styczeńP.doc

(131 KB) Pobierz

 

                                

                           Styczeń  2011

 

  Ośrodki zainteresowań:

 

1.     Nowy rok/ Lubię zimę;

2.     Bal w przedszkolu

3.     Zimowe zabawy

4.     Nasi podopieczni

 

 

                                                                                                                    Opracowanie:

                                                                        

 

 

 

             

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                       NOWY ROK/ LUBIĘ ZIMĘ

                             03.01.-07.01.2011r.  

 

 

 

1.( 3/15 ) .„ Witaj Nowy Roku”- słuchanie

„ Bajki o starym i nowym roku”. składanie życzeń noworocznych. Uświadomienie pojęć Stary  Rok, Nowy Rok.

·         dz zna tradycje, potrafi ułożyć życzenia noworoczne

 

2.( 6/8 ) „ Zabawy ruchowe przy muzyce” - zaspokojenie potrzeby ruchu, kształcenie wrażliwości na muzykę.

·         doskonalenie sprawności fizycznej dzieci.

 

3.(3/7)„ Dwunastu braci i cztery siostry”- teatrzyk kukiełkowy

·         zapoznanie dz z nazwami miesięcy,

·         dz rozumie pojęcie upływu czasu

 

4.( 11/3 )Cztery pory roku” – praca z obrazkiem .

Posługiwanie się nazwami pór roku. Określanie charakterystycznych dla nich zjawisk atmosferycznych.

·         zjawiska atmosferyczne,

·         zna stałe następstwo pór roku

 

 

 

Ø      (9)Stary  Rok, Nowy Rok – wykonanie ilustracji

 

Ø      ( 7/1  )  Zabawy tematyczne w kącikach – zachowanie ładu i porządku po skończonej zabawie

 

Ø      ( 14  )  Słuchanie bajek z taśmy magnetofonowej

 

Ø      ( 1/4  )  Gry i układanki stolikowe- dz zna i przestrzega reguły

 

Ø      (  13/14 )  Składanie pociętych kart świątecznych  w całość  ” ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej.

 

Ø      ( 14 )„Pory roku” – zabawa dydaktyczna.  Określanie symboli pór roku. Ustalenie stałego następstwa pór roku. Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy.

 

Ø      ( 1/14/9 )Pory roku” – malowanie farbami plakatowymi na dużych arkuszach szarego papieru (praca w zespołach). Odzwierciedlanie w formie plastycznej własnych spostrzeżeń. Zgodna współpraca w zespole.

 

Ø      ( 15 )Zabawa tematyczna „Witamy Nowy Rok”

 

 

 

 

 

             

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                               

                               

 

 

 

5.(3/13 ) „ Zegary dawniej i dziś”- rozmowa z dziećmi

w oparciu o wiersz i zgromadzone eksponaty.

·         zapoznanie dzieci z różnego rodzaj zegarami,

kształcenie umiejętności odczytywania pełnych godzin

 

6.( 8) „ Zima biała”- osłuchanie i nauka piosenki -rozwijanie muzykalności, doskonalenie pamięci mechanicznej.

·         śpiewa  w grupie piosenkę

 

7.( 3/    )„ Co rzec można o śniegu”- opowiadanie w oparciu o historyjkę obrazkową - ustalanie kolejności zdarzeń.

·         wie jak bezpiecznie bawić się na śniegu;

 

8.3/12 )„ Czy śnieg jest czysty” – zabawy badawcze-prowadzenie prostych doświadczeń oraz wyciąganie wniosków.

·         wzbogaca swój słownik czynny

·         wykonuje proste doświadczenie

 

Ø      ( 12 )Obserwowanie padającego śniegu za oknem, spostrzeganie i określanie w środowisku różnych zjawisk wizualnych.

 

Ø      (  14) Zimowe zagadki – rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych, cech charakterystycznych dla zimy na podstawie zagadek słownych i obrazkowych.

 

Ø      (  3/12   )„Zmarzlak” wykorzystanie wiersza M. Konopnickiej do rozmowy nt zachowań prozdrowotnych, ćw w mówieniu, opisywanie zachowań głównego bohatera.

 

Ø      (  14 ) „Odbijanki” – rysowanie za pomocą kalki technicznej wybranego obrazka, ćw koordynacji wzrokowo – ruchowej.

 

Ø      (  13 )„Korale pani bałwankowej” – układanie rytmu wg określonego wzoru, dostrzeganie regularności, rozpoznawanie figur geometrycznych

.

Ø      ( 6/2 )Wyjście do ogrodu przedszkolnego, zabawy na śniegu.

 

( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych - wg audycji Gimnastyka na wesoło

 

                    ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

„Śnieżki” - skłony

„ Marmurki” – o-p- „ Tip top – z el. równowagi

- „ Tunel” z el. czworakowania

- „ Kogo brakuje” z el. biegu

 

 

 

 

 

             

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                          BAL W PRZEDSZKOLU

                              10.01. – 14.01.2011r.

                               

 

 

1( 3/15 )„Na balu”- rozmowa z wykorzystaniem obrazka. Odkrywanie zasłoniętych fragmentów obrazka i snucie domysłów na temat zakrytych części.

·         potrafi wnikliwie analizować treść obrazka

·         umie wypowiadać się na określony temat

             

2. ( 9 )„Balony”- wykonanie pracy plastycznej: wycinanie , naklejanie, ozdabianie wyciętych szablonów.

·         umiejętne posługiwanie się nożyczkami.

 

3.( 13 ) Kształtowaniepojęć matematycznych poprzez działanie z kartą zadaniową pt „Balonik”, określanie różnic w liczebności zbiorów(więcej o… mniej o…).

·         potrafi porównać liczebność dwu zbiorów

·         przelicza balony a zakr 10

 

4.( 5/6)Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przeprowadzony w formie aerobicu.   

·         potrafi dowolnie improwizować ruch.

 

5.( 3/15)”Nasz bal” – przygotowanie się do balu na podstawie wiersza: „Dziki taniec” D. Gellner.

·         wie co oznacza termin „karnawał”

·         potrafi uchwycić istotne cechy tańca.

 

Ø      (14)Rysowanie po śladach karnawałowych nakryć głowy -ćw. percepcji wzrokowej

 

Ø      (15/9)Wielcy malarze-oglądanie albumów z wybitnymi dziełami malarzy polskich(Chełmoński, Rapacki, Wyczółkowski)

 

Ø      (10) Zabawy w grupach z wykorzystaniem

zabawek mechanicznych-poznanie zasad działania różnych zabawek

 

Ø      (7)Zabawy w kącikach zainteresowań-dom, fryzjer, teatr, rozwijanie pomysłowości i wyobraźni  podczas przygotowań do balu.

 

Ø      ( 9 )Sukienka dla kopciuszka – ozdabianie sylwet, przewlekanie nitką

 

Ø      ( 13 )Pałac dla Kopciuszka – układanie wzoru z figur geometrycznych – praca w grupach

 

Ø      ( 3/15)  Bal: karnawałowy, maskowy, przebierańców – rozmowa nt różnic i sposobów ubierania się.

 

Ø      ( 9 ) Maski balowe – wycinanie, ozdabianie dowolną techniką

 

Ø      ( 3/14) Kopciuszek – słuchanie bajki, własne inscenizacje, dobór rekwizytów, podział ról.

 

 

.

 

 

 

 

 

             

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin