potrafi dowolnie improwizować ruch.
5.( 3/15)”Nasz bal” – przygotowanie się do balu na podstawie wiersza: „Dziki taniec” D. Gellner.
· wie co oznacza termin „karnawał”
· potrafi uchwycić istotne cechy tańca.
Ø (14)Rysowanie po śladach karnawałowych nakryć głowy -ćw. percepcji wzrokowej
Ø (15/9)Wielcy malarze-oglądanie albumów z wybitnymi dziełami malarzy polskich(Chełmoński, Rapacki, Wyczółkowski)
Ø (10) Zabawy w grupach z wykorzystaniem
zabawek mechanicznych-poznanie zasad działania różnych zabawek
Ø (7)Zabawy w kącikach zainteresowań-dom, fryzjer, teatr, rozwijanie pomysłowości i wyobraźni podczas przygotowań do balu.
Ø ( 9 )Sukienka dla kopciuszka – ozdabianie sylwet, przewlekanie nitką
Ø ( 13 )Pałac dla Kopciuszka – układanie wzoru z figur geometrycznych – praca w grupach
Ø ( 3/15) Bal: karnawałowy, maskowy, przebierańców – rozmowa nt różnic i sposobów ubierania się.
Ø ( 9 ) Maski balowe – wycinanie, ozdabianie dowolną techniką
Ø ( 3/14) Kopciuszek – słuchanie bajki, własne inscenizacje, dobór rekwizytów, podział ról.
...
Marusia901